Klimov VK-105P (M-105P)

Rozpočet tohoto webu pro rok 2017 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 85.000,- Kč Chci přispět
US Air Force - pracovní log - přehled věcí k udělání (pomoc vítána)
Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb | US Army - pracovní log - přehled věcí k udělání (pomoc vítána)

Klimov VK-105P (M-105P)

Климов ВК-105П (М-105П)

    Avatar
     
    Název:
    Name:
    Klimov VK-105P (M-105P) Klimov VK-105P (M-105P)
    Originální název:
    Original Name:
    Климов ВК-105П (М-105П)
    Kategorie:
    Category:
    vidlicový motor vee engine
    Výrobce:
    Producer:
    Státní letecký průmysl SSSR, závod č. 26 Rybiňsk a č. 27 Kazaň
    Období výroby:
    Production Period:
    DD.MM.1940-DD.MM.RRRR
    Vyrobeno kusů:
    Number of Produced:
    -
    Prototyp vyroben:
    Prototype Built:
    DD.MM.1939
    Použití:
    Use:
    Jak-1
    I-301
    LaGG-3
    Pašinin I-21
    I-26
    I-30
    Su-1
    Su-3
    UTI-26
    Technické údaje:
    Technical Data:
     
    Počet válců:
    Number of Cylinders:
    12
    Hmotnost:
    Weight:
    575 kg 1268 lb
    Celková délka:
    Overall Length:
    2027 mm 6ft 7,79in
    Celková šířka / Průměr:
    Overall Width / Diameter:
    945 mm 3ft 1,2in
    Celková výška:
    Overall Height:
    777 mm 2ft 6,59in
    Vrtání:
    Bore:
    148 mm 5,83in
    Zdvih:
    Stroke:
    170 mm 6,69in
    Zdvihový objem:
    Swept Volume: (l/cu in)
    35,08 l 2140.71 cu in
    Palivo:
    Fuel:
    minimální nárok 94 oktanů, 95 - 100 oktanový benzín. 94 (minimum grade), 95 or 100 octane rating gasoline
    Příprava palivové směsi:
    Carburation or Injection:
    6x karburátor K-105 (licenční výroba karburátoru Solex-Hispano 56SVC) Six K-105 Carburettors (License copy of Solex-Hispano 56SVC self-adjusted carburettor)
    Kompresní poměr:
    Compression Ratio:
    7,1 : 1 7,1 : 1
    Plnění válců:
    Mixture Charging:
    Jednostupňový dvourychlostní odstředivý kompresor. Supercharger: Gear-driven two-speed centrifugal type compressor.
    Chlazení:
    Cooling:
    Kapalinové. Liquid-cooled
    Výkony:
    Performance:
     
    Výkon:
    Power:
    794.3 kW při 2600 ot/min 1065.2 bhp at 2600 rpm
    Poznámka:
    Note:
    Rozvod: OHV (2 sací ventily a 1 výfukový - chlazený sodíkem, pro každou hlavu válců).

    Výkony:
    vzletový - 750 kW (1 020 k) při 2 600 ot./min při plnicím tlaku 950 mm Hg (1,25 atm)
    bojový 1. převodová rychlost kompresoru 809 kW (1 100 k) v h= 2 000 m při 2 700 ot./min plnicí tlak 910 mm Hg (1,2 atm) a
    bojový 2. převodová rychlost kompresoru 772 kW (1 050 k) v h= 4 000 m při 2 700 ot/min plnicí tlak 910 mm Hg (1,2 atm).
    Motor byl vybaven reduktorem otáček o převodovém poměru 1:0,666

    Motory M-105P či M-105PA („pušečnyj“ — kanónový, umožňuje montáž kanónu mezi bloky válce motoru, zbraň střílí dutým hřídelem vrtule) pohánějí předválečné stíhací letouny.
    Valvetrain: Two intake valves and one sodium-filled exhaust valve per cylinder actuated via a single overhead camshaft per bank.

    Power output:
    take-off - 1,006 hp at 2,600 rpm boost rated at 18.37 psi
    combat power 1st speed of compressor - 1,085 hp at 2,700 rpm at 6,562 ft, boost rated 17.6 psi
    combat power 2nd speed of compressor - 1,036 hp at 2,700 rpm at 13,123 ft boost rated 17.6 psi.
    Reduction gear: 1: 0.666

    M-105P - First mass production engine (1940). Able to accept an autocannon in the "vee" between cylinder banks. Installed on the majority of Soviet pre-war fighters.
    Zdroje:
    Sources:
    http://ram-home.com/ram-old/eng_vk-105.html
    http://www.hydroretro.net/etudegh/hispanosuiza.pdf
    http://en.wikipedia.org/wiki/Klimov_M-105
    archiv autora

    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/66767#236383Verze : 0
    MOD
    Avatar
    ...

    (Letadlové pístové motory - II. díl - SNTL 1955)

    (Letadlové pístové motory - II. díl - SNTL 1955)
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/66767#252313Verze : 0
    MOD