Název: Name: | Tačikawa typ LO | Tachikawa Type LO |
Originální název: Original Name: | 立川 ロッキード式輸送機 | |
Kategorie: Category: | dopravní letoun | passenger aeroplane |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1940-DD.MM.1942 Tachikawa Airplane Co., Ltd., Tachikawa DD.MM.1940-DD.MM.1941 Kawasaki Aircraft, Ltd., Kakamigahara | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1940-DD.MM.1942 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 119: Tachikawa 64 Kawasaki 55 | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.MM.1939 | |
Osádka: Crew: | 3 piloti 10 - 12 pasažérů / passengers | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | CTOL - conventional take-off and landing |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | monoplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | retractable |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | wheels |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 4947 kg | 10906 lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 7100 kg | 15653 lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | 7915 kg | 17450 lb |
Rozpětí: Wingspan: | 19,962 m | 65ft 5,9in |
Délka: Length: | 15.080 m | 49ft 5,5625in |
Výška: Height: | 3,485 m | 11ft 5,19in |
Plocha křídla: Wing Area: | 51.30 m2 | 552.193 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 138,46 kg/m2 | 28.36 lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | piston |
Počet motorů: Number of Engines: | 2 | |
Typ: Type: | Micubiši Ha-26-I (Armádmí motor typ 99), vzduchem chlazený dvouhvězdicový čtrnáctiválec, nominální výkon 662 kW (900 k), vzletový výkon 625 kW (850) a 644 kW (875 k) v h= 3 600 m. Vrtule trojlistá kovová s nastavitelným úhlem náběhu. | Army Type 99 (Mitsubishi Ha-26-I), fourteen-cylinder air-cooled double-row radial engine, rated at 838 hp for take-off, 863 hp at 11,810 ft, a nominal power rating of 888 hp, driving a three-blade varible-pitch metal propeller. |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | ? | ? |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 419 km/h v 3560 m | 260.4 mph in 11680 ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 351 km/h v m | 218.0 mph in 0 ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | 10,2 m/s | 2007.9 ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | ? min do ? m | ? min to ? ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | 9130 m | 29954 ft |
Dolet: Range: | 2200 km | 1367 mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | 3300 km | 2050.5 mi |
Výzbroj: Armament: | 1x pohyblivý kulomet typ 89 model 1 ráže 7,7 mm na hřbetě trupu | One flexible 0.303 inch Type 89 Model 1 machine gun in the dorsal turret |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | 立川 ロッキード式輸送機 / Ro-shi-ki / Armádní dopravní letoun typ LO Spojenecké kódové jméno: Thelma. Byla to upravená licenční stavba amerického Lockheed Model 14-WG3B (G3B) Super Electra. Na základě tohoto letounu vznikl experimentální prototyp Tačikawa SS-1. | 立川 ロッキード式輸送機 / Ro-shi-ki / Army Type LO Transport Allied code name "Thelma" Lockheed Model 14 as Tachikawa Army type LO built under license developed. The basic airframe was modified for experimental development of cabin pressurization in 1943 as the Tachikawa SS-1. |
Zdroje: Sources: | René J. Francillon Ph.D., Japanese Aircraft of the Pacific War, Naval Institute Press, Annapolis, Maryland, USA, Reprinted 1990, ISBN:0-87021-313-X L+K 1/1992, str.37, Letadla 39-45 http://kgbudge.com/pwencycl/L/o/LO_Thelma.htm http://home.att.net/~jbaugher4/a28_1.html http://www.daveswarbirds.com/Nippon/Japanese.htm archiv autora |