Sopwith Gordon Bennett Racer

Rozpočet tohoto webu pro rok 2017 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 84.733,- Kč Chci přispět
Sraz 14.10.2017 Nelahozeves | US Air Force - pracovní log - přehled věcí k udělání (pomoc vítána)
Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb | US Army - pracovní log - přehled věcí k udělání (pomoc vítána)

Sopwith Gordon Bennett Racer

    Avatar
     
    Název:
    Name:
    Sopwith Gordon Bennett Racer Sopwith Gordon Bennett Racer
    Originální název:
    Original Name:
    Sopwith Gordon Bennett Racer
    Kategorie:
    Category:
    jiná kategorie other category
    Výrobce:
    Producer:
    DD.MM.1914-DD.MM.1914 The Sopwith Aviation Co., Ltd., Kingston-upon-Thames /
    Období výroby:
    Production Period:
    DD.MM.1914-DD.MM.1914
    Vyrobeno kusů:
    Number of Produced:
    2
    První vzlet:
    Maiden Flight:
    DD.MM.1914
    Osádka:
    Crew:
    1
    Základní charakteristika:
    Basic Characteristics:
     
    Vzlet a přistání:
    Take-off and Landing:
    CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
    Uspořádání křídla:
    Arrangement of Wing:
    dvouplošník biplane
    Uspořádání letounu:
    Aircraft Concept:
    klasické conventional
    Podvozek:
    Undercarriage:
    pevný fixed
    Přistávací zařízení:
    Landing Gear:
    kola wheels
    Technické údaje:
    Technical Data:
     
    Hmotnost prázdného letounu:
    Empty Weight:
    ? kg ? lb
    Vzletová hmotnost:
    Take-off Weight:
    ? kg ? lb
    Maximální vzletová hmotnost:
    Maximum Take-off Weight:
    ? kg ? lb
    Rozpětí:
    Wingspan:
    ? m ?
    Délka:
    Length:
    ? m ?
    Výška:
    Height:
    ? m ?
    Plocha křídla:
    Wing Area:
    ? m2 ? ft2
    Plošné zatížení:
    Wing Loading:
    ? kg/m2 ? lb/ft2
    Pohon:
    Propulsion:
     
    Kategorie:
    Category:
    pístový piston
    Počet motorů:
    Number of Engines:
    1
    Typ:
    Type:
    Gnome Lambda o výkonu 60 kW
    dvoulistá dřevěná vrtule
    Gnome Lambda, power 80 hp
    two-blade wooden propeller
    Objem palivových nádrží:
    Fuel Tank Capacity:
    ? ?
    Výkony:
    Performance:
     
    Maximální rychlost:
    Maximum Speed:
    169 1) km/h v ? m 1051) mph in ? ft
    Cestovní rychlost:
    Cruise Speed:
    ? km/h v ? m ? mph in ? ft
    Rychlost stoupání:
    Climb Rate:
    ? m/s ? ft/min
    Čas výstupu na výšku:
    Time to Climb to:
    ? min do ? m ? min to ? ft
    Operační dostup:
    Service Ceiling:
    ? m ? ft
    Dolet:
    Range:
    ? km ? mi
    Maximální dolet:
    Maximum Range:
    ? km ? mi
    Výzbroj:
    Armament:
    No.1214 - 1x pevný 7,7mm kulomet Lewis No.1214 - 1x fixed .303 Lewis machine gun
    Uživatelské státy:
    User States:
    Poznámka:
    Note:
    1) No.1215 1) No.1215
    Zdroje:
    Sources:
    Goodall, M. H., Tagg, A. E. British Aricraft before the Great War. Schiffer Publishing, Atgen 2001. ISBN 0-52888-165-5.
    Davis, Mick. Sopwith Aircraft, Crowood Press, Ramsbury 1999. ISBN 1-86126-217-5.
    www.theaerodrome.com
    http://www.wwimodeler.com/esc/sgbr.html


    1214, z velké části odpovídající standardnímu Tabloidu. Dostal ale "závodní podvozek", se vzpěrami ve tvaru V bez centrální ližiny, mnohem větší kola, pět otvorů v kapotě motoru a upravená výztužná lanka. Na této fotografii je v podobě ze začátku roku 1915, kdy létal u 1. peruti RNAS v St. Pol, vyzbrojen kulometem Lewis na boku trupu s odrážecími klíny na vrtuli. Podle viditelných válců pravděpodobně nemá ani původní sedmiválcový motor, ale snad devítiválcový Gnome Monosoupape.
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/66703#397780Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Sopwith Gordon Bennett Racer


    Vydavateľ novín New York Herald James Gordon Bennett v roku 1909 vypísal rýchlostnú súťaž o cenu 1000 libier. Táto súťaž sa konala každý rok a bola akousi obdobou slávnejšej Schneider Trophy. Narozdiel od nej však tu nesúťažili hydroplány, ale pozemné lietadlá. Pre uvedenú súťaž na rok 1914 továreň Sopwith pripravila dve lietadlá. Prvým bol jemne upravený Sopwith Tabloid (s.n. 1214). Druhé lietadlo však bola úplne prepracovaná konštrukcia (s.n. 1215). Lietadlo bol dvojplošník jemných tvarov. Krídla rovnakého rozpätia boli jednonosníkové s tenkým profilom. Mali drevenú konštrukciu potiahnutú plátnom, pričom horné krídlo bolo pomerne vysoko nad trupom. Úzky a pomerne dlhý trup mal drevenú kostru potiahnutú plátnom. Chvostové plochy boli netradične riešené, najmä oblá smerovka umiestnená až za výškovkami. Lietadlo poháňal vzduchom chladený rotačný sedemvalcový motor Gnome o výkone 80 konských síl. Lietadlo bolo zalietané v októbri a podľa následných testovacích meraní dosiahlo maximálnu rýchlosť 105 míľ za hodinu. Táto rýchlosť by však na víťazstvo rok pred tým nestačila. Nakoniec vypukla 1. svetová vojna a uvedená súťaž sa nakoniec neuskutočnila. Sopwith obe lietadlá ponúkol do služby RNAS, ale nakoniec bolo využité iba prvé z nich (s.n. 1214). Toto dostalo vrtuľu Morane a guľomet Lewis. (o jeho nasadení nemám žiadne informácie)

    Zdroj:
    www.britishaircraft.co.uk
    www.ctie.monash.edu.au



    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/66703#236243Verze : 0
    Avatar
    Oba stroje určené pro Závod Gordona Bennetta byly zakoupeny admiralitou 21. října 1914. Během září a října byly společně s třetím strojem, "Tabloid R" čili Tabloidem opatřeným "závodním podvozkem" se vzpěrami do V a bez centrální ližiny, dorpaveny do Hendonu, kde z nich byla vytvořena "Rychlá letka", Fast Flight, určená k obraně země. 1213 (Tabloid R) a 1214 byly poté přesunuty k 1. peruti RNAS. Druhý z nich byl s touto jednotkou v St. Pol ve Francii v květnu 1915, pravděpodobně již vyzbrojen kulometem Lewis na boku trupu. Zůstal zde i v době přeměny peruti v 1. křídlo RNAS, dokud nebyl v září 1915 převeden k 5. křídlu v Doveru. Vyřazen ze služby byl v dubnu 1916. Stroj No.1215 byl, jak bylo zmíněno výše, v podstatě nové letadlo, používající z Tabloidu snad jen části křídel. Tento stroj zůstal neozbrojený, krátce působil v Hendonu a poté v Chingfordu, kde byl vyřazen v červenci 1915.

    Zdroj:
    Goodall, M. H., Tagg, A. E. British Aricraft before the Great War. Schiffer Publishing, Atgen 2001. ISBN 0-52888-165-5.
    Davis, Mick. Sopwith Aircraft, Crowood Press, Ramsbury 1999. ISBN 1-86126-217-5.
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/66703#397783Verze : 0
    MOD