GK4A/ Ha-47 (Ha-11-11) Hatsukaze

Rozpočet tohoto webu pro rok 2017 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 55.755,- Kč Chci přispět
US Air Force - pracovní log - přehled věcí k udělání (pomoc vítána)
Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb | US Army - pracovní log - přehled věcí k udělání (pomoc vítána)

GK4A/ Ha-47 (Ha-11-11) Hatsukaze

GK4A . ハ47 / 初風一一型 「ハ11-11型」

    Avatar
     
    Název:
    Name:
    Hitači Hacukaze Ha-11-11 (GK4A / Ha-47) Hitachi Hatsukaze Ha-11-11 (GK4A / ha-47)
    Originální název:
    Original Name:
    ハ47 (ハ11-11) / 初風一一型 または「GK4A」
    Kategorie:
    Category:
    invertní řadový motor inverted in-line engine
    Výrobce:
    Producer:
    (株式会社日立製作所, Kabushiki-gaisha Hitachi Seisakusho, Tokyo
    日産自動車株式会社, Nissan Jidōsha Kabushiki-gaisha, Tokyo
    Období výroby:
    Production Period:
    DD.MM.1942-DD.MM.1945
    Vyrobeno kusů:
    Number of Produced:
    339 GK4A
    1,037 Ha-47-11
    Prototyp vyroben:
    Prototype Built:
    DD.MM.1930 (Hirth HM 504)
    Použití:
    Use:
    Kyushu K9W1
    Kokusai Ki-86
    Tokyo Koku Ki 107
    Yokosuka MXY7 22 Ohka (Tsu-11)
    Yokosuka MXY9 Shuka (Tsu-11)
    Technické údaje:
    Technical Data:
     
    Počet válců:
    Number of Cylinders:
    4
    Hmotnost:
    Weight:
    104 kg 229 lb
    Celková délka:
    Overall Length:
    957 mm 3ft 1,67in
    Celková šířka / Průměr:
    Overall Width / Diameter:
    505 mm 1ft 7,87in
    Celková výška:
    Overall Height:
    726 mm 2ft 4,57in
    Vrtání:
    Bore:
    105 mm 4,13in
    Zdvih:
    Stroke:
    125 mm 4,92in
    Zdvihový objem:
    Swept Volume: (l/cu in)
    3,983 l 243.06 cu in
    Palivo:
    Fuel:
    Benzín s oktanovým číslem 77 Gasoline with an octane rating 77.
    Příprava palivové směsi:
    Carburation or Injection:
    karburátor Carburettor
    Kompresní poměr:
    Compression Ratio:
    5,8 : 1 5,8 : 1
    Plnění válců:
    Mixture Charging:
    atmosférickým tlakem atmospheric pressure
    Chlazení:
    Cooling:
    Vzduchem Air-cooled
    Výkony:
    Performance:
     
    Výkon:
    Power:
    82 kW při 2450 ot/min 110 bhp at 2450 rpm
    Poznámka:
    Note:
    Výkon vzletový:
    82 kW při 2 450 ot/min.
    Maximální výkon: 78 kW při 2 400 ot/min v h= 1 000 m.
    Jednalo se o licenční stavbu německého motoru Hirth HM 504. Licence byla zakoupena v roce 1942 po neúspěchu japonských firem, které nedokázaly postavit konkurenceschopný cvičnému letounu Bücker Bü 131.
    Označení u námořního letectva Hitachi GK4A
    Označení u armádního letectva Hitachi Ha-47-11.
    V omezeném množství se vyráběla také verze Ha-11-12, která byla součástí motokompresorového motoru Tsu-11, což je jednoduchý reaktivní motor, kde pístový motor pohání kompresor a do stlačeného vzduchu může být vstřikováno palivo a směs zažehnuta.



    Ventilový rozvod: F - 1 sací ventil je v hlavě válců a 1 výfukový ventil je v bloku motoru.
    Take-off power: 110 hp at 2,450 rpm.
    Maximum power output: 105 hp at 2,400 rpm at 3,281 ft.


    The original Hatsukaze engine was a license-built Hirth HM 504. The Hitachi Hatsukaze is at the Imperial Japanese Navy known as the Hitachi GK4 and at the Imperial Japanese Army as Ha-47 11.
    Also was build versions the Hatsukaze Model 12 was the power section linked to a compressor to create a primitive jet engine called a motorjet, the resulting Tsu-11 was intended to power Yokosuka MXY7 Ohka 22 flying bombs.


    Valvetrain: F-Head, 1 inlet and 1 exhaust valve per cylinder.
    Zdroje:
    Sources:
    René J. Francillon Ph.D., Japanese Aircraft of the Pacific War, Naval Institute Press, Annapolis Maryland, Reprinted 1990, ISBN-0-87021-313-X
    Matsuoka Hisamitsu, Nakanishi Masayoshi, The History of Mitsubishi Aero Engines 1915-1945, Miki Press, Japan, 2005, ISBN 4-89522-461-9
    mirokosunnex.miroko.tw
    http://ja.wikipedia.org/wiki
    archiv autora
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/66643#235989Verze : 0
    MOD