Tokorozawa Košiki A-3

Rozpočet tohoto webu pro rok 2017 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 55.755,- Kč Chci přispět
US Air Force - pracovní log - přehled věcí k udělání (pomoc vítána)
Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb | US Army - pracovní log - přehled věcí k udělání (pomoc vítána)

Tokorozawa Košiki A-3

Tokorozawa Koshiki A-3 / ?

    Avatar
     
    Název:
    Name:
    Tokorozawa Košiki A-3 Tokorozawa Koshiki A-3
    Originální název:
    Original Name:
    ?
    Kategorie:
    Category:
    experimentální letoun experimental aeroplane
    Výrobce:
    Producer:
    Department of Research of the Army Tokorozawa Aviation School, Tokorozawa-shi, Saitama Prefecture,
    Období výroby:
    Production Period:
    DD.04.1922-DD.02.1924
    Vyrobeno kusů:
    Number of Produced:
    1
    První vzlet:
    Maiden Flight:
    DD.06.1924 ?
    Osádka:
    Crew:
    3
    Základní charakteristika:
    Basic Characteristics:
     
    Vzlet a přistání:
    Take-off and Landing:
    CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
    Uspořádání křídla:
    Arrangement of Wing:
    dvouplošník biplane
    Uspořádání letounu:
    Aircraft Concept:
    klasické conventional
    Podvozek:
    Undercarriage:
    pevný fixed
    Přistávací zařízení:
    Landing Gear:
    kola wheels
    Technické údaje:
    Technical Data:
     
    Hmotnost prázdného letounu:
    Empty Weight:
    1997 kg 4403 lb
    Vzletová hmotnost:
    Take-off Weight:
    2996 kg 6605 lb
    Maximální vzletová hmotnost:
    Maximum Take-off Weight:
    ? kg ? lb
    Rozpětí:
    Wingspan:
    21,010 m 68ft 11,16in
    Délka:
    Length:
    16,010 m 52ft 6,3in
    Výška:
    Height:
    5,270 m 17ft 3,47in
    Plocha křídla:
    Wing Area:
    85,09 m2 915.9 ft2
    Plošné zatížení:
    Wing Loading:
    35,21 kg/m2 7.21 lb/ft2
    Pohon:
    Propulsion:
     
    Kategorie:
    Category:
    pístový piston
    Počet motorů:
    Number of Engines:
    2
    Typ:
    Type:
    Micubiši (Hispano-Suiza 8F) kapalinou chlazený vidlicový osmiválec o výkonu 224 kW.
    Vrtule dvoulisté dřevěné s pevným úhlem náběhu.
    Mitsubishi (Hispano-Suiza 8F) eight-cylinder liquid-cooled vee engine rated at 300 hp,
    driving a two-blade wooden fixed-pitch propellers.
    Objem palivových nádrží:
    Fuel Tank Capacity:
    ? ?
    Výkony:
    Performance:
     
    Maximální rychlost:
    Maximum Speed:
    200 km/h v 0 m 124.3 mph in 0 ft
    Cestovní rychlost:
    Cruise Speed:
    ? km/h v ? m ? mph in ? ft
    Rychlost stoupání:
    Climb Rate:
    ? m/s ? ft/min
    Čas výstupu na výšku:
    Time to Climb to:
    ? min do ? m ? min to ? ft
    Operační dostup:
    Service Ceiling:
    7505 m 24623 ft
    Dolet:
    Range:
    ? km ? mi
    Maximální dolet:
    Maximum Range:
    ? km ? mi
    Výzbroj:
    Armament:
    žádná None
    Uživatelské státy:
    User States:
    Japonsko (Císařské armádní letectvo) Japan (Imperial Japanese Army Air Force)
    Poznámka:
    Note:
    Letová vytrvalost: 6 h
    Prototyp dálkového průzkumného letounu.
    Endurance: 6 hours
    Zdroje:
    Sources:
    Robert C. Mikesh and Shorzoe Abe, Japanese Aircraft 1910-1941, Naval Institute Press Annapolis, Maryland 21402, 1990, ISBN: 1-155750-563-2
    http://www.airwar.ru/enc/other1/a3.html
    archiv autora
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/67426#238162Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Tokorozawa Košiki A-3


    Stručná historie
    Tento letoun lze označit jako první specializovaný strategický průzkumný letoun pro japonskou armádu. Práce na projektu začaly v únoru 1922, na tomto projektu pracovala skupina japonských inženýrů, kterou vedl Sho-sa (mjr.) Akira Macui. Projekt byl konzultován se skupinou šesti francouzských inženýrů vedených kapitánem dělostřelectva Antoine de Boyssonem, kteří v té době pobývali v Japonsku.


    Navržený letoun byl dvouplošník, horní křídlo bylo nápadně šípovité a vysoko položené, konstruktéři sem umístnili palivové nádrže. Kostra letounu byla celokovová, potažená plátnem, hliníkové součásti byly dovezeny z Francie. Na spodním křídle byly instalovány dva motory Micubiši o výkonu 300 koní, jednalo se o licenční výrobu osmiválce Hispano-Suiza. Konstruktéři uvažovali o turbodmychadly přeplňovaných motorech, které mohly dle výpočtů zvýšit maximální rychlost na hodnotu 244 km/h ve výšce 5 000 m a dostup by se zvýšil až na 9 500 m. Tyto motory však nebyly k dispozici a tak se létalo jen s původními motory. Zdržení při stavbě způsobilo velké zemětřesení, které postihlo Japonsko v září 1923, dokončen byl v únoru 1924. Zalétání proběhlo počátkem léta 1924 a byly shledány závažné závady na podvozku, který prošel, po zlomení tlumiče, celkovou rekonstrukcí, kola hlavního podvozku byla potom dvojitá. Dalším problémem byly vibrace motorů, což byl důsledek chybně navrženého uložení motorů a konečně největším nedostatkem byla příliš velká hmotnost letounu, tedy nízký poměr výkonu motoru k hmotnosti letounu. Letoun byl rozebrán a vlakem dopraven do Kagamigahary, kde byly uskutečněny některé kroky k odstranění závad, některé však zůstaly neodstraněné a tak se letoun dále nevyráběl.
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/67426#238161Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Fotografie Kishiki A-3


    Pro napsání tohoto příspěvku jsem tentokrát čerpal z jediného pramene:
    http://www.airwar.ru/enc/other1/a3.html



    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/67426#238163Verze : 0
    MOD