Název: Name: | Hitači Hacukaze Ha-11-11 (GK4A / Ha-47) | Hitachi Hatsukaze Ha-11-11 (GK4A / ha-47) |
Originální název: Original Name: | ハ47 (ハ11-11) / 初風一一型 または「GK4A」 | |
Kategorie: Category: | invertní řadový motor | inverted in-line engine |
Výrobce: Producer: | (株式会社日立製作所, Kabushiki-gaisha Hitachi Seisakusho, Tokyo 日産自動車株式会社, Nissan Jidōsha Kabushiki-gaisha, Tokyo | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1942-DD.MM.1945 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 339 GK4A 1,037 Ha-47-11 | |
Prototyp vyroben: Prototype Built: | DD.MM.1930 (Hirth HM 504) | |
Použití: Use: | Kyushu K9W1 Kokusai Ki-86 Tokyo Koku Ki 107 Yokosuka MXY7 22 Ohka (Tsu-11) Yokosuka MXY9 Shuka (Tsu-11) | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Počet válců: Number of Cylinders: | 4 | |
Hmotnost: Weight: | 104 kg | 229 lb |
Celková délka: Overall Length: | 957 mm | 3ft 1,67in |
Celková šířka / Průměr: Overall Width / Diameter: | 505 mm | 1ft 7,87in |
Celková výška: Overall Height: | 726 mm | 2ft 4,57in |
Vrtání: Bore: | 105 mm | 4,13in |
Zdvih: Stroke: | 125 mm | 4,92in |
Zdvihový objem: Swept Volume: (l/cu in) | 3,983 l | 243.06 cu in |
Palivo: Fuel: | Benzín s oktanovým číslem 77 | Gasoline with an octane rating 77. |
Příprava palivové směsi: Carburation or Injection: | karburátor | Carburettor |
Kompresní poměr: Compression Ratio: | 5,8 : 1 | 5,8 : 1 |
Plnění válců: Mixture Charging: | atmosférickým tlakem | atmospheric pressure |
Chlazení: Cooling: | Vzduchem | Air-cooled |
Výkony: Performance: | ||
Výkon: Power: | 82 kW při 2450 ot/min | 110 bhp at 2450 rpm |
Poznámka: Note: | Výkon vzletový: 82 kW při 2 450 ot/min. Maximální výkon: 78 kW při 2 400 ot/min v h= 1 000 m. Jednalo se o licenční stavbu německého motoru Hirth HM 504. Licence byla zakoupena v roce 1942 po neúspěchu japonských firem, které nedokázaly postavit konkurenceschopný cvičnému letounu Bücker Bü 131. Označení u námořního letectva Hitachi GK4A Označení u armádního letectva Hitachi Ha-47-11. V omezeném množství se vyráběla také verze Ha-11-12, která byla součástí motokompresorového motoru Tsu-11, což je jednoduchý reaktivní motor, kde pístový motor pohání kompresor a do stlačeného vzduchu může být vstřikováno palivo a směs zažehnuta. Ventilový rozvod: F - 1 sací ventil je v hlavě válců a 1 výfukový ventil je v bloku motoru. | Take-off power: 110 hp at 2,450 rpm. Maximum power output: 105 hp at 2,400 rpm at 3,281 ft. The original Hatsukaze engine was a license-built Hirth HM 504. The Hitachi Hatsukaze is at the Imperial Japanese Navy known as the Hitachi GK4 and at the Imperial Japanese Army as Ha-47 11. Also was build versions the Hatsukaze Model 12 was the power section linked to a compressor to create a primitive jet engine called a motorjet, the resulting Tsu-11 was intended to power Yokosuka MXY7 Ohka 22 flying bombs. Valvetrain: F-Head, 1 inlet and 1 exhaust valve per cylinder. |
Zdroje: Sources: | René J. Francillon Ph.D., Japanese Aircraft of the Pacific War, Naval Institute Press, Annapolis Maryland, Reprinted 1990, ISBN-0-87021-313-X Matsuoka Hisamitsu, Nakanishi Masayoshi, The History of Mitsubishi Aero Engines 1915-1945, Miki Press, Japan, 2005, ISBN 4-89522-461-9 mirokosunnex.miroko.tw http://ja.wikipedia.org/wiki archiv autora |