Hansa-Brandenburg KDW

Rozpočet tohoto webu pro rok 2017 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 84.733,- Kč Chci přispět
Sraz 14.10.2017 Nelahozeves | US Air Force - pracovní log - přehled věcí k udělání (pomoc vítána)
Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb | US Army - pracovní log - přehled věcí k udělání (pomoc vítána)

Hansa-Brandenburg KDW

    Avatar
     
    Název:
    Name:
    Hansa-Brandenburg KDW Hansa-Brandenburg KDW
    Originální název:
    Original Name:
    Hansa-Brandenburg KDW
    Kategorie:
    Category:
    stíhací letoun fighter aeroplane
    Výrobce:
    Producer:
    DD.07.1916-DD.02.1918 Hansa und Brandenburgische Flugzeugwerke AG, Briest /
    Období výroby:
    Production Period:
    DD.07.1916-DD.02.1918
    Vyrobeno kusů:
    Number of Produced:
    58
    První vzlet:
    Maiden Flight:
    DD.MM.RRRR
    Osádka:
    Crew:
    1
    Základní charakteristika:
    Basic Characteristics:
     
    Vzlet a přistání:
    Take-off and Landing:
    CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
    Uspořádání křídla:
    Arrangement of Wing:
    dvouplošník biplane
    Uspořádání letounu:
    Aircraft Concept:
    klasické conventional
    Podvozek:
    Undercarriage:
    pevný fixed
    Přistávací zařízení:
    Landing Gear:
    plováky floats
    Technické údaje:
    Technical Data:
     
    Hmotnost prázdného letounu:
    Empty Weight:
    759 kg 1673 lb
    Vzletová hmotnost:
    Take-off Weight:
    1036 kg 2284 lb
    Maximální vzletová hmotnost:
    Maximum Take-off Weight:
    ? kg ? lb
    Rozpětí:
    Wingspan:
    9,30 m 30ft 6,13in
    Délka:
    Length:
    7,86 m 25ft 9,44in
    Výška:
    Height:
    3.35 m 10ft 11,88in
    Plocha křídla:
    Wing Area:
    29,15 m2 313.77 ft2
    Plošné zatížení:
    Wing Loading:
    ? kg/m2 ? lb/ft2
    Pohon:
    Propulsion:
     
    Kategorie:
    Category:
    pístový piston
    Počet motorů:
    Number of Engines:
    1
    Typ:
    Type:
    Mercedes D.III o výkonu 118 kW nebo
    Maybach Mb.III o výkonu 118 kW
    dvoulistá dřevěná vrtule
    Mercedes D.III, power 158 hp, or
    Maybach Mb.III, power 158 hp
    two-blade wooden propeller
    Objem palivových nádrží:
    Fuel Tank Capacity:
    166 kg 366 lb
    Výkony:
    Performance:
     
    Maximální rychlost:
    Maximum Speed:
    171 km/h v 0 m 106.3 mph in 0 ft
    Cestovní rychlost:
    Cruise Speed:
    154 km/h v ? m 95.7 mph in ? ft
    Rychlost stoupání:
    Climb Rate:
    2.5 m/s 500 ft/min
    Čas výstupu na výšku:
    Time to Climb to:
    4,5 min do 1000 m 4,5 min to 3281 ft
    Operační dostup:
    Service Ceiling:
    3500 m 11483 ft
    Dolet:
    Range:
    500 km 310.7 mi
    Maximální dolet:
    Maximum Range:
    ? km ? mi
    Výzbroj:
    Armament:
    1-2x pevný 7,92mm kulomet LMG.08 1-2x fixed 7,92mm LMG.08 machine gun
    Uživatelské státy:
    User States:




    Poznámka:
    Note:
    - -
    Zdroje:
    Sources:
    Kroschel, G., Stützer, H. Die deutschen Militärflugzeuge 1910 - 1918. Weltbild Verlag, Augsburg 1994. ISBN 3-89350-693-4.
    Gray, Peter, Thetford, Peter. German Aircraft Of The First World War. Doubleday, Garden City 1970.
    www.luftfahrtgeschichte.com
    http://www.airwar.ru/enc/fww1/kdw.html
    www.aviastar.org


    KDW pozdějších sérií s motorem Maybach a pomocnými křídelními vzpěrami do V.

    KDW poslední série, s motorem Maybach.


    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/68759#387061Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Hansa-Brandenburg KDW

    V roce 1916 začal Ernst Heinkel pracovat na jednomístném stíhači pro rakousko-uherskou armádu, který označil KD (Kampf Doppeldecker, bojový dvouplošník)a rakouské letectvo používalo jako D.I. Protože v té době také stoupala poptávka po obdobném plovákovém typu, který by doplnil řady Albatrosů W.4 a Rumplerů 6 B I, Henkel se rozhodl KD upravit i pro tento úkol. V podstatě to znamenalo jen vyvinout vhodné plováky, mírně zvětšit rozpětí a přidat kýlovou plochu od ocas.

    Prototyp KDW (Kampf Doppeldecker Wasser, vodní bojový dvouplošník), Nr. 748, a úvodní stroje měly motor Benz a čelní chladič, stejně jako následující přechodná série, stroje 1067-1076, které také dostaly dodatečné křídelní vzpěry ve tvaru V. Všechny ostatní stroje měly motory Maybach Mb.III s chladičem v horním křídle. Výzbroj tvořil jeden synchronizovaný kulomet na pravé straně přídě, posledních dvacet strojů ovšem dostalo kulomety dva, umístěné blíž ke kokpitu - u předchozích strojů byl problém, že pokud se kulomet zasekl, nebylo v silách pilota se k němu dostat a opravit. Tyto stroje byly postaveny mezi říjnem 1917 a únorem 1918, kdy už byl KDW zastaralý a průběžně nahrazován dvoumístnými a flexibilnějšími W.12.

    Ve své době byl plně porovnatelný s klasickými stíhači soupeře, což také mnohokrát dokázal. Sloužil jak v rakouském letectvu na italské frontě, tak v německém na severním pobřeží Německa a Flandrech. Základním problémem byla špatná ovladatelnost, způsobená málo efektivními ocasními plochami, kvůli kterým byla vývrtka pro pilota většinou osudná. Firma se několikrát pokusila typ vylepšit, vznikly tak stroje W.11, W.25 a W.27, žádný z nich ovšem nebyl vyráběn ve větším množství. Jeden neozbrojený KDW byl předán v roce 1918 tureckému letectvu, kde sloužil hlavně pro námořní průzkum.

    Zdroj:
    Kroschel, G., Stützer, H. Die deutschen Militärflugzeuge 1910 - 1918. Weltbild Verlag, Augsburg 1994. ISBN 3-89350-693-4.
    Gray, Peter, Thetford, Peter. German Aircraft Of The First World War. Doubleday, Garden City 1970.
    www.luftfahrtgeschichte.com
    http://www.airwar.ru/enc/fww1/kdw.html
    www.tayyareci.com
    http://en.wikipedia.org/wiki/Hansa-Brandenburg_KDW
    http://lopast.org.ua/mode-article/advert-1709.html


    Zdroj: http://www.tayyareci.com/digerucaklar/turkiye/ww1/hansabrandenburg.asp
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/68759#241192Verze : 0
    MOD