Sopwith Gnu

Rozpočet tohoto webu pro rok 2017 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 55.755,- Kč Chci přispět
US Air Force - pracovní log - přehled věcí k udělání (pomoc vítána)
Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb | US Army - pracovní log - přehled věcí k udělání (pomoc vítána)

Sopwith Gnu

    Avatar
     
    Název:
    Name:
    Sopwith Gnu Sopwith Gnu
    Originální název:
    Original Name:
    Sopwith Gnu
    Kategorie:
    Category:
    dopravní letoun passenger aeroplane
    Výrobce:
    Producer:
    DD.MM.1919-DD.MM.19RR The Sopwith Aviation Co., Ltd., Kingston-upon-Thames /
    Období výroby:
    Production Period:
    DD.MM.1919-DD.MM.19RR
    Vyrobeno kusů:
    Number of Produced:
    13
    První vzlet:
    Maiden Flight:
    DD.MM.1919
    Osádka:
    Crew:
    1+2
    Základní charakteristika:
    Basic Characteristics:
     
    Vzlet a přistání:
    Take-off and Landing:
    CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
    Uspořádání křídla:
    Arrangement of Wing:
    dvouplošník biplane
    Uspořádání letounu:
    Aircraft Concept:
    klasické conventional
    Podvozek:
    Undercarriage:
    pevný fixed
    Přistávací zařízení:
    Landing Gear:
    kola wheels
    Technické údaje:
    Technical Data:
     
    Hmotnost prázdného letounu:
    Empty Weight:
    ? kg ? lb
    Vzletová hmotnost:
    Take-off Weight:
    1520 kg 3350 lb
    Maximální vzletová hmotnost:
    Maximum Take-off Weight:
    ? kg ? lb
    Rozpětí:
    Wingspan:
    11.61 m 38ft 1in
    Délka:
    Length:
    7.87 m 25ft 10in
    Výška:
    Height:
    3 m 9ft 10in
    Plocha křídla:
    Wing Area:
    ? m2 ? ft2
    Plošné zatížení:
    Wing Loading:
    ? kg/m2 ? lb/ft2
    Pohon:
    Propulsion:
     
    Kategorie:
    Category:
    pístový piston
    Počet motorů:
    Number of Engines:
    1
    Typ:
    Type:
    Le Rhône 9Ja o výkonu 82 kW
    dvoulistá dřevěná vrtule
    Le Rhône 9Ja, power 110 hp
    two-blade wooden propeller
    Objem palivových nádrží:
    Fuel Tank Capacity:
    ? ?
    Výkony:
    Performance:
     
    Maximální rychlost:
    Maximum Speed:
    149.7 km/h v ? m 93 mph in ? ft
    Cestovní rychlost:
    Cruise Speed:
    125.5 km/h v ? m 78 mph in ? ft
    Rychlost stoupání:
    Climb Rate:
    3.3 m/s 645 ft/min
    Čas výstupu na výšku:
    Time to Climb to:
    ? min do ? m ? min to ? ft
    Operační dostup:
    Service Ceiling:
    ? m ? ft
    Dolet:
    Range:
    482.8 km 300 mi
    Maximální dolet:
    Maximum Range:
    ? km ? mi
    Výzbroj:
    Armament:
    - -
    Uživatelské státy:
    User States:
    - -
    Poznámka:
    Note:
    - -
    Zdroje:
    Sources:
    Davis, Mick. Sopwith Aircraft, Crowood Press, Ramsbury 1999. ISBN 1-86126-217-5.
    www.britishaircraft.co.uk
    http://www.airwar.ru/enc/law1/gnu.html



    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/66707#397632Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Sopwith Gnu

    Lietadlo Sopwith Gnu vzniklo po skončení 1. svetovej vojny. Bol to jeden z viacerých projektov, ktoré vznikli po skončení bojov ako náhradný program v rámci konverzie zbrojnej výroby. Vychádzal zo skúseností, ktoré továreň získala pri vývoji jednomotorového bombardéra Sopwith Cuckoo. Sopwith Gnu bol projekt jednomotorového dopravného dvojplošníka slúžiaceho na prepravu pasažierov alebo nákladu. Zalietaný bol v máji 1919. Lietadlo malo krídla rovnakého rozpätia, ktoré mali drevenú konštrukciu potiahnutú plátnom. Pilot sedel v otvorenom kokpite na vrchu trupu, dvaja pasažiery v presklenej kabíne v trupe za krídlom. (u niektorých lietadiel bol tento sklenený prekryt na žiadosť zákazníkov odobratý) Prototyp poháňal rotačný motor LeRhone, ale sériové stroje dostali rotačný motor Bentley B.R.2 o výkone 200 konských síl. Neskôr počas užívania tohto lietadla, sa u niektorých kusov zamenil motor za silnejší radiálny hviezdicový motor Wright Whirlwind J-5 o výkone 300 konských síl. Celkovo bolo postavených 12 lietadiel, z ktorých 3 boli vyvezené do Austrálie (niektoré zdroje uvádzajú až 13 iné len 11 lietadiel). Továreň však v povojnovom období len ťažko hľadala zákazníkov, až sa situácia stala neudržateľnou a v roku 1920 firma Sopwith skrachovala. Stroje však slúžili ďalej a niektoré boli letuschpné aj po druhej svetovej vojne. Do dnešných dní sa nedochoval žiadny kus.

    zdroj:
    http://www.boija.com/archive/flygcirkus1921.htm
    http://www.cofe.ru/avia/S/photos_avia_S-159.htm
    members.madasafish.com
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/66707#236262Verze : 0
    Avatar
    Toto je fotografia lietadla Sopwith Gnu registračné číslo VH-UBY. Je to jedno z troch lietadiel tohto typu, ktoré boli vyvezené do Austrálie. Bolo vo vlastníctve bohatého farmára z Malvern štát Victória. Lietadlo slúžilo dlhú dobu, až v roku 1946 bolo odpísane, keď ho zničila veterná smršt na letisku v Essendone. (fotografia pochádza práve z tohto letiska)
    Ostatne reg. číslo VH-UBY bolo pridelené vtedy iba ako 16. civilnému lietadlu v Austrálii v rámci VH registra.


    zdroj: www.edcoatescollection.com

    VH-UBY Sopwith Gnu (c/n Original W/O 2976/6)
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/66707#236279Verze : 0