Název: Name: | Messerschmitt Bf 109 G-14 | Messerschmitt Bf 109 G-14 |
Originální název: Original Name: | Messerschmitt Bf 109 G-14 | |
Kategorie: Category: | stíhací letoun | fighter aeroplane |
Výrobce: Producer: | DD.RR.1944-DD.RR.1945 Messerschmitt GmbH, Regensburg DD.RR.1944-DD.RR.1945 Erla-Maschinenwerk GmbH, Leipzig DD.RR.1944-DD.RR.1945 Wiener Neustädter Flugzeugwerke, Wiener Neustadt DD.RR.1944-DD.RR.1945 Rába Magyar Vagon- és Gépgyár (Großkonzern Manfred Weiss), Győr | |
Období výroby: Production Period: | DD.07.1944-DD.02.1945 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 2022 (G-14, do 30.11.1944 / until 30.11.1944) 1306 (G-14/AS, do 30.11.1944 / until 30.11.1944) 582 (G14/U4, do 30.11.1944 / until 30.11.1944) Messerschmitt: ? (W.Nr.: 165000-166000, 166000-166400, 780000-781000, 781000-781400, 781900-782000, 782000-783000, 783800-784000, 784000-785000, 785000-786000, 786000-786500, 787000-787600, 788300-788500) Erla-Maschinenwerk: ? (W.Nr.: 415600-415700, 460000-460700, 461000-462000, 462000-463000, 463000-463300, 464000-465000, 465000-465400) WNF Wiener Neustädter Flugzeugwerke: ? (W.Nr.: 510800-511000, 511000-512000, 512000-512700) Großkonzern Manfred Weiss: 32 G-14/U4 (W.Nr. 760000-760600 ?) | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.MM.1944 | |
Osádka: Crew: | 1 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | CTOL - conventional take-off and landing |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | monoplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | retractable |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | wheels |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 2268 kg | 5000 lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 3355 kg | 7397 lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | ? lb |
Rozpětí: Wingspan: | 9,924 m | 32ft 6,7in |
Délka: Length: | 8,940 m | 29ft 3,97in |
Výška: Height: | 2,600 m | 8ft 6,36in |
Plocha křídla: Wing Area: | 16,1 m2 | 173.3 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | ? kg/m2 | ? lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | piston |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Daimler-Benz DB 605 AM - invertní do V (60°) - počet válců: 12 - maximální výkon: 1085 kW (1475 PS) (1324 kW / 1800 PS s MW 50) | Daimler-Benz DB 605 AM - inverted V-design (60°) - number of cylinders: 12 - maximum power output: 1455 hp (1775 hp with MW 50) |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 400 l | 88 Imp gal / 106 US gal |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 6281) km/h v 6600 m | 3901) mph in 21654 ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 590 km/h v 6000 m | 367 mph in 19685 ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | ? ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 7 min do 6000 m | 7 min to 19685 ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | 12200 m | 40026 ft |
Dolet: Range: | 560 km | 348 mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | 8502) km | 5282) mi |
Výzbroj: Armament: | 2x 13mm kulomet MG 131 v přídi, každý 300 nábojů 1x 20mm kanón MG 151/20 střílející nábojem vrtule, 200 nábojů | One fixed forward-firing 0.79in MG 151/20 cannon as Motorkanone, 200 rounds and two fixed forward-firing 0.51in MG 131 machine-guns mounted in a bow above the engine, 300 rpg. |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | 1) 666 km/h v 5000 m (s MW 50) 2) s přídavnou nádrží (300 l) pod trupem Rüstsätze: Bf 109 G-14/R1 - se závěsníkem ETC 500 IXb Bf 109 G-14/R3 - s 300l přídavnou nádrží Bf 109 G-14/R4 - s výmetnicí pumiček SD 2 Bf 109 G-14/R6 - se dvěma MG 151/20 pod křídlem Bf 109 G-14/R7 - s radiokompasem (Peilrufanlage) Rüstzustände: Bf 109 G-14/R3 - s kamerou Rb 75/30 Bf 109 G-14/R4 - se systémem GM-1 Bf 109 G-14/R6 - vybaven FuG 125 a PKS 12 pro lety za každého počasí Umbausätze: Bf 109 G-14/U4 - Motorkanone typu MK 108 Bf 109 G-14/AS - s výškovým motorem DB 605 AS | 1) 414 mph in 16404 ft (with MW 50) 2) with external fuel tank (66 Imp gal / 79 US gal) under fuselage Rüstsätze: Bf 109 G-14/R1 - with ETC 500 IXb bomb rack Bf 109 G-14/R3 - with 300l fuel tank Bf 109 G-14/R4 - with SD 2 bomblets dispenser Bf 109 G-14/R6 - with two MG 151/20 under wing Bf 109 G-14/R7 - with radio compass (Peilrufanlage) Rüstzustände: Bf 109 G-14/R3 - with Rb 75/30 camera Bf 109 G-14/R4 - with GM-1 system Bf 109 G-14/R6 - equipped with FuG 125 and PKS 12 for all weather operations Umbausätze: Bf 109 G-14/U4 - Motorkanone of type MK 108 Bf 109 G-14/AS - with DB 605 AS high altitude engine |
Zdroje: Sources: | Griehl, M.: Messerschmitt Bf 109 G/K, Flugzeug Profile 5 Prien, J., Rodeike, P.: Messerschmitt Bf 109 F, G & K Series, Schiffer, 1992 Michulec, R.: Messerschmitt Bf 109 - 2. část, Intermodel, 1998 http://www.messerschmitt-bf109.de/ |