Caspar U 1

Rozpočet tohoto webu pro rok 2017 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 84.733,- Kč Chci přispět
Sraz 14.10.2017 Nelahozeves | US Air Force - pracovní log - přehled věcí k udělání (pomoc vítána)
Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb | US Army - pracovní log - přehled věcí k udělání (pomoc vítána)

Caspar U 1

    Avatar
     
    Název:
    Name:
    Caspar U 1 Caspar U 1
    Originální název:
    Original Name:
    Caspar U 1
    Kategorie:
    Category:
    průzkumný/pozorovací letoun reconnaissance/scout aeroplane
    Výrobce:
    Producer:
    DD.MM.1921-DD.MM.1922 Caspar Werke AG, Travemünde /
    Období výroby:
    Production Period:
    DD.MM.1921-DD.MM.1922
    Vyrobeno kusů:
    Number of Produced:
    3
    První vzlet:
    Maiden Flight:
    DD.MM.RRRR
    Osádka:
    Crew:
    1
    Základní charakteristika:
    Basic Characteristics:
     
    Vzlet a přistání:
    Take-off and Landing:
    CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
    Uspořádání křídla:
    Arrangement of Wing:
    dvouplošník biplane
    Uspořádání letounu:
    Aircraft Concept:
    klasické conventional
    Podvozek:
    Undercarriage:
    pevný fixed
    Přistávací zařízení:
    Landing Gear:
    plováky floats
    Technické údaje:
    Technical Data:
     
    Hmotnost prázdného letounu:
    Empty Weight:
    360 kg 794 lb
    Vzletová hmotnost:
    Take-off Weight:
    572 kg 1261 lb
    Maximální vzletová hmotnost:
    Maximum Take-off Weight:
    ? kg ? lb
    Rozpětí:
    Wingspan:
    7,20 m 23ft 7,45in
    Délka:
    Length:
    6,20 m 20ft 4,09in
    Výška:
    Height:
    2,59 m 8ft 5,96in
    Plocha křídla:
    Wing Area:
    14,00 m2 150.69 ft2
    Plošné zatížení:
    Wing Loading:
    ? kg/m2 ? lb/ft2
    Pohon:
    Propulsion:
     
    Kategorie:
    Category:
    pístový piston
    Počet motorů:
    Number of Engines:
    1
    Typ:
    Type:
    Siemens Sh 4 o výkonu 46 kW/62 k Siemens Sh 4, power 61 hp
    Objem palivových nádrží:
    Fuel Tank Capacity:
    ? ?
    Výkony:
    Performance:
     
    Maximální rychlost:
    Maximum Speed:
    145 km/h v 0 m 90.1 mph in 0 ft
    Cestovní rychlost:
    Cruise Speed:
    120 km/h v 0 m 74.6 mph in 0 ft
    Rychlost stoupání:
    Climb Rate:
    ? m/s ? ft/min
    Čas výstupu na výšku:
    Time to Climb to:
    15,57 min do 2000 m 15,57 min to 6562 ft
    Operační dostup:
    Service Ceiling:
    3000 m 9843 ft
    Dolet:
    Range:
    360 km 223.7 mi
    Maximální dolet:
    Maximum Range:
    ? km ? mi
    Výzbroj:
    Armament:
    - -
    Uživatelské státy:
    User States:
    Poznámka:
    Note:
    - -
    Zdroje:
    Sources:
    Kroschel, G., Stützer, H. Die deutschen Militärflugzeuge 1919 - 1934, Weltbild Verlag, Augsburg 1994. ISBN 3-89350-693-4. www.members.aol.com
    http://www.histaviation.com/Caspar_U_1.html
    http://www.luftfahrtmuseum.com/htmi/itf/casu1.htm
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/68574#240395Verze : 0
    Avatar
    Caspar U-1


    Historie :


    Tento německý letoun, někdy označovaný také jako Heinkel U-1, začal vznikat po skončení první světové války. Právě po prohrané válce se německé námořnictvo zabývalo problémem, jak zvětšit akční rádius ponorek, kdy bylo stále těžší nalézt samostatně plující lodě. Řešením se měl stát průzkumný letoun operující na palubě ponorky, který by se snadno montoval a demontoval v poměrně krátkém čase.
    Na počátku dvacátých let se v továrně Caspar AG, začali touto myšlenkou zabývat. V té době tam pracoval známý konstruktér Ernst Heinkel, a ten navrhl konstrukci letounu Caspar U-1. Byl to jednomístný dvouplošník s celodřevěnou konstrukcí se dvěma plováky, poháněn byl hvězdicový pětiválec typu Siemens Halske Sh 4 o výkonu 47 kW, rychlost byla 145 km/h ( některé zdroje uvádí 152 km/h ). Cestovní rychlost byla 120 km/h a rychlost přistávací 60 km/h. Je udávána i nosnost, kerá se pohybovala kolem 90 kg. Letoun nebyl vyzbrojen.
    V rozloženém stavu byl umístněn v hangáru 7,00 m dlouhém a o světlosti 1,80 m. Zalétán byl v roce 1921 a vyrobeny byly pouhé 3 kusy. Po úspěšných zkouškách se o stroj začalo zajímat námořnictvo Spojených států a také Japonska. Stroje označené čísly A-6434 a A-6435 byly proto v roce 1923 koupeny a poté testovány ve Spojených státech. Třetí stroj označený D-293, testovalo vlastní německé námořnictvo. Poražené Německo se muselo řídit Versailskou smlouvou a tak od dalšího vývoje tohoto stroje upustilo.


    Zdroj:
    www.members.aol.com
    http://www.histaviation.com/Caspar_U_1.html
    http://www.luftfahrtmuseum.com/htmi/itf/casu1.htm
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/68574#240583Verze : 0
    Avatar
    Caspar U-1


    Zdroj:
    http://www.histaviation.com/Caspar_U_1.html



    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/68574#240423Verze : 0
    Avatar
    Caspar U-1


    Zdroj:
    http://www.histaviation.com/Caspar_U_1.html



    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/68574#240424Verze : 0