Heinkel HE 8

Rozpočet tohoto webu pro rok 2017 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 85.000,- Kč Chci přispět
US Air Force - pracovní log - přehled věcí k udělání (pomoc vítána)
Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb | US Army - pracovní log - přehled věcí k udělání (pomoc vítána)

Heinkel HE 8

    Avatar
     
    Název:
    Name:
    Heinkel HE 8 Heinkel HE 8
    Originální název:
    Original Name:
    Heinkel HE 8
    Kategorie:
    Category:
    průzkumný/pozorovací letoun reconnaissance/scout aeroplane
    Výrobce:
    Producer:
    DD.MM.1928-DD.MM.1928 Ernst Heinkel Flugzeugwerke AG, Warnemünde /
    DD.MM.1929-DD.MM.1938 Orlogsvarftet Flyvemaskinevarksted, Kobenhavn
    DD.MM.1929-DD.MM.1929 Fabrika aeroplana i hidroaviona Zmaj AD, Zemun /
    Období výroby:
    Production Period:
    DD.MM.1928-DD.MM.1938
    Vyrobeno kusů:
    Number of Produced:
    6 Heinkel
    16 Orlogsvaerftet
    1 Zmaj
    První vzlet:
    Maiden Flight:
    DD.MM.RRRR
    Osádka:
    Crew:
    3
    Základní charakteristika:
    Basic Characteristics:
     
    Vzlet a přistání:
    Take-off and Landing:
    CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
    Uspořádání křídla:
    Arrangement of Wing:
    jednoplošník monoplane
    Uspořádání letounu:
    Aircraft Concept:
    klasické conventional
    Podvozek:
    Undercarriage:
    pevný fixed
    Přistávací zařízení:
    Landing Gear:
    plováky floats
    Technické údaje:
    Technical Data:
     
    Hmotnost prázdného letounu:
    Empty Weight:
    1515 kg 3340 lb
    Vzletová hmotnost:
    Take-off Weight:
    2650 kg 5842 lb
    Maximální vzletová hmotnost:
    Maximum Take-off Weight:
    2750 kg 6063 lb
    Rozpětí:
    Wingspan:
    16,77 m 55ft 0,24in
    Délka:
    Length:
    11,65 m 38ft 2,66in
    Výška:
    Height:
    4,40 m 14ft 5,22in
    Plocha křídla:
    Wing Area:
    45,00 m2 484.38 ft2
    Plošné zatížení:
    Wing Loading:
    ? kg/m2 ? lb/ft2
    Pohon:
    Propulsion:
     
    Kategorie:
    Category:
    pístový piston
    Počet motorů:
    Number of Engines:
    1
    Typ:
    Type:
    Armstrong Siddeley Jaguar VI C o výkonu 343 kW/466 k
    dvoulistá dřevěná vrtule Heine
    Armstrong Siddeley Jaguar VI C, power 460 hp
    two-bladed wooden propeller Heine
    Objem palivových nádrží:
    Fuel Tank Capacity:
    ? ?
    Výkony:
    Performance:
     
    Maximální rychlost:
    Maximum Speed:
    216 km/h v 0 m 134.2 mph in 0 ft
    Cestovní rychlost:
    Cruise Speed:
    155 km/h v ? m 96.3 mph in ? ft
    Rychlost stoupání:
    Climb Rate:
    ? m/s ? ft/min
    Čas výstupu na výšku:
    Time to Climb to:
    3 min do 1000 m 3 min to 3281 ft
    Operační dostup:
    Service Ceiling:
    6200 m 20341 ft
    Dolet:
    Range:
    1000 km 621.4 mi
    Maximální dolet:
    Maximum Range:
    ? km ? mi
    Výzbroj:
    Armament:
    1x pevný kulomet Madsen ráže 8 mm
    1x pohyblivý kulomet Madsen ráže 8 mm

    8x 12,5 kg puma
    1x fixed 8 mm Madsen machine gun
    1x flexible 8 mm Madsen machine gun

    8x 27.5 lb bomb
    Uživatelské státy:
    User States:


    Poznámka:
    Note:
    - -
    Zdroje:
    Sources:
    Ledet, Michel. Le Heinkel HE 8, Avions 108-109.
    Kroschel, G., Stützer, H. Die deutschen Militärflugzeuge 1919 - 1934, Weltbild Verlag, Augsburg 1994. ISBN 3-89350-693-4.
    http://www.navalhistory.dk/.../...1919_1940.htm
    http://www.ole-nikolajsen.com/...PRODUCTION.pdf
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/68709#524706Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Heinkel HE 8
    H.M.II



    Pod vlivem úspěšného používání Heinkelů různých typů ve Švédsku se v roce 1927 velení dánského námořního letectva rozhodlo u Ernsta Heinkela objednat podobný stroj i pro sebe. Základem se stal osvědčený Heinkel HE 5 a nový typ dostal označení HE 8. Hlavní rozdíl jako obvykle představoval motor, v tomto případě byl použit britský hvězdicový motor Armstrong Siddeley Jaguar o výkonu 450 HP. Plánována byla výzbroj dvěma 8mm kulomety a závěsníky pro osm 12,5kg pum.
    Prvních šest strojů bylo vyrobeno v Německu, dánské námořnictvo jim přidělilo označení H.M.II (Hydroplan monoplan II). Dalších 16 strojů bylo vyrobeno v licenci u firmy Orlogsvaerftet v Kodani.


    První stroj z německé výroby byl předán námořnictvu v roce 1928 a tyto stroje dostaly trupová čísla 94 až 99. V roce 1929 bylo vyrobeno 5 licenčních strojů (89-93), o rok později dva (87-88), v roce 1931 6 (81 - 86) a v roce 1938 dodatečné tři(78 -80). Stroje H.M.II používala 1. Luftflotille dislokovaná na Luftmarinestation Kobenhavn (Kodaň). V strojů dubnu 1940 bylo ve výzbroji 1. Luftflotille 13 strojů H.M.II a dva H.B.III (Hawker Dantorp) a používala je 3. Luftgruppe v Arhusu a 4. Luftgruppe ve Slipshavnu. Alespoň jeden stroj ukořistili Němci.


    Počátkem 30. let byl vyroben také jeden stroj s motorem Packard o výkonu 800 HP, který obdržel označení He 31.


    Zdroj:
    http://www.chakoten.dk/dan_fly_2.html
    http://www.airwar.ru/enc/other1/he8.html
    http://www.dws.xip.pl/bron/dania/d22.htm
    http://sv.wikipedia.org/wiki/Heinkel_HE_8
    www.navalhistory.dk
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/68709#240950Verze : 0
    MOD
    Avatar
    http://www.airwar.ru/enc/other1/he8.html


    H.M.II patřící 1. Luftflotille, Kodaň.


    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/68709#524707Verze : 0
    MOD
    Avatar
    http://www.airwar.ru/enc/other1/he8.html


    "Polární" zbarvení použité na strojích č. 84, 86 a 87 při mapování Grónska a Islandu.
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/68709#524708Verze : 0
    MOD