CZK - Tatra 815 PR4 (přepravník MMT)

Rozpočet tohoto webu pro rok 2017 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 84.733,- Kč Chci přispět
Sraz 14.10.2017 Nelahozeves | US Air Force - pracovní log - přehled věcí k udělání (pomoc vítána)
Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb | US Army - pracovní log - přehled věcí k udělání (pomoc vítána)

CZK - Tatra 815 PR4 (přepravník MMT)

    Avatar
    Na konci 80. let zavedla ČSLA do výzbroje nový most. MMT (most montovaný týlový) původní označení NORMA, byl značně zvětšenou verzí MS (mostová souprava) a tedy také vychází z mostu BB (Bailey Bridge). MMT používal podobnou příhradovou rozevíratelnou konstrukci a stejně jako MS se stavěl na montážní stolici a s pomocným krakorcem se vysouval na překážku. MMT pro vysouvání používal speciální hydraulické zařízení nebo nouzově prostřednictvím navijáku AV-15 a zemní kotvy.



    Základní technicko-taktická data:
    3 pole po 45m + až 3x9m nájezdy
    nosnost 80t při výšce pilířů do 16m
    možnost stavět i ve vodě do hloubky 7m s pomocí soulodí PMS
    šířka mostovky 7m + 2x1m chodníky po stranách
    povrch mostovky: plastbeton (křemičitý písek v epoxyd-polyuretanové pryskyřici)
    možnost stavět do 3% sklonu celý most (prakticky testována stavba 270m dlouhého most v 3% sklonu a jedno pole ve sklonu 8,4%)
    možnost zdvihnout střední pole a použít MMT jako nadjezd
    rychlost stavby: 26 hod včetně 2 hodin na nezbytné zemní práce
    možnost stavět i na bahnitém dně díky hydrodynamickému zapouštění podpěr
    možnost kombinace s podobnými soupravami
    Složení spr :
    49 ks T-815 PR4 s mostní konstrukcí a spec. nástavbami
    3 ks PMS + 2 čluny MO-634 pro stavbu na vodě
    2 ks AD-28 (u prototypu byly použity málo výkonné AD-20)
    1 ks AV-15
    1 ks P V3S GEOS spr. geodetického pracoviště
    Kompletní spr obsluhovala jednotka v síle roty.


    T-815 PR-4 byl samotný podvozek bez nástavby, ta byla součástí jednotlivých nákladů. Rozdíl oproti běžným T-815 spočíval v záměně pérování za pneumatické měchy a doplnění pneu soustavy vozidla o zařízení k jejich regulaci. Tím se dal podvozek spustit, mohl najet pod příslušný náklad, zdvihnout, složit podpěrné nohy nákladu a přepnout na režim jízda.
    Byly dodány 2 spr MMT. Vozidla T-815 u prototypu byly mimo výše uvedeného běžné civilní konstrukce. U druhé spr byly provedeny úpravy vyžádané armádou: taktické pneumatiky s centr. huštěním, vyšší výkon motoru, jiné zasklení kabiny, držáky zbraní atd.



    Zdroj: osobní zkušenost z provádění vojskových zkoušek
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/66430#235142Verze : 2
    Avatar
    T-815 PR4 28 208 6x6.1

    (ATOM)
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/66430#292839Verze : 0
    MOD
    Avatar
    T-815 PR4 při výstavbě mostu MMT, konec osmdesátých let.


    Zdroj: Prezentační video Souprava silničního montovaného týlového mostu, Vojenská fakulta Vysoké školy dopravy a spojů Žilina









    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/66430#504106Verze : 0
    MOD