Caspar S 1

Rozpočet tohoto webu pro rok 2017 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 84.733,- Kč Chci přispět
Sraz 14.10.2017 Nelahozeves | US Air Force - pracovní log - přehled věcí k udělání (pomoc vítána)
Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb | US Army - pracovní log - přehled věcí k udělání (pomoc vítána)

Caspar S 1

    Avatar
     
    Název:
    Name:
    Caspar S 1 Caspar S 1
    Originální název:
    Original Name:
    Caspar S 1
    Kategorie:
    Category:
    průzkumný/pozorovací letoun reconnaissance/scout aeroplane
    Výrobce:
    Producer:
    DD.MM.1921-DD.MM.1923 Caspar Werke AG, Travemünde /
    Období výroby:
    Production Period:
    DD.MM.1921-DD.MM.1923
    Vyrobeno kusů:
    Number of Produced:
    11
    První vzlet:
    Maiden Flight:
    DD.MM.RRRR
    Osádka:
    Crew:
    2
    Základní charakteristika:
    Basic Characteristics:
     
    Vzlet a přistání:
    Take-off and Landing:
    CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
    Uspořádání křídla:
    Arrangement of Wing:
    dvouplošník biplane
    Uspořádání letounu:
    Aircraft Concept:
    klasické conventional
    Podvozek:
    Undercarriage:
    pevný fixed
    Přistávací zařízení:
    Landing Gear:
    plováky floats
    Technické údaje:
    Technical Data:
     
    Hmotnost prázdného letounu:
    Empty Weight:
    1600 kg 3527 lb
    Vzletová hmotnost:
    Take-off Weight:
    2350 kg 5181 lb
    Maximální vzletová hmotnost:
    Maximum Take-off Weight:
    ? kg ? lb
    Rozpětí:
    Wingspan:
    18,00 m 59ft 0,65in
    Délka:
    Length:
    12,655 m 41ft 6,23in
    Výška:
    Height:
    3,92 m 12ft 10,33in
    Plocha křídla:
    Wing Area:
    52,30 m2 562.95 ft2
    Plošné zatížení:
    Wing Loading:
    ? kg/m2 ? lb/ft2
    Pohon:
    Propulsion:
     
    Kategorie:
    Category:
    pístový piston
    Počet motorů:
    Number of Engines:
    1
    Typ:
    Type:
    Maybach Mb.IVa o výkonu 180 kW/245 k Maybach Mb.IVa, power 242 hp
    Objem palivových nádrží:
    Fuel Tank Capacity:
    ? ?
    Výkony:
    Performance:
     
    Maximální rychlost:
    Maximum Speed:
    160 km/h v 0 m 99.4 mph in 0 ft
    Cestovní rychlost:
    Cruise Speed:
    ? km/h v ? m ? mph in ? ft
    Rychlost stoupání:
    Climb Rate:
    ? m/s ? ft/min
    Čas výstupu na výšku:
    Time to Climb to:
    ? min do ? m ? min to ? ft
    Operační dostup:
    Service Ceiling:
    3000 m 9843 ft
    Dolet:
    Range:
    600 km 372.8 mi
    Maximální dolet:
    Maximum Range:
    ? km ? mi
    Výzbroj:
    Armament:
    - -
    Uživatelské státy:
    User States:
    Poznámka:
    Note:
    - -
    Zdroje:
    Sources:
    Kroschel, G., Stützer, H. Die deutschen Militärflugzeuge 1919 - 1934, Weltbild Verlag, Augsburg 1994. ISBN 3-89350-693-4. http://www.histaviation.com/Caspar_S_1.html
    http://www.luftfahrtmuseum.com/htmi/itk/n3.htm
    http://avrosys.nu/aircraft/Spaning/IndexSpan.htm
    http://www.bredow-web.de/.../maybach_iv.html
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/68638#240605Verze : 0
    Avatar
    Caspar S.I
    Heinkel HE 1



    Tento letoun vznikl u malé firmy Caspar-Werke v Travemünde, založené v roce 1921 konstruktérem Karlem Casparem, jako pokračovatel úspěšného námořního průzkumného letounu Hansa Brandenburg W 29. Letoun byl společně s konkurenčním Supermarine Channel II zakoupen pro testy Švédským námořním letectvem. Rozebraný prototyp dorazil do továrny Svenska Aero AB v Lindingö na konci roku 1921 a byl shledán vyhovujícím. Kvůli embargu na německé zbaně byla dohodnuta licenční výroba na základě dodaného prototypu ve Svenska Aero. Od počátku dostal prototyp a jeho následovníci přezdívku "Hansa", podle původního "brandenburáku" i podle celého jména Casparovy firmy.


    V roce 1922 byla tedy objednána série deseti strojů, které obdržely čísla 32 až 41 (prototyp byl samozřejmě 31). Částečně byly postaveny německou firmou, částečně ve Švédsku u Svensky Aero a Galärvarvet (námořní dílny ve Stockholmu), kde také došlo k celkovému sestavení (a proto je někdy tento typ uváděn jako Svenska S.1). V roce 1923, kdy byly postaveny poslední, již firmu Caspar opustil její konstruktér a autor es jedničky Ernst Heinkel, a kvůli autorským sporům byly "Hansy" přeznačeny na Heinkel HE 1 (Heinkel Eindecker 1) a do řady názvů, používaných pro těchto pár strojů přibyl další.


    Všech 11 strojů jako motor používalo Maybach IVA o výkonu 179 kW a poprvé v historii švédského letectví byly tyto letouny i ozbrojeny jedním kulometem. Po vzniku Švédského letectva v roce 1926 do něj bylo sedm přeživších strojů převedeno pod označením S 2 (Spanning - pozorovací). Používány byly až do roku 1932 a na jejich základě vznikly další varianty s jinými motory.


    Zdroj:
    http://www.avrosys.nu/aircraft/Spaning/202S2.htm
    http://sv.wikipedia.org/wiki/Heinkel_HE_1
    http://en.wikipedia.org/wiki/Heinkel_He_1
    http://www.histaviation.com/Caspar_S_1.html
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/68638#240620Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Caspar S-1


    Zdroj:
    http://www.histaviation.com/Caspar_S_1.html



    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/68638#240606Verze : 0
    Avatar
    Caspar S-1


    Zdroj:
    http://www.histaviation.com/Caspar_S_1.html



    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/68638#240607Verze : 0