Kawaniši H11K1-L Soku

Kawanishi H11K1-L Soku / 川西 H11K1-L「苍空」・大型飞行运输艇
Fotografie přední části makety Soku s otevřenými nákladovými vraty


archiv autora
Kawaniši H11K1-L Soku -


URL : https://www.valka.cz/Kawanisi-H11K1-L-Soku-t67984#239250 Verze : 0
     
Název:
Name:
Kawaniši H11K1-L Soku Kawanishi H11K1-L Soku
Originální název:
Original Name:
大型飞行运输艇「苍空」
Kategorie:
Category:
experimentální letoun experimental aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1945-DD.MM.1945 Kawanishi Aircrafts, Ltd., Naruo /
Období výroby:
Production Period:
DD.01.1944-DD.05.1945 výroba makety
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
1 (dřevěná maketa v měřítku 1:1 / wooden mock-up 1:1)
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.RRRR
Osádka:
Crew:
5 + 80 vyzbrojených vojáků
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
pevný fixed
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
člunový trup flying boat
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
26405 kg 58213 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
45500 kg 100310 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
48,000 m 157ft 5,75in
Délka:
Length:
32,720 m 107ft 4,19in
Výška:
Height:
12,578 m 41ft 3,19in
Plocha křídla:
Wing Area:
290,00 m2 3121.53 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
156,90 kg/m2 32.14 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
4
Typ:
Type:
Micubiši MK4Q Kasei 22 (Ha32-22) o vzletovém výkonu 1 361 kW (1 850 k),
1 236 kW (1 680 k) v h= 2 100 m, 1 133 kW (1 540 k) v h= 5 500 m.
Vrtule čtyřlisté kovové s konstantní rychlostí otáček o průměru 4 300 mm.
Mitsubishi MK4Q Kasei 22 (Ha32-22) fourteen-cylinder air-cooled radials, rated at 1,825 hp for take-off, 1,657 hp at 6,890 ft and 1,519 hp at 18,045 ft,
driving a four-blade constant speed propellers of 14ft 1,28in diameter.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
20 000 l 4,400 UK gallons
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
470 km/h v 5000 m 292 mph in 16404 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
370 km/h v 3000 m 229.9 mph in 9843 ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
11,5 min do 3000 m 11,5 min to 9843 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
? m ? ft
Dolet:
Range:
3890 km 2417.1 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
3x pohyblivý kulomet Type 2 ráže 13.0 mm, 200 nábojů na každý. Three 0.51 inch flexible machine guns Type 2 200 rpg.
Uživatelské státy:
User States:
- -
Poznámka:
Note:
大型飞行运输艇「苍空」 / - / Námořní experimentální dopravní létající člun s dlouhým doletem Soku


Všechny údaje jsou pouze vypočtené
Navy Experimental Large-size Transport Flying-Boat Soku


All technical data are only calculated.
Zdroje:
Sources:
Rene J. Francillion Ph.D., Japanese Aircraft of the Pacific War, Naval Institute Press, rok 1987, ISBN-13: 978-0870213137
Tadeusz Januszewski a Kryzysztof Zalewski, Japońskie samoloty marynarski 1912-1945, tiel 2, Lampart, rok 2000, ISBN 83-86776-00-05
archiv autora
URL : https://www.valka.cz/Kawanisi-H11K1-L-Soku-t67984#239248 Verze : 0
Kawanishi H11K1-L
苍空 / Soku / -


Historie:
V roce 1944 projevilo velení japonského námořního letectva (海軍航空本部 Kaigun Kōkū Hombu) zájem o velký dopravní létající člun, který by svou přepravní kapacitou překonal užívané Kawanishi H8K. Společnost 川西航空機株式会社 – Kawanishi Kōkūki Kabushiki Kaisha se již dříve zabývala projektem K-60, což byl projekt velkého létajícího člunu s velmi dlouhým doletem zajímavé byly plánované pohonné jednotky čtyři dvacetičtyřválcové motory YE2A (Ha-73-01).
Konstrukční tým Kawanishi předložil námořnictvu nový projekt označený KX-8, po jeho posouzení Kaigun Kōkū Hombu objednalo stavbu dřevěné makety nového letounu v měřítku 1 : 1. Nový letoun dostal přidělené označení H11K1-L a bojové jméno "Soku". Byl to velký letoun s prostorným dvoupodlažním trupem, nakládka a vykládka materiálu byla možná velkými dvoukřídlými nákladními vraty v přídi. Hlavním konstrukčním materiálem mělo být dřevo, tedy nedeficitní materiál.
Společnost Kawanishi byla vytížena stavbou potřebnějších stíhacích letounů N1K1-J a N1K2-J a jejich dalším vývojem. Dřevěná maketa byla dokončena na jezeře Seto a bezprostředně po dokončení (1. 5. 1945) byla zničena americkými letadly. Další práce již nebyly započaty.
URL : https://www.valka.cz/Kawanisi-H11K1-L-Soku-t67984#239247 Verze : 1
Trojpohledový náčrtek transportního Soku
Kawaniši H11K1-L Soku -


URL : https://www.valka.cz/Kawanisi-H11K1-L-Soku-t67984#239249 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více