Pemberton-Billing P.B.25 Scout

Rozpočet tohoto webu pro rok 2017 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 84.733,- Kč Chci přispět
Sraz 14.10.2017 Nelahozeves | US Air Force - pracovní log - přehled věcí k udělání (pomoc vítána)
Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb | US Army - pracovní log - přehled věcí k udělání (pomoc vítána)

Pemberton-Billing P.B.25 Scout

Pemberton-Billing P.B.23E

    Avatar
     
    Název:
    Name:
    Pemberton-Billing P.B.25 Scout Pemberton-Billing P.B.25 Scout
    Originální název:
    Original Name:
    Pemberton-Billing P.B.25 Scout
    Kategorie:
    Category:
    stíhací letoun fighter aeroplane
    Výrobce:
    Producer:
    Pemberton-Billing, Ltd., Woolston /
    Období výroby:
    Production Period:
    DD.MM.1915-DD.MM.RRRR
    Vyrobeno kusů:
    Number of Produced:
    20
    První vzlet:
    Maiden Flight:
    DD.MM.RRRR
    Osádka:
    Crew:
    1
    Základní charakteristika:
    Basic Characteristics:
     
    Vzlet a přistání:
    Take-off and Landing:
    CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
    Uspořádání křídla:
    Arrangement of Wing:
    dvouplošník biplane
    Uspořádání letounu:
    Aircraft Concept:
    klasické conventional
    Podvozek:
    Undercarriage:
    pevný fixed
    Přistávací zařízení:
    Landing Gear:
    kola wheels
    Technické údaje:
    Technical Data:
     
    Hmotnost prázdného letounu:
    Empty Weight:
    490 kg 1080 lb
    Vzletová hmotnost:
    Take-off Weight:
    715 kg 1576 lb
    Maximální vzletová hmotnost:
    Maximum Take-off Weight:
    ? kg ? lb
    Rozpětí:
    Wingspan:
    10.06 m 33ft
    Délka:
    Length:
    7.34 m 24ft 1in
    Výška:
    Height:
    3.18 m 10ft 5in
    Plocha křídla:
    Wing Area:
    25.73 m2 277 ft2
    Plošné zatížení:
    Wing Loading:
    ? kg/m2 ? lb/ft2
    Pohon:
    Propulsion:
     
    Kategorie:
    Category:
    pístový piston
    Počet motorů:
    Number of Engines:
    1
    Typ:
    Type:
    Gnome 9B-2 o výkonu 74 kW, nebo
    Clerget 9Z o výkonu 82 kW
    dvoulistá dřevěná vrtule
    Gnome 9B-2, power 100hp, or
    Clerget 9Z, power 110 hp
    two-blade wooden propeller
    Objem palivových nádrží:
    Fuel Tank Capacity:
    ? ?
    Výkony:
    Performance:
     
    Maximální rychlost:
    Maximum Speed:
    159.3 km/h v ? m 99 mph in ? ft
    Cestovní rychlost:
    Cruise Speed:
    ? km/h v ? m ? mph in ? ft
    Rychlost stoupání:
    Climb Rate:
    ? m/s ? ft/min
    Čas výstupu na výšku:
    Time to Climb to:
    ? min do ? m ? min to ? ft
    Operační dostup:
    Service Ceiling:
    ? m ? ft
    Dolet:
    Range:
    ? km ? mi
    Maximální dolet:
    Maximum Range:
    ? km ? mi
    Výzbroj:
    Armament:
    1x pevný 7,7mm kulomet Lewis 1x fixed .303 Lewis machine gun
    Uživatelské státy:
    User States:
    Poznámka:
    Note:
    Vytrvalost: 3 h Endurance: 3 hr
    Zdroje:
    Sources:
    Thetford, Owen. British Naval Aircraft since 1912. Naval Institute Press, Annopolis 1991, ISBN 1-55750-076-2.
    www.aviastar.org
    en.wikipedia.org



    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/68636#450083Verze : 0
    MOD
    Avatar
    V roce 1915 byl u firmy Pemberton-Billing navržen majitelem firmy jednomístný stíhací dvouplošník s tlačným motorem, označený P.B.23E. Tento průzkumný stíhač měl dřevěnou konstrukci, všem pilotní gondola, umístěná na vzpěrách mezi křídla, byla pokryta plechem. Vyzbrojen byl jedním 7,7mm kulometem v přídi, jako pohonná jednotka sloužil roační motor Le Rhone o výkonu 60 kW. První vzlet prototypu proběhl v září 1915, a posloužil v podstatě jako prototyp pro svého následovníka, typ P.B.25.

    Nejzřetelnějším rozdílem mezi oběma stroji byla gondola, u P.B.25 už klasicky potažená plátnem, a křídla se slabým, 11° šípem. Admiralita si objednala dvacet strojů, poháněných motory Gnome Monosoupape o výkonu 100 HP, jeden měl ale motor Clerget o 60 kW. Výzbroj byla stejná jako u předchůdce, tedy jeden kulomet v přídi. Poslední stroj byl RNAS dodán v únoru 1917, mezitím si ale stihl svými mizernými vlastnostmi získat dost špatnou pověst, hlavně při startu a přistávání. Nikdy nebyl bojově nasazen, umístěn byl na základnách RNAS v Hornchurchi a Hendonu a používán byl pravděpodobně k výcviku. Právě kvůli špatným výkonům a rychlému celkovému zastarávání byl proto tento typ brzy vyřazen.

    Tyto stroje si stihly vysloužit přezdívku, "Push-Prodge", a to buď podle svého tvaru a uspořádání, (pusher projectile) nebo podle firemního testovacího pilota, C. B. Prodgera.

    Zdroj:
    www.aviastar.org
    www.aviastar.org
    www.csd.uwo.ca
    www.csd.uwo.ca
    www.britishaircraft.co.uk
    en.wikipedia.org

    P.B.25. Zdroj: http://www.fortunecity.com/tattooine/farmer/120/pb25.html

    P.B. 23E. Zdroj: http://daveg4otu.tripod.com/airfields/woo.html
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/68636#240603Verze : 0
    MOD