Gnome-Rhône 14M 04/05

Rozpočet tohoto webu pro rok 2017 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 85.000,- Kč Chci přispět
US Air Force - pracovní log - přehled věcí k udělání (pomoc vítána)
Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb | US Army - pracovní log - přehled věcí k udělání (pomoc vítána)

Gnome-Rhône 14M 04/05

    Avatar
    [
     
    Název:
    Name:
    Gnome-Rhône14M 4/5 Gnome-Rhône14M 4/5
    Originální název:
    Original Name:
    Gnome-Rhône14M 4/5
    Kategorie:
    Category:
    hvězdicový motor radial engine
    Výrobce:
    Producer:
    Société des Moteures Gnome et Rhône v Genneviliers, Le Mans a Limoges
    Období výroby:
    Production Period:
    DD.MM.1937-DD.MM.RRRR
    Vyrobeno kusů:
    Number of Produced:
    ?
    Prototyp vyroben:
    Prototype Built:
    DD.MM.1936
    Použití:
    Use:
    Potez 63.11
    Potez 631
    Potez 633
    Potez 637
    Potez 662
    Henschel Hs 129 B-2
    Technické údaje:
    Technical Data:
     
    Počet válců:
    Number of Cylinders:
    14
    Hmotnost:
    Weight:
    419 kg 924 lb
    Celková délka:
    Overall Length:
    1250 mm 4ft 1,21in
    Celková šířka / Průměr:
    Overall Width / Diameter:
    960 mm 3ft 1,79in
    Celková výška:
    Overall Height:
    960 mm 3ft 1,79in
    Vrtání:
    Bore:
    122 mm 4,8in
    Zdvih:
    Stroke:
    116 mm 4,57in
    Zdvihový objem:
    Swept Volume: (l/cu in)
    18,92 l 1154.57 cu in
    Palivo:
    Fuel:
    Benzín s oktanovým číslem 87 Gasoline with an octane rating 87.
    Příprava palivové směsi:
    Carburation or Injection:
    Karburátor Bronzania 110-L2 s automatickou regulací bohatosti směsi v závislosti na výšce a úrovni přeplňování Bronzavia 110-L2 carburretor with automatic boost and altitude control
    Kompresní poměr:
    Compression Ratio:
    6,5 : 1 6,5 : 1
    Plnění válců:
    Mixture Charging:
    Přeplňování: jednostupňový, jednorychlostní mechanický kompresor Supercharger: Single-stage single-speed centrifugal
    Chlazení:
    Cooling:
    Vzduchem Air cooling
    Výkony:
    Performance:
     
    Výkon:
    Power:
    514,8 kW při 3030 ot/min 690.4 bhp at 3030 rpm
    Poznámka:
    Note:
    Výkony:
    Vzletový: 515 kW (700 k) při 3,030 ot/min a plnícím tlaku 1,467 barů (1 100 mm Hg)
    Nominální: 419 kW (570 k) při 3 030 ot/min a plnícím tlaku v h= 0 m a plnícím tlaku 1,2 barů (900 mm Hg)
    Zvýšený: 485 kW (660 k) při 3 030 ot/min v h= 4,000 m a plnícím tlaku 1,2 barů (900 mm Hg)
    Ekonomický: 335 kW (455 k) při 2 350 ot/min v h= 4,000 m.


    Ventilový rozvod: dva ventily OHV na každý válec.


    Jednalo se o dva motory, které měly opačný smysl otáčení.
    Gnome-Rhône14M 4 byl levotočivý
    Gnome-Rhône14M 5 byl pravotočivý.
    Power output:
    690 hp at 3,030 rpm for take-off with boost +21.27 psi
    562 hp at 3,030 rpm boost +17.403 psi at sea level - nominal
    651 hp at 3,030 rpm boost +17.403 psi at 13,123 ft - increased
    449 hp at 2,350 rpm at 13,123 ft - cruising power


    Valvetrain: Overhead valve, one inlet and one exhaust valve per cylinder, pushrod operated.


    These were the two identical engines, which had the opposite direction of rotation.
    Gnome-Rhône14M 4 was left rotation
    Gnome-Rhône14M 5 was right rotation.
    Zdroje:
    Sources:
    Raymond Danel and Jean Cuny, L'aviation française de bombardement et de renseignement 1918-1940, Docavia n°12, Editions Larivière
    www.warbirdsresourcegroup.org
    http://base13.glasnet.ru/text/aviamotory/t.htm
    http://www.hydroretro.net/etudegh/hispanosuiza.pdf
    en.wikipedia.org - foto
    archiv autora

    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/66638#235935Verze : 2
    MOD
    Avatar
    Fotografie z príručky "Výňatok zo sprievodcu motormi Gnome-Rhône, Baumuster 14M, Baureihen 4, 5, 6 und 7" vydaného spoločnosťou BMW Flugmotorenbau GmbH v apríli 1942.


    Auszug aus dem Motorenhandbuch Ausgabe 2, April 1942, BMW Flugmotorenbau GmbH


    Auszug aus dem Motorenhandbuch Ausgabe 2
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/66638#547063Verze : 3
    MOD