Hansa-Brandenburg W.33

Rozpočet tohoto webu pro rok 2017 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 84.733,- Kč Chci přispět
Sraz 14.10.2017 Nelahozeves | US Air Force - pracovní log - přehled věcí k udělání (pomoc vítána)
Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb | US Army - pracovní log - přehled věcí k udělání (pomoc vítána)

Hansa-Brandenburg W.33

    Avatar
     
    Název:
    Name:
    Hansa-Brandenburg W.33 Hansa-Brandenburg W.33
    Originální název:
    Original Name:
    Hansa-Brandenburg W.33
    Kategorie:
    Category:
    stíhací letoun fighter aeroplane
    Výrobce:
    Producer:
    DD.MM.1918-DD.MM.1918 Hansa und Brandenburgische Flugzeugwerke AG, Briest /
    Období výroby:
    Production Period:
    DD.MM.1918-DD.MM.1918
    Vyrobeno kusů:
    Number of Produced:
    26
    První vzlet:
    Maiden Flight:
    DD.MM.RRRR
    Osádka:
    Crew:
    2
    Základní charakteristika:
    Basic Characteristics:
     
    Vzlet a přistání:
    Take-off and Landing:
    CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
    Uspořádání křídla:
    Arrangement of Wing:
    jednoplošník monoplane
    Uspořádání letounu:
    Aircraft Concept:
    klasické conventional
    Podvozek:
    Undercarriage:
    pevný fixed
    Přistávací zařízení:
    Landing Gear:
    plováky floats
    Technické údaje:
    Technical Data:
     
    Hmotnost prázdného letounu:
    Empty Weight:
    1420 kg 3131 lb
    Vzletová hmotnost:
    Take-off Weight:
    2050 kg 4519 lb
    Maximální vzletová hmotnost:
    Maximum Take-off Weight:
    ? kg ? lb
    Rozpětí:
    Wingspan:
    15,85 m 52ft
    Délka:
    Length:
    11,10 m 36ft 5in
    Výška:
    Height:
    3,37 m 11ft 0,68in
    Plocha křídla:
    Wing Area:
    44,6 m2 480.07 ft2
    Plošné zatížení:
    Wing Loading:
    ? kg/m2 ? lb/ft2
    Pohon:
    Propulsion:
     
    Kategorie:
    Category:
    pístový piston
    Počet motorů:
    Number of Engines:
    1
    Typ:
    Type:
    Maybach Mb.IVa o výkonu 180 kW/245 k
    dvoulistá dřevěná vrtule
    Maybach Mb.IVa, power 242 hp
    two-blade wooden propeller
    Objem palivových nádrží:
    Fuel Tank Capacity:
    330 kg 728 lb
    Výkony:
    Performance:
     
    Maximální rychlost:
    Maximum Speed:
    173 km/h v 0 m 107.5 mph in 0 ft
    Cestovní rychlost:
    Cruise Speed:
    160 km/h v ? m 99.4 mph in ? ft
    Rychlost stoupání:
    Climb Rate:
    2,8 m/s 551.2 ft/min
    Čas výstupu na výšku:
    Time to Climb to:
    5,4 min do 1000 m 5,4 min to 3281 ft
    Operační dostup:
    Service Ceiling:
    4800 m 15748 ft
    Dolet:
    Range:
    640 km 397.7 mi
    Maximální dolet:
    Maximum Range:
    ? km ? mi
    Výzbroj:
    Armament:
    2x 7,92mm pevný kulomet LMG.08
    1x 7,92mm pohyblivý kulomet Parabellum LMG.14
    2x fixed 7,92mm LMG.08 machine gun
    1x flexible 7,92mm Parabellum LMG.14 machine gun
    Uživatelské státy:
    User States:




    Poznámka:
    Note:
    Vytrvalost: 4 h Endurance: 4 hr
    Zdroje:
    Sources:
    Kroschel, G., Stützer, H. Die deutschen Militärflugzeuge 1910 - 1918. Weltbild Verlag, Augsburg 1994. ISBN 3-89350-693-4.
    Gray, Peter, Thetford, Peter. German Aircraft Of The First World War. Doubleday, Garden City 1970.
    Lamberton, W. M. Fighter Aircraft of the 1914-1918 War. Harleyford Publications Ltd, Letchworth 1960.
    http://www.airwar.ru/enc/fww1/w33.html
    http://www.aviastar.org/air/germany/hansa_w-33.php







    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/68732#387200Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Hansa-Brandenburg W.33



    Tento stíhací hydroplán, vzniklý v dubnu 1918, byl zvětšenou kopií Hansy-Brandenburg W.29 původně s motorem Mercedes o 194 kW. V průběhu léta a podzimu 1918 bylo objednáno 26 strojů, ale pouze asi šest z nich stihlo dorazit k bojovým jednotkám. Jisté jsou stroje č. 2538 až 2563, následovala ale výroba další série, protože stroj č. 2670 se po příměří vzdal Britům. Tento stroj měl motor Maybach Mb.IV o výkonu 183 kW. Z nasazených letadel měly první tři motor Maybach a dva kulomety v přídi, další dva měly kulomet jen jeden a motor Basse und Selve o výkonu 224 kW, později ale dostaly také Maybachy. Ten poslední měl pravděpodobně také Maybach a jeho výzbroj tvořil jeden pevný kulomet a jeden 20mm kanon Becker, obsluhovaný střelcem.


    Po Versailleské mírové konferenci byla dohodnuta licenční výroba v Norsku a Finsku. Finové nejprve několik strojů koupili, v roce 1921 zakoupili i licenci. V letech 1922 až 1925 probíhala výroba asi 120 kusů, stroje z ní označeny jako IVL A.22 Hansa a byly na velmi dlouhou dobu největším počtem strojů jednoho typu, postaveným v této zemi. První postavený A.22 vzlétl 4. listopadu 1922, tyto licenční Hansy měly motor Fiat A.12bis o výkonu 224 kW a ve službě byly až do roku 1936.


    Dva stroje byly v prosinci 1926 prodány do Lotyšska, kde dostaly trupová čísla 12 a 13. Obě letadla se 4. března 1927 cestou z Liepaje do Ventspilsu u osady Sarnaty dostala do husté mlhy a po nouzovém přistání se potopila. Jejich osádky, Jakubovs, Strauja, Veldums a Vitolinš pak museli strávit několik dní čekáním na vyzvednutí. Jejich stroje ale byly nakonec vloveny a po nutných opravách vydržely v provozu do roku 1933.


    Skandinávské W.33 sloužily hlavně k námořnímu průzkumu. Norské W.33 se zúčastnily v Amundsenovy polární expedice a dva W.33 a jeden Sopwith Baby se základnou na Špicberkách se v roce 1928 účastnily pátrání po vzducholodi "Italia" a poté po Roaldu Amundsenovi a jeho posádce, která sama zmizela při pátrání po vzducholodi. Přes 300 strojů W.33 také postavilo Japonsko, které je zavedlo do výzbroje pod označením Navy type Hansa.


    Zdroj:
    www.fiddlersgreen.net
    http://www.airwar.ru/enc/fww1/w33.html
    http://www.aviastar.org/air/germany/hansa_w-33.php
    www.wwi-models.org
    http://en.wikipedia.org/wiki/IVL_A.22_Hansa

    Licenční stroj IVL A.22. Zdroj: www.airwar.ru/enc/fww1/w33.html.
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/68732#241057Verze : 2
    MOD