Lublin R-XIIIB

Rozpočet tohoto webu pro rok 2017 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 55.755,- Kč Chci přispět
US Air Force - pracovní log - přehled věcí k udělání (pomoc vítána)
Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb | US Army - pracovní log - přehled věcí k udělání (pomoc vítána)

Lublin R-XIIIB

Lublin R-XIIIA

    Avatar
     
    Název:
    Name:
    Lublin R-XIIIB Lublin R-XIIIB
    Originální název:
    Original Name:
    Lublin R-XIIIB
    Kategorie:
    Category:
    průzkumný/pozorovací letoun reconnaissance/scout aeroplane
    Výrobce:
    Producer:
    DD.MM.1931-DD.03.1933 Zakłady Mechaniczne E. Plage i T. Laśkiewicz, Lublin /
    Období výroby:
    Production Period:
    DD.09.1931-DD.03.1933 série
    Vyrobeno kusů:
    Number of Produced:
    1 R-XIII (56-1)
    49 R-XIIIA/B (56-2/50)
    První vzlet:
    Maiden Flight:
    DD.06.1931 R-XIII
    Osádka:
    Crew:
    2
    Základní charakteristika:
    Basic Characteristics:
     
    Vzlet a přistání:
    Take-off and Landing:
    CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
    Uspořádání křídla:
    Arrangement of Wing:
    jednoplošník monoplane
    Uspořádání letounu:
    Aircraft Concept:
    klasické conventional
    Podvozek:
    Undercarriage:
    pevný fixed
    Přistávací zařízení:
    Landing Gear:
    kola/lyže wheels/ski
    Technické údaje:
    Technical Data:
     
    Hmotnost prázdného letounu:
    Empty Weight:
    801 kg 1766 lb
    Vzletová hmotnost:
    Take-off Weight:
    1290 kg 2844 lb
    Maximální vzletová hmotnost:
    Maximum Take-off Weight:
    ? kg ? lb
    Rozpětí:
    Wingspan:
    13,25 m 43ft 5,64in
    Délka:
    Length:
    8,20 m 26ft 10,82in
    Výška:
    Height:
    2,76 m 9ft 0,65in
    Plocha křídla:
    Wing Area:
    24,50 m2 263.72 ft2
    Plošné zatížení:
    Wing Loading:
    ? kg/m2 ? lb/ft2
    Pohon:
    Propulsion:
     
    Kategorie:
    Category:
    pístový piston
    Počet motorů:
    Number of Engines:
    1
    Typ:
    Type:
    Škoda-Wright J-5B Whirlwind o výkonu 164 kW/223 k
    dvoulistá dřevěná vrtule Szomański-Hamilton
    Škoda-Wright J-5B Whirlwind, power 220 hp
    two-bladed wooden propeller Szomański-Hamilton
    Objem palivových nádrží:
    Fuel Tank Capacity:
    200 l 44 Imp gal / 53 US gal
    Výkony:
    Performance:
     
    Maximální rychlost:
    Maximum Speed:
    178 km/h v ? m 110.6 mph in ? ft
    Cestovní rychlost:
    Cruise Speed:
    155 km/h v ? m 96.3 mph in ? ft
    Rychlost stoupání:
    Climb Rate:
    3,5 m/s 689 ft/min
    Čas výstupu na výšku:
    Time to Climb to:
    ? min do ? m ? min to ? ft
    Operační dostup:
    Service Ceiling:
    4100 m 13451 ft
    Dolet:
    Range:
    600 km 372.8 mi
    Maximální dolet:
    Maximum Range:
    ? km ? mi
    Výzbroj:
    Armament:
    1x pohyblivý kulomet Lewis ráže 7,7 mm nebo Vickers K ráže 7,9 mm 1x flexible .303 in Lewis machine gun or 7.9 mm Vickers K machine gun
    Uživatelské státy:
    User States:
    Poznámka:
    Note:
    - pozorovací spojovací letoun odvozený od R-X
    - prvních 5 nebo 9 strojů dokončeno jako R-XIIIA s oběžným kruhem Rudlicki R-1, další jako R-XIIIB s kruhem TO-7, posledních 20 s prodlouženými křidélky a kruhy TO-7 nebo R-2 také jako R-XIIIB; R-XIIIA později také dostaly kruh TO-7 a byly přejmenovány
    -
    Zdroje:
    Sources:
    Morgala, Andrzej. Samoloty wojskowe w Polsce 1924-1939. Dom Wydawniczy Bellona, Warszawa 2003. ISBN 83-11-09319-9.
    Bączkowski, Wiesław. Samolot towarzyszący Lublin R-XIII, TBiU nr.65. Wydawnictwo Ministerstva Obrony Narodowej, Warszawa 1980. ISBN 83-11-06174-1.
    Glass, Andrzej. Lublin R XIII. Wydawnictwo Militaria, Warszawa 1994. ISBN 83-86209-01-1.
    Balous, Miroslav. Lublin R-XIII, L+K 2011/10.
    www.samolotypolskie.pl
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/66708#542615Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Lublin R-XIIIA


    V roku 1927 vypísalo Ministerstvo obrany súťaž na nové lietadlo na priamu podporu jednotiek a prieskum. Podľa stanovených požiadaviek muselo toto lietadlo využívať motor Wright Whirlwind J-6 o výkonu 176 kW / 240 koní. Ďalšími stanovenými špecifikáciami bola výbroj jedným guľometom Vickers na francúzskom obežnom kruhu TO-7, max. rýchlosť 170 km/h a krátky štart a pristátie.


    Súťaže sa zúčastnily firmy PWS a Zaklady Mechaniczne Plage i Laskiewicz. Hoc pôvodne zakázku získal firma PWS, jej konštrukcia, PWS-5, sa pri skúškach ukázal ako naprosto nevyhovujúca. Už pred tým sa firma ZPML rozhodla postaviť jedno lietadlo na vlastné náklady. Táto stratégia sa jej vyplatila nakoľko po armádnych skúškach, prišla na toto lietadlo prvá z množstva objednávok znejúca na 50 kusov lietadiel. Prvých 30 vyrobených kusov (nos 56.2-56.31) dostalo označenie R-XIIIA1). V podstate išlo len o mierne upravený prototyp, avšak odbor letectva z ministerstva obrany si vyžiadal určité zásahy konštrukcie lietadla a tak vznikla verzia B. Podľa niektorých zdrojov následne boli aj lietadlá verzie A prestavané na verziu B. Všetky lietadlá z prvej výrobnej série boli dodané armáde naraz 11. marca 1933.


    1) údaje se v různých zdrojích liší, viz tabulka. Pozn. Aubi.



    www.topsid.com
    http://en.wikipedia.org/wiki/Lublin_R-XIII
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/66708#236272Verze : 3
    Avatar
    www.topsid.com


    R-XIIIA
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/66708#236274Verze : 1
    Avatar
    commons.wikimedia.org



    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/66708#542622Verze : 0
    MOD