DEU - Culemeyer Trailer / Culemeyer-Straßenroller

Rozpočet tohoto webu pro rok 2017 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 84.733,- Kč Chci přispět
Sraz 14.10.2017 Nelahozeves | US Air Force - pracovní log - přehled věcí k udělání (pomoc vítána)
Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb | US Army - pracovní log - přehled věcí k udělání (pomoc vítána)

DEU - Culemeyer Trailer / Culemeyer-Straßenroller

    Avatar
    Culemeyer Trailer / Culemeyer-Straßenroller
    RoRo trailer naruby


    Firmu Culemeyer založil v roce 1931 Johan Culemeyer veden myšlenkou vyrábět těžké podvalníky pro přepravu železničních vozidel po silnicích. Pro tuto potřebu vzniklo postupem času několik konstrukci, které se vyznačovaly vysokou nosnosti a možností nastaveni podvozku podle požadovaného nákladu.
    Během druhé světové války tyto podvalníky kromě hlavního uživatele, kterým byly Deutsche Reischbahn, užíval také Wehrmacht a další složky německé branné moci. K tahu byly využívány jak civilní vozidla Kaelble typů ZK 3 a K631 ZR/53, tak Wehrmachtem využívané těžké kolopásové tahače Sd.Kfz.9 FAMO.


    Menší ze dvou hlavních typů té doby, byl podvalník s nosnosti udávanou na 40, později 50 tun. Tvořila jej dvojice samostatných osmikolých podvozků. Všechny kola podvozků byla řiditelná, pro usnadnění průjezdu soupravy podvozků a dvouosého vagónu po silnicích, či městských ulicích.
    Známé jsou fotografie, kdy je tento typ užíván k přepravě těžkého hmoždíře Gerat 040 - 60cm(KARL).


    Větší, s nosností udávanou na 80 tun, tvořila opět dvojice, tentokrát dvanáctikolých podvozků. Všechny kola podvozků byla i v tomto případě řiditelná, pro usnadnění průjezdu soupravy podvozků a čtyřosého vagónu.
    Zname jsou fotografie, kdy tento typ je užíván k přepravě výzbroje určené pro Atlanticky val, či těžkých bojových vozidel jako Sd.Kfz.186 Jagtiger.


    Jednotlivé podvozky, jak dvouosé, tak tříosé bylo možno libovolně řadit za sebe, či je použít ve skupinách spojených nosnou konstrukcí.


    P.S.I: Jsou známy i fotografie takovéto soupravy čítající 48 kol, tažené tahačem TATRA T84.
    P.S.II: V ČSR tyto podvalníky sloužily třeba k přepravě technologických celků na Vltavskou kaskádu.
    http://www.culemeyer.de/
    freenet-homepage.de












    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/67434#238216Verze : 0
    Avatar
    Tyto fotky lze nalézt i na stránkéch Haulera.




    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/67434#238217Verze : 0
    Avatar
    Culemeyer 100x jinak.


    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/67434#238219Verze : 0
    Avatar
    Mnou výše zmíněná firma Culemeyer byla zřejmě pouze obchodní, nikoliv výrobní a podvalníky pro ni vyrábely firmy Wagenfabrik Kässbohrer a Gothaer Waggonfabrik viz příspěvek J.Tintěry: forum.valka.cz
    Tolik pro pořádek.Confused
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/67434#309787Verze : 0
    Avatar
    Silniční podvalník Culemeyer R-40


    Vojenské technické muzeum v Lešanech používá tento podvalník k přepravě získaných železničních exponátů.


    Zdroj
    Foto vlastní.

    VTM Lešany, neděle 1. září 2013.




    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/67434#495195Verze : 0
    MOD