Hispano-Suiza 12Y-51

Rozpočet tohoto webu pro rok 2017 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 55.755,- Kč Chci přispět
US Air Force - pracovní log - přehled věcí k udělání (pomoc vítána)
Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb | US Army - pracovní log - přehled věcí k udělání (pomoc vítána)

Hispano-Suiza 12Y-51

    Avatar
     
    Název:
    Name:
    Hispano-Suiza 12Y-51 Hispano-Suiza 12Y-51
    Originální název:
    Original Name:
    Hispano-Suiza 12Y-51
    Kategorie:
    Category:
    vidlicový motor vee engine
    Výrobce:
    Producer:
    Societé Française Hispano-Suiza, Bois-Colombes, France
    Období výroby:
    Production Period:
    DD.MM.1939-DD.MM.1944 nejistý údaj
    Vyrobeno kusů:
    Number of Produced:
    2000 ks ve Francii
    400 ks ve Švýcarsku
    Prototyp vyroben:
    Prototype Built:
    DD.MM.1938
    Použití:
    Use:
    Arsenal VG-36
    Dewoitine D.551
    Dewoitine HD-780
    Loiré-Nieuport LN-42
    Morane Saulnier MS.450
    EKW C-3603
    Technické údaje:
    Technical Data:
     
    Počet válců:
    Number of Cylinders:
    12
    Hmotnost:
    Weight:
    515 kg 1135 lb
    Celková délka:
    Overall Length:
    1722 mm 5ft 7,79in
    Celková šířka / Průměr:
    Overall Width / Diameter:
    764 mm 2ft 6,07in
    Celková výška:
    Overall Height:
    935 mm 3ft 0,81in
    Vrtání:
    Bore:
    150 mm 5,91in
    Zdvih:
    Stroke:
    170 mm 6,69in
    Zdvihový objem:
    Swept Volume: (l/cu in)
    36,5 l 2227.37 cu in
    Palivo:
    Fuel:
    benzín s oktanovým číslem 92/100 92/100 octane rating gasoline
    Příprava palivové směsi:
    Carburation or Injection:
    6x karburátor Solex 56 S.V.C. Six Solex 56 S.V.C carburetors
    Kompresní poměr:
    Compression Ratio:
    7,0 : 1 7,0 : 1
    Plnění válců:
    Mixture Charging:
    Přeplňování jednorychlostním, jednostupňovým kompresorem, převod kompresoru 10,0:1. Gear-driven single-speed centrifugal type supercharger, 10.0:1 gear ratio.
    Chlazení:
    Cooling:
    Kapalinou, přetlakové Pressurised, Liquid-cooled
    Výkony:
    Performance:
     
    Výkon:
    Power:
    809.1 kW při 2500 ot/min 1085 bhp at 2500 rpm
    Poznámka:
    Note:
    Výkon
    vzletový: 809 kW (1 100 k) při 2 500 ot/min
    bojový: 735,5 kW (1 000 k) v h= 3 260 m,
    pro tuto výšku byl motor optimalizován.


    Ventilový rozvod OHC, jeden sací a jeden výfukový ventil pro každý válec, výfukový ventil se sodíkovým jádrem (chlazení ventilu).


    Této verze motoru typu 12Y byla poslední sériově vyráběnou, výroba byla zahájena těsně před kapitulací Francie a pokračovala pod německým dohledem. Výkon 809 kW (1 100 k) byl výkonem limitním, nevýhodou byl malý stupeň přeplňování, jednostupňový a jednorychlostní kompresor nedokázal udržet výkon nad hranici 5 000 m.
    Power output
    Take-off 1,085hp at 2,500 rpm
    combat: 986 hp at 10,696 ft.
    Supercharger optimum altitude yt 10,696 ft.


    Valvetrain: One intake and one sodium-filled exhaust valve per cylinder actuated via a single overhead camshaft per bank.


    The final major version was the 1,085 hp Hispano-Suiza 12Y-51, which had just started into production at the time of the Armistice with Germany. The -51 was the first version that came close to the performance limits of the engine, although the single-stage supercharging meant that it was unable to compete with designs from England and Germany above 15,000 ft.
    Zdroje:
    Sources:
    Gaston Botquin, Monografie lotnicze No. 28, M.S.406, AJ-PRESS, Gdynia, Polska, 1996, ISBN 83-86208-46-5
    http://www.hispano-suiza-sa.com/
    http://www.hydroretro.net/etudegh/hispanosuiza.pdf
    http://en.wikipedia.org/wiki/Hispano-Suiza_12Y
    archiv autora
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/66608#235836Verze : 0
    MOD