Aviatik (Berg) 30.24

Rozpočet tohoto webu pro rok 2017 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 84.733,- Kč Chci přispět
Sraz 14.10.2017 Nelahozeves | US Air Force - pracovní log - přehled věcí k udělání (pomoc vítána)
Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb | US Army - pracovní log - přehled věcí k udělání (pomoc vítána)

Aviatik (Berg) 30.24

Aviatik 30.24

    Avatar
     
    Název:
    Name:
    Aviatik 30.24 Aviatik 30.24
    Originální název:
    Original Name:
    Aviatik 30.24
    Kategorie:
    Category:
    stíhací letoun fighter aeroplane
    Výrobce:
    Producer:
    DD.MM.1917-DD.MM.1917 Österreichisch-Ungarische Flugzeugfabrik Aviatik GmbH, Wien /
    Období výroby:
    Production Period:
    DD.MM.1917-DD.MM.1917
    Vyrobeno kusů:
    Number of Produced:
    1
    První vzlet:
    Maiden Flight:
    DD.MM.RRRR
    Osádka:
    Crew:
    1
    Základní charakteristika:
    Basic Characteristics:
     
    Vzlet a přistání:
    Take-off and Landing:
    CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
    Uspořádání křídla:
    Arrangement of Wing:
    dvouplošník biplane
    Uspořádání letounu:
    Aircraft Concept:
    klasické conventional
    Podvozek:
    Undercarriage:
    pevný fixed
    Přistávací zařízení:
    Landing Gear:
    kola wheels
    Technické údaje:
    Technical Data:
     
    Hmotnost prázdného letounu:
    Empty Weight:
    730 kg 1609 lb
    Vzletová hmotnost:
    Take-off Weight:
    900 kg 1984 lb
    Maximální vzletová hmotnost:
    Maximum Take-off Weight:
    ? kg ? lb
    Rozpětí:
    Wingspan:
    7,23 m 23ft 8,64in
    Délka:
    Length:
    6,86 m 22ft 6,07in
    Výška:
    Height:
    2,75 m 9ft 0,26in
    Plocha křídla:
    Wing Area:
    22,50 m2 242.19 ft2
    Plošné zatížení:
    Wing Loading:
    ? kg/m2 ? lb/ft2
    Pohon:
    Propulsion:
     
    Kategorie:
    Category:
    pístový piston
    Počet motorů:
    Number of Engines:
    1
    Typ:
    Type:
    Austro-Daimler AD6 série 18000 o výkonu 136 kW/185 k, později
    Austro-Daimler AD6 série 19000 o výkonu 147 kW/200 k
    Austro-Daimler AD6 series 18000, power 182 hp, later
    Austro-Daimler AD6 series 19000, power 197 hp
    Objem palivových nádrží:
    Fuel Tank Capacity:
    ? ?
    Výkony:
    Performance:
     
    Maximální rychlost:
    Maximum Speed:
    174 km/h v ? m 108.1 mph in ? ft
    Cestovní rychlost:
    Cruise Speed:
    ? km/h v ? m ? mph in ? ft
    Rychlost stoupání:
    Climb Rate:
    ? m/s ? ft/min
    Čas výstupu na výšku:
    Time to Climb to:
    2,67 min do 1000 m 2,67 min to 3281 ft
    Operační dostup:
    Service Ceiling:
    ? m ? ft
    Dolet:
    Range:
    ? km ? mi
    Maximální dolet:
    Maximum Range:
    ? km ? mi
    Výzbroj:
    Armament:
    ? ?
    Uživatelské státy:
    User States:
    Poznámka:
    Note:
    - -
    Zdroje:
    Sources:
    GROSZ, Peter, Austro-Hungarian Army Aircraft of World War One, Flying Machines Press, 2002, ISBN 1-891268-05-8
    http://www.airwar.ru/enc/fww1/aviatik3024.html
    http://www.wwiaviation.com/austria1917.html
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/67275#237863Verze : 0
    Avatar
    Aviatik 30.24

    Prototyp jednomístného stíhacího trojplošníku vznikl v roce 1917 a první letové zkoušky proběhly v říjnu téhož roku. Letoun konstrukčně vycházel z typu Aviatik D.I z něhož byl použit trup a ocasní partie. Tři křídla nestejného rozpětí horní umístěné nad motorem před kokpitem pilota s rozpětím 7,23 metru, střední vetknuté v trupu s rozpětím 7,13 metru a dolní zavěšené na čtyřech vzpěrách pod trupem s rozpětím 7,00 metru. Letové vlastnosti stroje vybaveného motorem Austro Daimler o výkonu 185 koní pohánějícím čtyřlistou vrtuli byly horší než výkonnost sériově vyráběného letounu Aviatik D.I. Letoun byl proto v továrně upraven pro použití motoru Daimler o výkonu 200 koní a v Aspernu se znovu objevil v únoru roku 1918 pravděpodobně již vybaven dvoulistou vrtulí. Zlepšení však bylo pouze nepatrné. V této době byl letoun vyzbrojen dvěma vpřed střílejícími kulomety Schwarzlose 07/12 ráže 8 mm.
    Letoun byl poté odeslán k jednotce Flek 8 a později Flek 6, kde probíhaly zkoušky z různými modifikacemi chladiče, jako součást programu zlepšení výhledu pilota směrem vpřed.

    Použité prameny:
    [1] GROSZ, Peter, Austro-Hungarian Army Aircraft of World War One, Flying Machines Press, 2002, ISBN 1-891268-05-8
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/67275#237865Verze : 0
    Avatar
    Fotografie převzaty ze serverů air.wz.cz a www.airwar.ru.




    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/67275#237864Verze : 0