Westland Pterodactyl V

Rozpočet tohoto webu pro rok 2017 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 84.733,- Kč Chci přispět
Sraz 14.10.2017 Nelahozeves | US Air Force - pracovní log - přehled věcí k udělání (pomoc vítána)
Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb | US Army - pracovní log - přehled věcí k udělání (pomoc vítána)

Westland Pterodactyl V

    Avatar
     
    Název:
    Name:
    Westland-Hill Pterodactyl V Westland-Hill Pterodactyl V
    Originální název:
    Original Name:
    Westland-Hill Pterodactyl V
    Kategorie:
    Category:
    stíhací letoun fighter aeroplane
    Výrobce:
    Producer:
    DD.MM.1932-DD.MM.1932 Westland Aircraft Works, Yeovil
    Období výroby:
    Production Period:
    DD.MM.1932-DD.MM.1932
    Vyrobeno kusů:
    Number of Produced:
    1
    První vzlet:
    Maiden Flight:
    DD.05.1934
    Osádka:
    Crew:
    2
    Základní charakteristika:
    Basic Characteristics:
     
    Vzlet a přistání:
    Take-off and Landing:
    CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
    Uspořádání křídla:
    Arrangement of Wing:
    dvouplošník biplane
    Uspořádání letounu:
    Aircraft Concept:
    klasické conventional
    Podvozek:
    Undercarriage:
    pevný fixed
    Přistávací zařízení:
    Landing Gear:
    kola wheels
    Technické údaje:
    Technical Data:
     
    Hmotnost prázdného letounu:
    Empty Weight:
    1603 kg 3534 lb
    Vzletová hmotnost:
    Take-off Weight:
    2313 kg 5100 lb
    Maximální vzletová hmotnost:
    Maximum Take-off Weight:
    ? kg ? lb
    Rozpětí:
    Wingspan:
    14.22 m 46ft 8in
    Délka:
    Length:
    6.25 m 20ft 6in
    Výška:
    Height:
    3.56 m 11ft 8in
    Plocha křídla:
    Wing Area:
    36.79 m2 396 ft2
    Plošné zatížení:
    Wing Loading:
    ? kg/m2 ? lb/ft2
    Pohon:
    Propulsion:
     
    Kategorie:
    Category:
    pístový piston
    Počet motorů:
    Number of Engines:
    1
    Typ:
    Type:
    Rolls-Royce Goshawk I kapalinou chlazený (kondenzační chlazení) vidlicový dvanáctiválec o výkonu 447 kW (608 k) při 2600 ot/min v h= 3 658 m.
    a později
    Rolls-Royce Goshawk II o shodném výkonu s jiným převodem reduktoru.
    Vrtule dvoulistá dřevěná.
    Rolls-Royce Goshawk I twelvee-cylinder evaporative-cooled (also known as "steam") Vee engine rated at 600 hp at 2,600 rpm at 12,000 ft,
    and later
    Rolls-Royce Goshawk II of the same power with another gear ratio of a gear-box,
    driving a two blade propeller.
    Objem palivových nádrží:
    Fuel Tank Capacity:
    ? ?
    Výkony:
    Performance:
     
    Maximální rychlost:
    Maximum Speed:
    265.5 km/h v 4572 m 165 mph in 15000 ft
    Cestovní rychlost:
    Cruise Speed:
    ? km/h v ? m ? mph in ? ft
    Rychlost stoupání:
    Climb Rate:
    7.35 m/s 1450 ft/min
    Čas výstupu na výšku:
    Time to Climb to:
    12,75 min do 4572 m 12,75 min to 15000 ft
    Operační dostup:
    Service Ceiling:
    9144 m 30000 ft
    Dolet:
    Range:
    ? km ? mi
    Maximální dolet:
    Maximum Range:
    ? km ? mi
    Výzbroj:
    Armament:
    navrhovaná:
    2x 7,7mm kulomet Vickers v přídi
    1x 7,7mm kulomet Lewis v zadní věži

    4x 9kg bomba
    proposed:
    2x .303 Vickers machine gun in the nose
    1x .303 Lewis machine gun in the rear turret

    4x 20 lb bomb
    Uživatelské státy:
    User States:
    - -
    Poznámka:
    Note:
    - -
    Zdroje:
    Sources:
    James, Derek N. Westland Aircraft since 1915. Putnam, London 1991. ISBN 0-85177-847-X.
    L+K 12/2007 - Z archívů, str.67
    www.aviastar.org
    en.wikipedia.org
    www.britishaircraft.co.uk
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/67282#237890Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Letoun byl vyvrcholením řady pokusných bezocasých letounů Geoffreye T. R. Hilla, který od roku 1926 na jejich vývoji spolupracoval s firmou Wetland.
    Stíhací Pterodactyl V byl navržen v roce 1932 jako dvoumístný stíhací letoun pro boj s bombardéry, kde hlavní výzbrojí měla být dvojice kulometů v elektricky poháněném střelišti, díky bezocasé koncepci s výborným střeleckým polem, na konci krátkého trupu. V tom byl kromě kabiny instalován motor Goshawk III s odpařovacím chlazením a pevný, tandemový podvozek na jeho spodku.
    Prototyp K2770 poprvé vzlétl v květnu 1934 a testy prokázaly stejné letové vlastnosti jako u konvenčních letounů, zkušební pilot H. J. Penrose dokonce provedl akrobacii. Vyskytly se však určité problémy v konstrukci stroje a RAF typ do výzbroje nepřijalo.
    Hill poté navrhl ještě několik dalších typů, např. bombardovací a dopravní pro lety přes Atlantik, žádný další se však již nestavěl.

    http://www.fortunecity.com/tattooine/farmer/120/pterry.html



    http://www.aviastar.org/air/england/west_pterodactyl5.php
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/67282#237891Verze : 0
    MOD