Royal Aircraft Factory N.E.1

Rozpočet tohoto webu pro rok 2017 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 55.755,- Kč Chci přispět
US Air Force - pracovní log - přehled věcí k udělání (pomoc vítána)
Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb | US Army - pracovní log - přehled věcí k udělání (pomoc vítána)

Royal Aircraft Factory N.E.1

    Avatar
     
    Název:
    Name:
    Royal Aircraft Factory N.E.1 Royal Aircraft Factory N.E.1
    Originální název:
    Original Name:
    Royal Aircraft Factory N.E.1
    Kategorie:
    Category:
    stíhací letoun fighter aeroplane
    Výrobce:
    Producer:
    DD.MM.1917-DD.01.1918 Royal Aircraft Factory, Farnborough /
    Období výroby:
    Production Period:
    DD.MM.1917-DD.01.1918
    Vyrobeno kusů:
    Number of Produced:
    6
    První vzlet:
    Maiden Flight:
    08.09.1917
    Osádka:
    Crew:
    2
    Základní charakteristika:
    Basic Characteristics:
     
    Vzlet a přistání:
    Take-off and Landing:
    CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
    Uspořádání křídla:
    Arrangement of Wing:
    dvouplošník biplane
    Uspořádání letounu:
    Aircraft Concept:
    klasické conventional
    Podvozek:
    Undercarriage:
    pevný fixed
    Přistávací zařízení:
    Landing Gear:
    kola wheels
    Technické údaje:
    Technical Data:
     
    Hmotnost prázdného letounu:
    Empty Weight:
    939 kg 2071 lb
    Vzletová hmotnost:
    Take-off Weight:
    ? kg ? lb
    Maximální vzletová hmotnost:
    Maximum Take-off Weight:
    1336 kg 2946 lb
    Rozpětí:
    Wingspan:
    14.59 m 47ft 10.5in
    Délka:
    Length:
    8.69 m 28ft 6in
    Výška:
    Height:
    3.05 m 10ft
    Plocha křídla:
    Wing Area:
    51.56 m2 555 ft2
    Plošné zatížení:
    Wing Loading:
    ? kg/m2 ? lb/ft2
    Pohon:
    Propulsion:
     
    Kategorie:
    Category:
    pístový piston
    Počet motorů:
    Number of Engines:
    1
    Typ:
    Type:
    Hispano-Suiza 8Ba, power 200 hp o výkonu 149 kW Hispano-Suiza 8Ba, power 200 hp
    Objem palivových nádrží:
    Fuel Tank Capacity:
    ? ?
    Výkony:
    Performance:
     
    Maximální rychlost:
    Maximum Speed:
    152.9 km/h v 0 m 95 mph in 0 ft
    Cestovní rychlost:
    Cruise Speed:
    ? km/h v ? m ? mph in ? ft
    Rychlost stoupání:
    Climb Rate:
    ? m/s ? ft/min
    Čas výstupu na výšku:
    Time to Climb to:
    9 min do 1524 m 9 min to 5000 ft
    Operační dostup:
    Service Ceiling:
    5334 m 17500 ft
    Dolet:
    Range:
    ? km ? mi
    Maximální dolet:
    Maximum Range:
    ? km ? mi
    Výzbroj:
    Armament:
    1x pohyblivý kanon 1.59 in Vickers Q.F. Gun Mk II
    1x pohyblivý 7,7mm kulomet Lewis
    1x flexible 1.59 in Vickers Q.F. Gun Mk II
    1x flexible .303 Lewis machine gun
    Uživatelské státy:
    User States:
    - -
    Poznámka:
    Note:
    Vytrvalost: 2,75 h Endurance: 2,75 hr
    Zdroje:
    Sources:
    Hare, Paul R. The Royal Aircraft Factory, Putnam, London 1990. ISBN 0-85177-843-7.
    http://www.aviastar.org/air/england/raf_ne-1.php
    www.britishaircraft.co.uk
    en.wikipedia.org


    První prototyp nočního stíhače N.E.1, v původní podobě se světlometem v přídi.
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/68777#380057Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Royal Aircraft Factory N.E.1

    Letoun vznikl jako první britská noční stíhačka. N.E.1 (původní označení F.E.12) vycházel z typu F.E.9, ze kterého přejímal střední baldachýnové části křídel, nosníky ocasních ploch a celou svislou ocasní plochu, trupová gondola již byla odlišná a zcela jiná byla křídla. K pohonu sloužil motor Hispano-Suiza 84b. Pilot seděl vepředu a měl k dispozici kulomet Lewis ráže 7,7 mm, za ním byl prostor střelce, který využíval pohyblivý kanón Vickers (sériové stroje měly mít dvě tyto zbraně). Na kanónu byl připevněn reflektor, který měl ve tmě střelci usnadnit palbu. Druhý byl v přídi a oba pohánělo dynamo umístěné na vzpěrách pod gondolou. Ještě před stavbou protoypu se však projekt upravoval, zmizel například reflektor z kanónu, upravila se křídla a byl navržen nový podvozek se širokým rozchodem. V této podobě pak bylo objednáno šest kusů sériových čísel B3971-B3976, první z nich poprvé vzlétl 8. září 1917.
    Během testů byl letoun poškozen a při opravě prošla gondola dalšími úpravami, tou hlavní bylo, že si pilot a střelec prohodili místa. Typ se pak dále zkoušel, ale moc nenadchl. Jeho výkony nebyly moc dobré a letoun byl celkově těžkopádný, objevil se ale názor, že by typ mohl být využit jako noční bombardér.
    Nakonec však bylo postaveno jen oněch šest objednaných kůsů, které sloužily k různým testům. Jeden z nich byl dokonce zařazen do stavu 78. perutě RFC. Poslední kus převzal RFC až 22. ledna 1918 a to bez motoru.

    Prameny:
    http://www.aviastar.org/air/england/raf_ne-1.php
    www.britishaircraft.co.uk
    L+K 2/2004, letadla 14-18


    http://www.aviastar.org/air/england/raf_ne-1.php
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/68777#241295Verze : 0
    MOD