Heinkel HD 23

Rozpočet tohoto webu pro rok 2017 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 55.755,- Kč Chci přispět
US Air Force - pracovní log - přehled věcí k udělání (pomoc vítána)
Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb | US Army - pracovní log - přehled věcí k udělání (pomoc vítána)

Heinkel HD 23

    Avatar
     
    Název:
    Name:
    Heinkel HD 23 Heinkel HD 23
    Originální název:
    Original Name:
    Heinkel HD 23
    Kategorie:
    Category:
    stíhací letoun fighter aeroplane
    Výrobce:
    Producer:
    DD.MM.1925-DD.MM.1926 Ernst Heinkel Flugzeugwerke AG, Warnemünde /
    Období výroby:
    Production Period:
    DD.MM.1925-DD.MM.1926
    Vyrobeno kusů:
    Number of Produced:
    2
    První vzlet:
    Maiden Flight:
    DD.MM.RRRR
    Osádka:
    Crew:
    1
    Základní charakteristika:
    Basic Characteristics:
     
    Vzlet a přistání:
    Take-off and Landing:
    CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
    Uspořádání křídla:
    Arrangement of Wing:
    dvouplošník biplane
    Uspořádání letounu:
    Aircraft Concept:
    klasické conventional
    Podvozek:
    Undercarriage:
    pevný fixed
    Přistávací zařízení:
    Landing Gear:
    kola wheels
    Technické údaje:
    Technical Data:
     
    Hmotnost prázdného letounu:
    Empty Weight:
    1470 kg 3241 lb
    Vzletová hmotnost:
    Take-off Weight:
    2070 kg 4564 lb
    Maximální vzletová hmotnost:
    Maximum Take-off Weight:
    ? kg ? lb
    Rozpětí:
    Wingspan:
    10,80 m 35ft 5,19in
    Délka:
    Length:
    7,64 m 25ft 0,79in
    Výška:
    Height:
    3,40 m 11ft 1,86in
    Plocha křídla:
    Wing Area:
    35,32 m2 380.18 ft2
    Plošné zatížení:
    Wing Loading:
    ? kg/m2 ? lb/ft2
    Pohon:
    Propulsion:
     
    Kategorie:
    Category:
    pístový piston
    Počet motorů:
    Number of Engines:
    1
    Typ:
    Type:
    BMW VIA o výkonu 485 kW/660 k BMW VIA, power 651 hp
    Objem palivových nádrží:
    Fuel Tank Capacity:
    ? ?
    Výkony:
    Performance:
     
    Maximální rychlost:
    Maximum Speed:
    249 km/h v 0 m 154.7 mph in 0 ft
    Cestovní rychlost:
    Cruise Speed:
    167 km/h v ? m 103.8 mph in ? ft
    Rychlost stoupání:
    Climb Rate:
    ? m/s ? ft/min
    Čas výstupu na výšku:
    Time to Climb to:
    4,63 min do 2000 m 4,63 min to 6562 ft
    Operační dostup:
    Service Ceiling:
    6250 m 20505 ft
    Dolet:
    Range:
    ? km ? mi
    Maximální dolet:
    Maximum Range:
    ? km ? mi
    Výzbroj:
    Armament:
    2x kulomet Vickers ráže 7,7 mm 2x .303 in Vickers machine gun
    Uživatelské státy:
    User States:
    - -
    Poznámka:
    Note:
    - postaveny pro firmu Ajči podle požadavků japonského námořnictva na palubní stíhací letoun
    - druhý stroj měl motor Hispano Suiza 12Ha
    - zdroje se neshodnou, zda byly firmou Ajči postaveny další dva stroje (Ajči Type H), nebo šlo o konverze strojů dodaných z Německa
    -
    Zdroje:
    Sources:
    Balous, Miroslav. Z archivů: Heinkel HD 23 L+K 2007/11.
    Green, W.; Swanborough, G. Encyklopedie stíhacích letounů. Svojtka & Co., Praha 2002. ISBN 80-7237-341-2.
    Mikesh, Robert C.; Abe, Shorzoe. Japanese Aircraft 1910-1941. Naval Institute Press, Annapolis 1990. ISBN 10-1-55750-563-2.
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/66625#524724Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Heinkel HD 23

    Po skončení 1. svetovej vojny Ernst Heinkel krátku dobu externe pracoval pre Caspar-Werke a Svenska Aero AB, avšak v roku 1922 sa rozhodol osamostaniť. A tak 1. 12. 1922 zakladá vo Warnemunde svoju vlastnú továreň Ernst Heinkel Flugzeugwerke. Prvým stíhacím typom ktorý továreň vyvíjala bol typ HD 23 pre Japonské námorníctvo. Ostatne Japonsko bolo pre továreň po celé 20. a 30. roky významným obchodným partnerom. Japonské námorníctvo požadovalo typ schopný štartu a pristátia z lietadlových lodí, a zároveň umožňujúci bezpečné núdzové pristátie na vodnej hladine. Továreň sa práve na tento aspekt značne zamerala. Lietadlo dostalo vodotesný trup člnového tvaru, vodotesné spodné krídlo s prepážkami, odhoditeľný podvozok a v prípade pristátia na vode samočinné nafukovacie vaky v trupe. Trup lietadla mal kovovú a krídla drevenú konštrukciu. Lietadlo poháňal motor BMW VIa o výkone 485 kW (660 koní). Prvý prototyp bol zalietaný v lete 1925, druhý o rok neskôr. Lietadlo sa však ukázalo ako príliš ťažké a neohrabané. Následne boli v roku 1927 odoslané firme Aichi do Japonska. Aichi, ktorý ich mal vyrábať v licencii, sa rozhodol lietadlo odľahčiť. Do jedného prototypu pokusne zastaval nový motor Hispano-Suiza 12H o výkone 450 koní. Avšak výsledky neprichádzali a tak japonské námorníctvo tento typ odmietlo. Namiesto pôvodne plánovaného HD 23 sa tak do služby dostal Nakajima Type 3. Toto lietadlo bol vlastne upravený Gloster Gambet. Napriek tomu pre japonský letecký priemysel nebola táto spolupráca s Heinkelom úplne neužitočná, nakoľko výrobné postupy a vybavenie skúšané na HD 23 sa využili práve pri Nakajima Type 3.

    Použité pramene:
    L+K 11/2007
    www.csd.uwo.ca
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/66625#235895Verze : 0
    Avatar
    http://www.airwar.ru/enc/fww1/hd23.html


    S motorem BMW.

    S motorem Hispano.

    S motorem Hispano.
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/66625#235911Verze : 0
    Avatar
    http://www.airwar.ru/enc/fww1/hd23.html



    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/66625#235896Verze : 0