Potez 452

Rozpočet tohoto webu pro rok 2017 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 85.000,- Kč Chci přispět
US Air Force - pracovní log - přehled věcí k udělání (pomoc vítána)
Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb | US Army - pracovní log - přehled věcí k udělání (pomoc vítána)

Potez 452

    Avatar
     
    Název:
    Name:
    Potez 452 Potez 452
    Originální název:
    Original Name:
    Potez 452
    Kategorie:
    Category:
    průzkumný/pozorovací letoun reconnaissance/scout aeroplane
    Výrobce:
    Producer:
    DD.10.1935-DD.MM.1937 Chantiers aéro-maritimes de la Seine, Sartrouville /
    Období výroby:
    Production Period:
    DD.08.1932-DD.09.1932 stavba prototypu (přestavba Potez 450)
    DD.10.1935-DD.MM.1937 sériová výroba
    Vyrobeno kusů:
    Number of Produced:
    1 prototyp
    16 sériových
    První vzlet:
    Maiden Flight:
    05.09.1932
    Osádka:
    Crew:
    2
    Základní charakteristika:
    Basic Characteristics:
     
    Vzlet a přistání:
    Take-off and Landing:
    CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
    Uspořádání křídla:
    Arrangement of Wing:
    jednoplošník monoplane
    Uspořádání letounu:
    Aircraft Concept:
    klasické conventional
    Podvozek:
    Undercarriage:
    pevný fixed
    Přistávací zařízení:
    Landing Gear:
    člunový trup flying boat
    Technické údaje:
    Technical Data:
     
    Hmotnost prázdného letounu:
    Empty Weight:
    1102 kg 2429 lb
    Vzletová hmotnost:
    Take-off Weight:
    1620 kg 3571 lb
    Maximální vzletová hmotnost:
    Maximum Take-off Weight:
    1750 kg 3858 lb
    Rozpětí:
    Wingspan:
    13,000 m 42ft 7,81in
    Délka:
    Length:
    10,230 m 33ft 6,75in
    Výška:
    Height:
    3,400 m 11ft 1,86in
    Plocha křídla:
    Wing Area:
    24,30 m2 261.56 ft2
    Plošné zatížení:
    Wing Loading:
    66,667 kg/m2 13.65 lb/ft2
    Pohon:
    Propulsion:
     
    Kategorie:
    Category:
    pístový piston
    Počet motorů:
    Number of Engines:
    1
    Typ:
    Type:
    Hispano-Suiza Qd vzduchem chlazený hvězdicový devítiválec o výkonu 257,5 kW (350 k).
    Vrtule dvoulistá Levasseur (licence Reed) kovová s pevným úhlem náběhu.
    Hispano-Suiza 9 QD nine-cylinder air-cooled radial engine power output 345 hp,
    driving a two-blade metal fixed-pitch propeller Type Levasseur (licence Reed).
    Objem palivových nádrží:
    Fuel Tank Capacity:
    ? ?
    Výkony:
    Performance:
     
    Maximální rychlost:
    Maximum Speed:
    217 km/h v 2000 m 134.8 mph in 6562 ft
    Cestovní rychlost:
    Cruise Speed:
    178 km/h v ? m 110.6 mph in ? ft
    Rychlost stoupání:
    Climb Rate:
    5,33 m/s 1049.2 ft/min
    Čas výstupu na výšku:
    Time to Climb to:
    12,25 min do 3000 m 12,25 min to 9843 ft
    Operační dostup:
    Service Ceiling:
    5500 m 18045 ft
    Dolet:
    Range:
    500 km 310.7 mi
    Maximální dolet:
    Maximum Range:
    675 km 419.4 mi
    Výzbroj:
    Armament:
    1x pohyblivý kulomet Lewis ráže 7,62 mm v kabině pozorovatele, později nahrazen
    1x pohyblivý kulomet Carne ráže 7,5 mm.
    One flexible rearward-firing 0.3 inch Lewis machine-gun in the rear cockpit
    (later replaced a one flexible rearward-firing 0.295 inch Darne machine-gun in the rear cockpit).
    Uživatelské státy:
    User States:






    Poznámka:
    Note:
    Malý dvoumístný průzkumný hornoplošník Potez 452 vznikl přestavbou prototypu Potez 450, který byl postaven dle požadavků francouzského námořního letectva z roku 1930. Francouzi tehdy potřebovali průzkumný letoun, který by operoval z palub bitevních lodí, křižníků i malých pomocných lodí. Z velkých lodí vzlétal pomocí katapultu, menší jednotky posadily letoun na hladinu jeřábem a ten vzlétl sám z hladiny. V roce 1936 byly první Potezy 452 přiděleny na bitevní loď Lorraine, brzy následovaly křižníky a šalupy.
    Celkem bylo postaveno 16 letadel, jeden se dostal do Španělska (zde se jednalo o licenční stavbě) a jeden letoun zakoupilo Japonsko, které jej testovalo v roce 1937 jako Potez HXP1.
    Několik málo Potezů 452 přežilo francouzskou kapitulaci a létaly ještě ve vichistické Francii až do roku 1942.
    The Potez 452 was a French flying boat designed and built by the French aircraft company Potez in response to a French Navy specification for a shipboard reconnaissance machine for use on its battleships and cruisers.
    A single Potez 452 was supplied to the Imperial Japanese Navy Air Service for evaluation, as the Potez HXP1, in 1937.
    Zdroje:
    Sources:
    William Green, War Planes of the Second World War: Volume Five Flying Boats, London, Macdonald, 1968, ISBN 0-356-01449-5.
    L+K č. 7 / 1970, Václav Němeček, Letadla 1939-1945, POTEZ 452, str. 32 / 272.
    www.letletlet-warplanes.com
    http://www.airwar.ru/enc/sww2/potez452.html
    http://www.hydroretro.net/etudegh/potez.pdf
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/66371#234913Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Fotografie










    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/66371#234918Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Trojpohledový náčrtek létajícího člunu Potez 452


    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/66371#234917Verze : 0
    MOD