Caspar C 27 Möwe

Rozpočet tohoto webu pro rok 2017 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 85.000,- Kč Chci přispět
US Air Force - pracovní log - přehled věcí k udělání (pomoc vítána)
Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb | US Army - pracovní log - přehled věcí k udělání (pomoc vítána)

Caspar C 27 Möwe

    Avatar
     
    Název:
    Name:
    Caspar C 27 Möwe Caspar C 27 Möwe
    Originální název:
    Original Name:
    Caspar C 27 Möwe
    Kategorie:
    Category:
    cvičný letoun trainer aeroplane
    Výrobce:
    Producer:
    DD.MM.1926-DD.MM.1926 Caspar Werke AG, Travemünde /
    Období výroby:
    Production Period:
    DD.MM.1926-DD.MM.1926
    Vyrobeno kusů:
    Number of Produced:
    2
    První vzlet:
    Maiden Flight:
    DD.MM.RRRR
    Osádka:
    Crew:
    2
    Základní charakteristika:
    Basic Characteristics:
     
    Vzlet a přistání:
    Take-off and Landing:
    CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
    Uspořádání křídla:
    Arrangement of Wing:
    dvouplošník biplane
    Uspořádání letounu:
    Aircraft Concept:
    klasické conventional
    Podvozek:
    Undercarriage:
    pevný fixed
    Přistávací zařízení:
    Landing Gear:
    plováky floats
    Technické údaje:
    Technical Data:
     
    Hmotnost prázdného letounu:
    Empty Weight:
    1300 kg 2866 lb
    Vzletová hmotnost:
    Take-off Weight:
    1800 kg 3968 lb
    Maximální vzletová hmotnost:
    Maximum Take-off Weight:
    ? kg ? lb
    Rozpětí:
    Wingspan:
    15,36 m 50ft 4,72in
    Délka:
    Length:
    10,25 m 33ft 7,54in
    Výška:
    Height:
    4,25 m 13ft 11,31in
    Plocha křídla:
    Wing Area:
    48,60 m2 523.13 ft2
    Plošné zatížení:
    Wing Loading:
    ? kg/m2 ? lb/ft2
    Pohon:
    Propulsion:
     
    Kategorie:
    Category:
    pístový piston
    Počet motorů:
    Number of Engines:
    1
    Typ:
    Type:
    BMW IVa o výkonu 221 kW/300 k BMW IVa, power 296 hp
    Objem palivových nádrží:
    Fuel Tank Capacity:
    ? ?
    Výkony:
    Performance:
     
    Maximální rychlost:
    Maximum Speed:
    175 km/h v ? m 108.7 mph in ? ft
    Cestovní rychlost:
    Cruise Speed:
    150 km/h v ? m 93.2 mph in ? ft
    Rychlost stoupání:
    Climb Rate:
    ? m/s ? ft/min
    Čas výstupu na výšku:
    Time to Climb to:
    7 min do 1000 m 7 min to 3281 ft
    Operační dostup:
    Service Ceiling:
    4000 m 13123 ft
    Dolet:
    Range:
    400 km 248.5 mi
    Maximální dolet:
    Maximum Range:
    ? km ? mi
    Výzbroj:
    Armament:
    - -
    Uživatelské státy:
    User States:
    - -
    Poznámka:
    Note:
    - -
    Zdroje:
    Sources:
    Kroschel, G., Stützer, H. Die deutschen Militärflugzeuge 1919 - 1934, Weltbild Verlag, Augsburg 1994. ISBN 3-89350-693-4. http://www.luftfahrtmuseum.com/htmi/itf/cac27.htm
    http://www.histaviation.com/Caspar_C_27.html
    http://www.sv.wikipedia.org/wiki/Caspar-Werke
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/68748#241084Verze : 0
    Avatar
    Caspar C-27

    Historie:
    Letoun Caspar C-27 Mowe ( Racek ) má jako už většina konstrukcí této letecké továrny, zajímavou historii. Německo nemohlo po prohrané první světové válce, vyrábět a ani jinak vyvíjet žádné nové letecké konstrukce. Až do roku 1927 pracovala v Německu mezinárodní komise ( CMIT ), která mimořádně aktivně dohlížela na zákaz, veškerého zbrojení a hlavně zbrojní výroby. I přesto se však vývoj nezastavil a využíval všemožných mezer a skulin v těchto zákazech. Letadla továrny Caspar se montovala a zalétavala mimo Německo v zemích jako bylo Dánsko nebo Švedsko, kam byla dovezena projekční dokumentace a stroje byly ve většinou malých leteckých továrnách postaveny a posléze i zalétány. Další Německou možností, která byla hojně využívána, se stala civilní letecká doprava. Tam byla letadla zařazována a zkoušena pro civilní účely i když to byly většinou konstrukce vojenské. Takovou společností byla i DVS GmbH ( Deutsche Verkehrsfliegerschule ), pilotní škola dopravního letectva ve Warnemünde. Letoun Caspar C-27 byl u DVS zalétán v roce 1928 a vyřazen v březnu 1932, druhý vyrobený kus se zúčastnil Milánské výstavy v roce 1927, kde byl vystavován.
    Byl to dvoumístný dvouplošný cvičný letoun se dvěma plováky. Poháněl ho řadový šestiválcový motor BMW IVa o výkonu 225 kW. Rychlost letounu byla 175 km/h, rychlost cestovní 150 km/h a rychlost přistávací 65 km/h. Letoun létal bez výzbroje.


    Zdroj:
    P.Masson, Historie německé armády 1939-1945, Naše vojsko 2006, ISBN 80-206-0818-4

    http://www.luftfahrtmuseum.com/htmi/itf/cac27.htm
    http://www.istaviation.com/Caspar_C_27.html
    http://www.sv.wikipedia.org/wiki/Caspar-Werke
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/68748#241081Verze : 0
    Avatar
    Caspar C-27


    Zdroj:
    http://www.histaviation.com/Caspar_C_27.html



    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/68748#241085Verze : 0