Lockheed 10A Electra

Rozpočet tohoto webu pro rok 2017 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 85.000,- Kč Chci přispět
US Air Force - pracovní log - přehled věcí k udělání (pomoc vítána)
Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb | US Army - pracovní log - přehled věcí k udělání (pomoc vítána)

Lockheed 10A Electra

Lockheed UC-36A

    Avatar
     
    Název:
    Name:
    Lockheed 10A Electra Lockheed 10A Electra
    Originální název:
    Original Name:
    Lockheed 10A Electra
    Kategorie:
    Category:
    dopravní letoun passenger aeroplane
    Výrobce:
    Producer:
    DD.02.1934-DD.MM.1941 Lockheed Aircraft Corp., Burbank, California
    Období výroby:
    Production Period:
    DD.02.1934-DD.MM.1941
    Vyrobeno kusů:
    Number of Produced:
    106
    První vzlet:
    Maiden Flight:
    23.02.1934
    Osádka:
    Crew:
    2 + 10
    Základní charakteristika:
    Basic Characteristics:
     
    Vzlet a přistání:
    Take-off and Landing:
    CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
    Uspořádání křídla:
    Arrangement of Wing:
    jednoplošník monoplane
    Uspořádání letounu:
    Aircraft Concept:
    klasické conventional
    Podvozek:
    Undercarriage:
    zatahovací retractable
    Přistávací zařízení:
    Landing Gear:
    kola wheels
    Technické údaje:
    Technical Data:
     
    Hmotnost prázdného letounu:
    Empty Weight:
    2927 kg 6454 lb
    Vzletová hmotnost:
    Take-off Weight:
    4400 kg 9700 lb
    Maximální vzletová hmotnost:
    Maximum Take-off Weight:
    4763 kg 10500 lb
    Rozpětí:
    Wingspan:
    16.76 m 55ft
    Délka:
    Length:
    11.76 m 38ft 7in
    Výška:
    Height:
    3.07 m 10ft 1in
    Plocha křídla:
    Wing Area:
    42.58 m2 458.3 ft2
    Plošné zatížení:
    Wing Loading:
    111.81 kg/m2 22.9 lb/ft2
    Pohon:
    Propulsion:
     
    Kategorie:
    Category:
    pístový piston
    Počet motorů:
    Number of Engines:
    2
    Typ:
    Type:
    Pratt & Whitney R-985-SB Wasp Junior o výkonu 336 kW
    dvoulistá stavitelná vrtule Hamilton Standard
    Pratt & Whitney R-985-SB Wasp Junior, power 450 hp
    two-bladed variable-pitch propeller Hamilton Standard
    Objem palivových nádrží:
    Fuel Tank Capacity:
    734 l 194 US gal
    Výkony:
    Performance:
     
    Maximální rychlost:
    Maximum Speed:
    325.1 km/h v 1524 m 202 mph in 5000 ft
    Cestovní rychlost:
    Cruise Speed:
    305.8 km/h v 2926 m 190 mph in 9600 ft
    Rychlost stoupání:
    Climb Rate:
    5.1 m/s 1000 ft/min
    Čas výstupu na výšku:
    Time to Climb to:
    ? min do ? m ? min to ? ft
    Operační dostup:
    Service Ceiling:
    5913 m 19400 ft
    Dolet:
    Range:
    1147.5 km 713 mi
    Maximální dolet:
    Maximum Range:
    1416.2 km 880 mi
    Výzbroj:
    Armament:
    - -
    Uživatelské státy:
    User States:


















    Poznámka:
    Note:
    - 3 postaveny pro USAAC jako Y1C-36 (37-065/067), po skončení testů přejmenovány na C-36 a v lednu 1943 na UC-36
    - 15 zabaveno pro USAAC jako C-36A/UC-36A (42-32535, -38341/38344, -56638/56641, -57213/57216, -57505, -68362)
    - 1 postaven pro USAC jako Y1C-37/C-37/UC-37 (37-376)
    - 1 postaven pro sekretáře US Navy a jeho štáb jako XR2O-1 (BuNo 9054)
    -
    Zdroje:
    Sources:
    Francillon, René J. Lockheed Aircraft since 1913. Naval Institute Press, Annapolis 1987. ISBN 0-85177-835-6.
    Marson, Peter J. The Lockheed Twins. Air-Britain, Tonbridge 2001. ISBN 0-85130-284-X.
    Grey, C. G., Brigman, L. Jane´s All the World´s Aircraft 1938. Sampson Low, Marston & Company, London 1938.
    http://www.cofe.ru/avia/L/L-50.htm
    http://www.aviastar.org/air/usa/lok_electra.php
    aeroweb.brooklyn.cuny.edu
    en.wikipedia.org
    http://de.wikipedia.org/wiki/Lockheed_Modell_10
    www.geocities.com
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/66365#234897Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Lockheed L-10A Electra


    Továrna Lockheed, která byla v roce 1932 znovu založena, se v polovině třicátých let zaměřila na začínající a menší letecké společnosti, které neměly dostatek financí na tehdy úspěšné typy dopravních letadel DC-2 či Boeing 247. V roce 1934 postavila pro tyto společnosti dopravní letoun celokovové skořepinové konstrukce. Původní návrhy počítaly s jednomotorovým letounem, ale nakonec byla přijata dvoumotorová koncepce s motory Pratt & Whitney Wasp Junior. První vzlet byl proveden 23.února 1934 a do provozu byl nasazen poprvé již v srpnu 1934 společností Northwest Airlines o něco později začaly Electry létat u Pan Americanu.
    Lockheed se snažil svým zákazníkům nabídnout letoun za co nejnižší cenu a zpočátku se dostal do finančních potíží, později, když měl několik zakázek, byl nucen cenu zvýšit. V průběhu výroby došlo k několika úpravám, aby byly splněny požadavky zákazníků. Letoun se ukázal bát spolehlivým strojem a několik letadel sloužilo za války v armádním i námořním letectvu a jeden u Národní gardy. Ještě v šedesátých letech létalo v USA více než deset letadel tohoto typu.
    Letoun se ve třicátých letech vyvážel i do Evropy (společnosti Aeroput, British Airways, LARES a LOT), dva letouny létaly také v Československu, vlastníkem byla firma Baťa.
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/66365#234896Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Fotografie






    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/66365#234898Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Model 10A vo farbách španielskeho Nacionalistického letectva
    foto: http://usuarios.lycos.es/mrvalverde/GC197101.HTM




    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/66365#138595Verze : 0
    Avatar
    VH-UXI


    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/66365#138599Verze : 0
    Avatar
    commons.wikimedia.org


    Britská Elektra, původně civilní G-AFEB. Kromě zabavených civilních strojů Britové používali také tři stroje přelétnuté z Jugoslávie.
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/66365#490015Verze : 0
    MOD
    Avatar
    www.nationalmuseum.af.mil


    Jediný stroj označený jako C-37 a sloužící jako štábní pro velitele Národní gardy.
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/66365#490017Verze : 0
    MOD