Martinsyde R.G.

Rozpočet tohoto webu pro rok 2017 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 55.755,- Kč Chci přispět
US Air Force - pracovní log - přehled věcí k udělání (pomoc vítána)
Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb | US Army - pracovní log - přehled věcí k udělání (pomoc vítána)

Martinsyde R.G.

    Avatar
     
    Název:
    Name:
    Martinsyde R.G. Martinsyde R.G.
    Originální název:
    Original Name:
    Martinsyde R.G.
    Kategorie:
    Category:
    stíhací letoun fighter aeroplane
    Výrobce:
    Producer:
    DD.MM.1916-DD.MM.1916 Martinsyde, Ltd., Woking /
    Období výroby:
    Production Period:
    DD.MM.1916-DD.MM.1916
    Vyrobeno kusů:
    Number of Produced:
    1
    První vzlet:
    Maiden Flight:
    DD.MM.1916
    Osádka:
    Crew:
    1
    Základní charakteristika:
    Basic Characteristics:
     
    Vzlet a přistání:
    Take-off and Landing:
    CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
    Uspořádání křídla:
    Arrangement of Wing:
    dvouplošník biplane
    Uspořádání letounu:
    Aircraft Concept:
    klasické conventional
    Podvozek:
    Undercarriage:
    pevný fixed
    Přistávací zařízení:
    Landing Gear:
    kola wheels
    Technické údaje:
    Technical Data:
     
    Hmotnost prázdného letounu:
    Empty Weight:
    789 kg 1740 lb
    Vzletová hmotnost:
    Take-off Weight:
    1026 kg 2261 lb
    Maximální vzletová hmotnost:
    Maximum Take-off Weight:
    ? kg ? lb
    Rozpětí:
    Wingspan:
    9.75 1) m 32ft1)
    Délka:
    Length:
    7.87 2) m 25ft 10in2)
    Výška:
    Height:
    2.31 m 7ft 7in
    Plocha křídla:
    Wing Area:
    28.8 m2 310 ft2
    Plošné zatížení:
    Wing Loading:
    ? kg/m2 ? lb/ft2
    Pohon:
    Propulsion:
     
    Kategorie:
    Category:
    pístový piston
    Počet motorů:
    Number of Engines:
    1
    Typ:
    Type:
    Rolls-Royce Falcon I o výkonu 142 kW, později
    Rolls-Royce Falcon III o výkonu 202 kW
    čtyřlistá dřevěná vrtule
    Rolls-Royce Falcon I, power 190 hp, later
    Rolls-Royce Falcon III, power 275 hp
    four-blade wooden propeler
    Objem palivových nádrží:
    Fuel Tank Capacity:
    ? ?
    Výkony:
    Performance:
     
    Maximální rychlost:
    Maximum Speed:
    212.4 3) km/h v 1981 m 1323) mph in 6500 ft
    Cestovní rychlost:
    Cruise Speed:
    186.7 km/h v ? m 116 mph in ? ft
    Rychlost stoupání:
    Climb Rate:
    ? m/s ? ft/min
    Čas výstupu na výšku:
    Time to Climb to:
    4.2 min do 1981 m 4.2 min to 6500 ft
    Operační dostup:
    Service Ceiling:
    7163 4) m 235004) ft
    Dolet:
    Range:
    ? km ? mi
    Maximální dolet:
    Maximum Range:
    ? km ? mi
    Výzbroj:
    Armament:
    2x pevný 7,7mm kulomet Vickers 2x fixed .303 Vickers machine gun
    Uživatelské státy:
    User States:
    Poznámka:
    Note:
    Vytrvalost: 2 h


    S motorem Falcon I:
    1) 9,70 m
    2) 7,82 m
    3) 203,6 km/h
    4) 6705 m
    Endurance: 2 hr


    With Falcon I:
    1) 31ft 10in
    2) 25ft 8in
    3) 126.5 mph
    4) 22000 ft
    Zdroje:
    Sources:
    Bruce, J. M. Martinsyde Buzzard, Windsock Datafile 76. Albatros Productions, Berkhamsted 1999. ISBN 0-902207-17-3.
    Hornát, Jiří: Martinsyde R.G., L+K 14/03
    http://www.airwar.ru/enc/fww1/g100.html
    www.aviastar.org
    www.diggerhistory.info
    www.australianflyingcorps.org
    http://www.cofe.ru/avia/M/M-38.htm
    http://en.wikipedia.org/wiki/Martinsyde_G.100

    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/68649#399755Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Martinsyde R.G.


    V roce 1917 na základě letounu Martinsyde G.100 Elephant vznikl prototyp stíhače Martinsyde R.G., který měl velmi podobné tvary, byl ale podstatně menší a pro stíhání měl mnohem lepší vlastnosti. Jako motor byl zvolen Rolls-Royce Falcon I o výkonu 142 kW. Poloha těžiště si vyžádala umístění pilotní kabiny skoro pod baldachýn horního křídla, což silně omezovalo výhled. Obě křídla byla stejné délky, výzbroj se skládala ze synchronizovaného kulometu Vickers, umístěného na horním levém podélníku trupu vně baldachýnových vzpěr a z Lewisu, umístěného výkyvně na pravém boku pilotní kabiny.
    První vzlet e uskutečnil na přelomu roku 1916 a 1917, během února 1917 prošel úředními skouškami. Jeho letové vlastnosti byly skvělé, měl překonat dokonce nové S.E.5, kritizována ale byla poloha pilota. To chtěla továrna řešit potažením baldachýnu průhledným materiálem a zvednutím pilotní sedačky, nakonec ale byla uskutečněna rozsáhlejší přestavba. Pilotní prostor byl posunut více dozadu, do baldachýnu byl vykrojen větší otvor a zároveň byly uskutečněny další změny v kostrukci, aby se anulovaly následky na těžiště. Byly také odstraněny jakési přechody mezi trupem a dolním křídlem, čímž se zmenšilo jeho rozpětí, zvětšeno bylo rozpětí horního křídla, výzbroj se nyní sestávala z dvou synchronizovaných kulometů Vickers před kabinou a byl poněkud zvednut hřbet stroje, takže vznikla opěrka pilotovy hlavy. Motory byl vyměněn za silnější verzi Falcon III o výkonu 202 kW a poháněl čtyřlistou vrtuli.
    Někdy koncem jara 1917 byl tento upravený stroj zalétán a v červnu prošel zkouškami. Přes skvělé výsledky se ale do výroby nedostal, rozhodnuto bylo o výrobě Camelů a S.E.5a. Postaveny byl dva nebo možná tři prototypy. Přestože se nedostal do výroby, posloužil jako odrazový můstek pro již úspěšný stíhač Martinsyde F.3.


    Zdroj:
    Hornát, Jiří: Martinsyde R.G., L+K 14/03
    http://www.airwar.ru/enc/fww1/g100.html
    www.aviastar.org
    www.diggerhistory.info
    www.australianflyingcorps.org
    http://www.cofe.ru/avia/M/M-38.htm
    http://en.wikipedia.org/wiki/Martinsyde_G.100





    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/68649#240699Verze : 2
    MOD