CZK - T 211.0

Rozpočet tohoto webu pro rok 2017 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 55.755,- Kč Chci přispět
US Air Force - pracovní log - přehled věcí k udělání (pomoc vítána)
Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb | US Army - pracovní log - přehled věcí k udělání (pomoc vítána)

CZK - T 211.0

    Avatar
    Motorová lokomotiva řady T 211.0 s mechanickým přenosen výkonu je určena pro provoz na vlečkách průmyslových podniků střední velikosti, ale je dobře použitelná i na místních drahách, k staničnímu posunu a obsluze přilehlých vleček vzdálenějších od trati. Je vhodná i při stavbě a obnově tratí, trakčního vedení na elektrizovaných tratích a podobných pracích, kde by byla lokomotiva většího výkonu zůstala nevyužita.


    Uspořádání dvojkolí B
    Rozchod 1435 mm
    Výkon motoru na brzdě 121,44 kW
    Výkon motoru pro trakci 110,40 kW
    Délka lokomotivy přes nárazníky 7240 mm
    Délka lokomotivy přes čelníky 6000 mm
    Šířka skříně lokomotivy 2433 mm
    Maximální šířka lokomotivy 2600 mm
    Výška skříně lokomotivy 3348 mm
    Celkový rozvor lokomotivy 2800 mm
    Průměr hnacích kol (při tl. obručí 75 mm) 1000 mm
    Maximální a minimální tl. obručí 75/35 mm
    Hmotnost plně vyzbrojené lokomotivy 22,0 t +/- 3%
    Hmotnost prázdné lokomotivy 21,5 t +/- 3%
    Jmenovitá hmotnost na dvojkolí 11,0 t


    Zásoby provozních hmot :


    Palivo pro naftový motor 350 l
    Mazací olej 90 l
    Písek 150 kg


    Hlavní údaje pro výkon :


    Maximální dovolená rychlost 40 km/h
    Tažná síla při I. převodovém stupni
    (rychlost 6,2 km/h) 53,0 kN
    Tažná síla při II. převodovém stupni
    (rychlost 11,5 km/h) 28,2 kN
    Tažná síla při III. převodovém stupni
    (rychlost 19,2 km/h) 17,0 kN
    Tažná síla při IV. převodovém stupni
    (rychlost 40,0 km/h) 7,8 kN


    Zdroj : Motorové lokomotivy řady T 211.0 a T 211.1, Ing. Jan Průžek, Nadas, Praha, 1979.
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/67995#239299Verze : 0
    Avatar
    Pro lokomotivu T 211.0 byl použit upravený automobilový motor Tatra 111 A.


    Druh motoru čtyřdobý naftový s přímým vstřikem
    paliva, chlazený vzduchem
    Počet válců 12
    Uspořádání válců ve dvou řadách do V pod úhlem 75 st.
    Vrtání (průměr) 110 mm
    Zdvih 130 mm
    Obsah válců 14825 cm3
    Obsah kompresního prostoru 80 +/- 2 cm3
    Kompresní poměr 16,5
    Střední pístová rychlost 7,8 m/s
    Maximální výkon s čističi vzduchu
    bez tlumičů výfuku min. 132,4 kW (180 hp) při 1800 ot/min
    Pro lokomotivu seřízen výkon 121,3 kW (165 hp) při 1600 ot/min
    Maximální trvalý výkon s čističi vzduchu 99,3 kW (135 hp) při 1450 ot/min
    Maximální hnací moment 74 kgm při 1200 - 1400 ot/min
    Maximální otáčky 1800 (1600) ot/min
    Měrná spotřeba paliva v rozsahu 800 - 1800 ot/min při 100%-ním zatížení max. 190 g/kh
    Hmotnost motoru bez oleje 970 kg


    Zdroj : Motorové lokomotivy řady T 211.0 a T 212.1, Ing. Jan Průžek, Nadas, Praha, 1979.
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/67995#239300Verze : 0
    Avatar
    Fotografováno v depu Tanvald.
    Zdroj: soukromý archiv


    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/67995#239301Verze : 0
    Avatar
    Foceno v železničním muzeu v Lužné u Rakovníka.
    Zdroj: soukromý archiv


    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/67995#242799Verze : 0
    Avatar
    splinterX: O rozporu v označení lokomotivy (701) a jejím vzhledu vím. Nejspíše došlo k remotorizaci a tím pádem i ke změně označení řady. A nebo tam prostě někdo namontoval nějakou tabulku. Nevím. I přes tyto rozpory a nejasnosti lokomotiva vnějším vzhledem odpovídá T-211.0 (dnes 700) a proto je jako ilustrační fotografie tohoto typu zařazena zde.
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/67995#245408Verze : 0
    Avatar
    T 211.0 z výzbroje OS SR - nácvik aktivácie vyčlenených síl OS SR pre NRF-10, marec 2008, Zásobovacia základňa zásobovacej triedy 5 - MS Trenčín (archív autora)

    T 211.0, OS SR
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/67995#249970Verze : 0
    MOD
    Avatar
    keď tak niektoré rušne radu 700 boli rekonštruované na rad 701, tam patrí aj bukova fotka (T211.1743 = 701.743), na rozdiel od ČSD, ČD, ŽSR si vlečkové rušne nepatriace železniciam zachovali staré označenie


    rozdiel medzi nimi je popísaný napr. na
    http://www.atlaslokomotiv.cz/loko-700.html
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/67995#258864Verze : 0
    Avatar
    našiel som zaujímavý link na lokomotívu tejto rady, je to tam pekne všetko popísané: http://t211.cz/


    T211.1743 Z Bukovho obrázku bola vyrobená v r. 1959 v ČKD Sokolovo, výr. č. 4556 a pred tým na tabuľke mala pravdepodobne označenie T211.0084 (je to zle vidieť na priloženej fotke).

    Štítok T211.1743

    Tabuľka T211.1743

    tabuľka T211.1743 s presvitajúcim pôvodným označením T211.0084 (alebo 0034?).








    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/67995#287901Verze : 0
    MOD
    Avatar
    lokomotiva 700.551 v muzeu Lešanay






    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/67995#325668Verze : 0