Rohrbach Ro VIII Roland

Rozpočet tohoto webu pro rok 2017 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 55.755,- Kč Chci přispět
US Air Force - pracovní log - přehled věcí k udělání (pomoc vítána)
Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb | US Army - pracovní log - přehled věcí k udělání (pomoc vítána)

Rohrbach Ro VIII Roland

    Avatar
     
    Název:
    Name:
    Rohrbach Ro VIII Roland I Rohrbach Ro VIII Roland I
    Originální název:
    Original Name:
    Rohrbach Ro VIII Roland I
    Kategorie:
    Category:
    dopravní letoun passenger aeroplane
    Výrobce:
    Producer:
    DD.MM.1926-DD.MM.1932 Rohrbach Metall-Flugzeugbau GmbH, Berlin /
    Období výroby:
    Production Period:
    DD.MM.1926-DD.MM.1932
    Vyrobeno kusů:
    Number of Produced:
    6 Roland I
    3 Roland Ia
    9 Roland II
    První vzlet:
    Maiden Flight:
    DD.MM.RRRR
    Osádka:
    Crew:
    2 + 10
    Základní charakteristika:
    Basic Characteristics:
     
    Vzlet a přistání:
    Take-off and Landing:
    CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
    Uspořádání křídla:
    Arrangement of Wing:
    jednoplošník monoplane
    Uspořádání letounu:
    Aircraft Concept:
    klasické conventional
    Podvozek:
    Undercarriage:
    pevný fixed
    Přistávací zařízení:
    Landing Gear:
    kola wheels
    Technické údaje:
    Technical Data:
     
    Hmotnost prázdného letounu:
    Empty Weight:
    33651) kg 7419 1) lb
    Vzletová hmotnost:
    Take-off Weight:
    5265 kg 11607 lb
    Maximální vzletová hmotnost:
    Maximum Take-off Weight:
    ? kg ? lb
    Rozpětí:
    Wingspan:
    26.002) m 85ft 3,62in 2)
    Délka:
    Length:
    16.30 m 53ft 5,73in
    Výška:
    Height:
    4.50 m 14ft 9,16in
    Plocha křídla:
    Wing Area:
    88.003) m2 947.22 3) ft2
    Plošné zatížení:
    Wing Loading:
    ? kg/m2 ? lb/ft2
    Pohon:
    Propulsion:
     
    Kategorie:
    Category:
    pístový piston
    Počet motorů:
    Number of Engines:
    3
    Typ:
    Type:
    BMW IV o výkone 184 kW/250 k
    dvoulistá vrtule
    BMW IV, power 246 hp
    two-bladed propeller
    Objem palivových nádrží:
    Fuel Tank Capacity:
    ? ?
    Výkony:
    Performance:
     
    Maximální rychlost:
    Maximum Speed:
    1954) km/h v 0 m 121.2 4) mph in 0 ft
    Cestovní rychlost:
    Cruise Speed:
    175 km/h v ? m 108.7 mph in ? ft
    Rychlost stoupání:
    Climb Rate:
    2,4 m/s 472.4 ft/min
    Čas výstupu na výšku:
    Time to Climb to:
    ? min do ? m ? min to ? ft
    Operační dostup:
    Service Ceiling:
    43005) m 14108 5) ft
    Dolet:
    Range:
    8756) km 543.7 6) mi
    Maximální dolet:
    Maximum Range:
    ? km ? mi
    Výzbroj:
    Armament:
    - -
    Uživatelské státy:
    User States:
    - -
    Poznámka:
    Note:
    Roland II, BMW Va o výkone 265 kW/360 k:
    1) 4400 kg
    2) 26.30 m
    3) 89.00 m2
    4) 225 km/h
    5) 4600 m
    8) 900 km
    Roland II with BMW Va, power 355 hp:
    1) 9700 lb
    2) 86ft 3,43in
    3) 957.99 ft2
    4) 139.8 mph
    5) 15092 ft
    8) 559.2 mi
    Zdroje:
    Sources:
    http://www.histaviation.com/Rohrbach_Ro_VIII.html
    www.aviastar.org
    www.eads.net
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/66389#234958Verze : 0
    Avatar
    Rohrbach Ro VIII Roland

    Rohrbach Roland bolo prvé komerčné lietadlo vytvorené priamo pre nemeckú LuftHansu. Naprojektoval ho Adolf Rohrbach, ktorý na seba upozornil už konštrukciou veľkého Zeppelin-Staaken E.4/20 z roku 1920. (prototyp tohto veľmi moderného lietadla musel byť na základe rozhodnutia spojeneckej kontrolnej komisie zničený) V tíme jeho konštruktérov bol aj neskôr veľmi známi Kurt Tank. Išlo o jednoplošník v hornoplošnej konfigurácii pre dvoch pilotov a desať cestujúcich. Poháňali ho tri motory BMW IV, od verzia Ia motory BMW Va. Zalietaný bol pilotom Hermannom Steindorffom 5. septembra 1926 nad letiskom Berlin-Tempelhof. Koncom roka 1926 bol prvý Roland (D-991, M-CAAC) dodaný Aérea de Transportes, pričom slúžil na linke Madrid-Barcelona. Do Španielska putovali celkom 4 lietadlá, z ktorích 3 neskôr odkúpila DLH naspäť do Nemecka. V roku 1927 sa pri jednom prelete Álp ukázala nevýhodnosť otvoreného kokpitu pilotov a tak boli neskôr všetky lietadlá dovybavené presklenou kabínou pilotov. Inak ale išlo o veľmi vydarenú konštrukciu, aj preto DHL objednala ďalšie lietadlá (verzie Ia a II). V roku 1929 sa objavuje verzia Roland II, ktorá mala zväčšené rozpätie, výkonnejšie motory a ďalšie drobné úpravy. Lufhansa prostredníctvom týchto lietadiel zabezpečovala lety do Londýna, Kodane, Viedne a Zurichu.


    1. Roland I

    2. Roland II

    zdroj: www.eads.net




    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/66389#234960Verze : 0
    Avatar
    Trojpohľadový náčrt


    zdroj: www.aviastar.org


    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/66389#234959Verze : 0