Marin La Meslée, Edmond

Rozpočet tohoto webu pro rok 2017 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 84.733,- Kč Chci přispět
Sraz 14.10.2017 Nelahozeves | US Air Force - pracovní log - přehled věcí k udělání (pomoc vítána)
Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb | US Army - pracovní log - přehled věcí k udělání (pomoc vítána)

Marin La Meslée, Edmond

    Avatar
    Lieutenant Edmond Marin La Meslée


    * 5. únor 1912, Valenciennes
    + 4. únor 1945, padl v kabině letounu P-47 Thunderbolt, který byl u Colmar sestřelen flakem


    Stíhací pilot, nejúspěšnější francouzský stíhač let 1939 - 1940


    Jednotky: GC I/5
    Použité typy: Curtiss H.75, Bell P-39, Republic P-47
    Bojiště: Francie, severní Afrika
    Vítězství: 16 (4+12) jistých - 4 pravděpodobné
    V období: leden - červen 1940
    Nárokované typy: He 111 (5x), Ju 87 (3x), Hs 126 (4x), Do 17, Do 215, Bf 109, Ju 88
    Vyznamenání: Légion d’Honneur, Croix de Guerre


    Prameny:
    en.wikipedia.org
    http://aerostories.free.fr/pil_cha_fr/marin/
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/66961#236822Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Edmond Marin la Meslée se narodil 05.02.1912 ve Valenciennes, Francie. Po studiu práv využil programu dotovaného vládou a prošel leteckým výcvikem v letecké škole Morane. 11.08.1931 obdržel pilotní licenci. Ve věku 19 let se přihlásil do francouzského vojenského letectva jako dobrovolník na dva roky. Nastoupil do školy letectva v Istres. Po ukončení byl umístěn u 2. Stíhacího pluku ve Strasbourgu v hodnosti podporučíka. Po vypršení závazku, podepsal prodloužení o další dva roky, což znamenalo službu v hodnosti Sergeant.
    V říjnu 1937 nastoupil do akademie vojenského letectva a znovu povýšen na podporučíka. Poté byl umístěn v Reims do GC I/5, která byla vyzbrojena 32 Curtissy H-75.
    V průběhu bitvy o Francii dosáhl 16 potvrzených vzdušných vítězství (samostatně a ve spolupráci), některé další zdroje mu započítávají i 4 pravděpodobné jako uznané.
    1.6.1940 poté co byl zraněn velitel jeho letky převzal po něm velení 1. Escadrille (CG 1/5).
    Po příměří byla GC I/5 umístěna v Saint-Denis-du-Sig a později do Rabatu v Maroku. Do akcí proti Britům se moc nezapojila.
    Po operaci Torch, přešli francouzské síly v severní Africe na stranu Spojenců. Jeho stíhací skupina se přemístila do Tafaraoui v září 1943. Nejprve dostala v prosinci 1942 stíhačky P-40, později v červnu 1943 P-39. Nakonec v říjnu 1944 obdržela P-47.
    Edmond byl jmenován velitelem GC I/5 Chanpagne 9.1.1944.
    30.9.1944 se jeho skupina přemístila do Salon-de-Provense k podpoře vylodění na jihu Francie. Většina misí měla charakter podpory pozemních vojsk a bitevních útoků. 29.12.1944 se skupina přemístila do Dôle.
    4.2.1945 nadporučík Edmond Marin La Meslée odstartoval v čele čtyřčlenného roje na hlídkový let. P-47 zaútočily na most u Neu Brisachu. Útok proběhl dobře, poté ale zahlédl Edmond kolonu nákladních aut, přes silnou palbu flaku se rozhodl zaútočit. Při následném obratu, aby byl jeho stroj zasažen protiletadlovým granátem. Jeho letadlo vybuchlo při nárazu na zem, přesto se tělo podařilo Němcům dostat ze stroje. Edmound měl v hlavě střepinu a pravděpodobně zemřel ještě před nárazem P-47 do země. Spolu s ním se obětí flaku stal i Chief-Sergeant Uhry, který havaroval nedaleko svého vedoucího.



    Vyznamenání:
    Légion d’honneur
    Croix de guerre (avec onze palmes)
    Distinguished flying cross





    Zdroj:


    aerostories.free.fr
    en.wikipedia.org
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/66961#377137Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Sestřely Edmonda Marina La Mesléeho


    datum
    jednotka
    letadlo
    soupeř
    11. 1. 1940
    GC I/5
    Curtiss H-75
    Do 17 1)
    12. 5. 1940
    GC I/5
    Curtiss H-75
    2x Ju 87
    Ju 87 2)
    13. 5. 1940
    GC I/5
    Curtiss H-75
    Bf 109
    15. 5. 1940
    GC I/5
    Curtiss H-75
    Hs 126 3)
    16. 5. 1940
    GC I/5
    Curtiss H-75
    Do 217 4)
    18. 5. 1940
    GC I/5
    Curtiss H-75
    He 111 5)
    He 111 6)
    He 111 7)
    19. 5. 1940
    GC I/5
    Curtiss H-75
    He 111 8)
    24. 5. 1940
    GC I/5
    Curtiss H-75
    Hs 126
    25. 5. 1940
    GC I/5
    Curtiss H-75
    Hs 126 9)
    26. 5. 1940
    GC I/5
    Curtiss H-75
    He 111 10)
    3. 6. 1940
    GC I/5
    Curtiss H-75
    Hs 126 11)
    10. 6. 1940
    GC I/5
    Curtiss H-75
    Ju 88 12)




    Na sestřelu se dále podíleli:
    1) S/Lt Jean Rey
    2) S/Cf Dominique Penzini a S/Lt Jean Rey
    3) Lt Michal Dorance, S/Lt Georges Lefol, S/Lt Marcel Parniere, S/Lt Jean Rey, S/Cf Léon Vuillemain a npor Tomáš Vybíral
    4) S/Lt Jéremie Bressieux, Lt Michal Dorance, Cne André Malaval, S/Cf Dominique Penzini, Lt Marcel Rouquette, S/Cf Maurice Tallent, npor Tomáš Vybíral
    5) S/Cf François Morel, S/Cf Gérard Muselli, S/Lt Jean Rey a Lt Marcel Rouquette
    6) S/Cf François Morel, S/Cf Gérard Muselli, kpt Alois Vašátko a S/Cf Léon Vuillemain
    7) S/Lt Jean Rey a S/Cf Léon Vuillemain
    8) por František Peřina
    9) S/Cf Gérard Muselli, kpt Alois Vašátko a npor Adolf Vrána
    10) Cne Jean-Mary Accart, S/Lt Yves Le Calvez, S/Cf Gérard Muselli, S/Cf Dominique Penzini, por František Peřina, Lt Marcel Rouquette, npor Adolf Vrána a S/Cf Léon Vuillemain
    11) S/Cf Gérard Muselli, kpt Alois Vašátko a S/Cf Léon Vuillemain
    12) Lt Yves Le Calvez, S/Cf Dominique Penzini, Lt Marcel Rouquette a kpt Alois Vašátko


    Prameny:
    aerostories.free.fr
    http://www.cieldegloire.com/gc_1_05.php
    J. Rajlich - Na nebi sladké Francie
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/66961#291751Verze : 0