Mitsubishi 2MR / C1M Type 10
一〇式舰上侦察机 / - / Námořní průzkumný letoun typ 10
Mitsubishi 2MR1 / C1M1
první verze s mohutným chladičem automobilového typu
Mitsubishi 2MR2 / C1M2
chladiče typu Lamblin umožnily zlepšit aerodynamiku letounu
Mitsubishi 2MR3
u této verze se experimentovalo s umístněním chladičů Lamlin
Mitsubishi 2MR4 / C1M4
toto verze byla sériově vyráběna, křídlo dostalo odlišné koncové oblouky a obě otevřené kabiny se přiblížily, aby byla možná lepší komunikace osádky.
2MRT1
pokračovací cvičný letoun, upravené 2MR1
2MRT1A
pokračovací cvičný letoun s vylepšenými ocasními plochami
2MRT2
pokračovací cvičný letoun, upravené 2MR2
2MRT2A
pokračovací cvičný letoun s vylepšenými ocasními plochami
2MRT3
pokračovací cvičný letoun, chladiče typu Lamblin se přesunuly pod křídla
2MRT3A
konečná podoba cvičného letounu, výbava pro noční létání.
R-1.2
civilní úprava pro výcvik pilotů konverze typu 10-1.
R-2.2
civilní úprava pro výcvik pilotů konverze typu 10-2.
Mitsubishi R-4
civilní konverze 2MR4 pro mapování, uzavřená kabina, přestaveny dva letouny.
2MR7
pro japonské armádní letectvo byl postaven průzkumný dvojplošník, mateřská továrna využila prvky letounů 2MR a B2M
2MR8
zavádějící označení armádního průzkumného hornoplošníku. Tento letoun neměl nic společného s řadou námořních 2MR / C1M
Výrobce: Mitsubishi Nainenki Seizo Kabushiki Kaisha, Nagoya
Vyráběn: 1922 - první vzlet, 1930 - konec výroby
Celkem bylo vyrobeno 159 letadel.
Použité prameny:
Tadeusz Januszewski a Kryzysztof Zalewski, Japońskie samoloty marynarski 1912-1945, díl 1., Lampart, rok 2000, ISBN: 83-86776-50-1
Robert C. Mikesh and Shorzoe Abe, Japanese Aircraft 1910-1941, Naval Institute Press Annapolis, Maryland 21402, 1990, ISBN: 1-155750-563-2
archiv autora
一〇式舰上侦察机 / - / Námořní průzkumný letoun typ 10
Mitsubishi 2MR1 / C1M1
první verze s mohutným chladičem automobilového typu
Mitsubishi 2MR2 / C1M2
chladiče typu Lamblin umožnily zlepšit aerodynamiku letounu
Mitsubishi 2MR3
u této verze se experimentovalo s umístněním chladičů Lamlin
Mitsubishi 2MR4 / C1M4
toto verze byla sériově vyráběna, křídlo dostalo odlišné koncové oblouky a obě otevřené kabiny se přiblížily, aby byla možná lepší komunikace osádky.
2MRT1
pokračovací cvičný letoun, upravené 2MR1
2MRT1A
pokračovací cvičný letoun s vylepšenými ocasními plochami
2MRT2
pokračovací cvičný letoun, upravené 2MR2
2MRT2A
pokračovací cvičný letoun s vylepšenými ocasními plochami
2MRT3
pokračovací cvičný letoun, chladiče typu Lamblin se přesunuly pod křídla
2MRT3A
konečná podoba cvičného letounu, výbava pro noční létání.
R-1.2
civilní úprava pro výcvik pilotů konverze typu 10-1.
R-2.2
civilní úprava pro výcvik pilotů konverze typu 10-2.
Mitsubishi R-4
civilní konverze 2MR4 pro mapování, uzavřená kabina, přestaveny dva letouny.
2MR7
pro japonské armádní letectvo byl postaven průzkumný dvojplošník, mateřská továrna využila prvky letounů 2MR a B2M
2MR8
zavádějící označení armádního průzkumného hornoplošníku. Tento letoun neměl nic společného s řadou námořních 2MR / C1M
Výrobce: Mitsubishi Nainenki Seizo Kabushiki Kaisha, Nagoya
Vyráběn: 1922 - první vzlet, 1930 - konec výroby
Celkem bylo vyrobeno 159 letadel.
Použité prameny:
Tadeusz Januszewski a Kryzysztof Zalewski, Japońskie samoloty marynarski 1912-1945, díl 1., Lampart, rok 2000, ISBN: 83-86776-50-1
Robert C. Mikesh and Shorzoe Abe, Japanese Aircraft 1910-1941, Naval Institute Press Annapolis, Maryland 21402, 1990, ISBN: 1-155750-563-2
archiv autora