Hopfner - Hirtenberg HV-15

Rozpočet tohoto webu pro rok 2017 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 85.000,- Kč Chci přispět
US Air Force - pracovní log - přehled věcí k udělání (pomoc vítána)
Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb | US Army - pracovní log - přehled věcí k udělání (pomoc vítána)

Hopfner - Hirtenberg HV-15

    Avatar
     
    Název:
    Name:
    Hopfner - Hirtenberg HV-15 Hopfner - Hirtenberg HV-15
    Originální název:
    Original Name:
    Hopfner - Hirtenberg HV-15
    Kategorie:
    Category:
    dopravní letoun passenger aeroplane
    Výrobce:
    Producer:
    DD.MM.1936-DD.03.1936 Hirtenberger Patronen-, Zündhütchen- und Metallwarenfabrik AG, Hirtenberg /
    Období výroby:
    Production Period:
    DD.MM.1936-DD.03.1936
    Vyrobeno kusů:
    Number of Produced:
    1
    První vzlet:
    Maiden Flight:
    08.03.1936
    Osádka:
    Crew:
    2 + 4
    Základní charakteristika:
    Basic Characteristics:
     
    Vzlet a přistání:
    Take-off and Landing:
    CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
    Uspořádání křídla:
    Arrangement of Wing:
    jednoplošník monoplane
    Uspořádání letounu:
    Aircraft Concept:
    klasické conventional
    Podvozek:
    Undercarriage:
    zatahovací retractable
    Přistávací zařízení:
    Landing Gear:
    kola wheels
    Technické údaje:
    Technical Data:
     
    Hmotnost prázdného letounu:
    Empty Weight:
    1550 kg 3417 lb
    Vzletová hmotnost:
    Take-off Weight:
    2200 kg 4850 lb
    Maximální vzletová hmotnost:
    Maximum Take-off Weight:
    ? kg ? lb
    Rozpětí:
    Wingspan:
    15,00 m 49ft 2,54in
    Délka:
    Length:
    10,65 m 34ft 11,29in
    Výška:
    Height:
    2,90 m 9ft 6,17in
    Plocha křídla:
    Wing Area:
    33,0 m2 355.21 ft2
    Plošné zatížení:
    Wing Loading:
    ? kg/m2 ? lb/ft2
    Pohon:
    Propulsion:
     
    Kategorie:
    Category:
    pístový piston
    Počet motorů:
    Number of Engines:
    2
    Typ:
    Type:
    Siemens Sh 14A o výkonu 118 kW
    Vrtule dvoulisté dřevěné
    Siemens Sh 14A, power 160 hp
    two-blade wooden propeller
    Objem palivových nádrží:
    Fuel Tank Capacity:
    ? ?
    Výkony:
    Performance:
     
    Maximální rychlost:
    Maximum Speed:
    235 km/h v ? m 146 mph in ? ft
    Cestovní rychlost:
    Cruise Speed:
    198 km/h v ? m 123 mph in ? ft
    Rychlost stoupání:
    Climb Rate:
    3,5 m/s 689 ft/min
    Čas výstupu na výšku:
    Time to Climb to:
    5,8 min do 1000 m 5,8 min to 3281 ft
    Operační dostup:
    Service Ceiling:
    5200 m 17060 ft
    Dolet:
    Range:
    900 km 559.2 mi
    Maximální dolet:
    Maximum Range:
    ? km ? mi
    Výzbroj:
    Armament:
    - -
    Uživatelské státy:
    User States:


    Poznámka:
    Note:
    Dopravní letoun pro čtyři cestující rakuského konstruktéra Theodora Hopfnera, který od roku 1935 spolupracoval se zbrojovkou v Hirtenbergu. Letoun poprvé vzlétl 8. března 1936, byl smíšené konstrukce s kovovou kostrou trupu krytou plátnem a dřevěnými křídly. Stroj poháněly motory Siemens Sh 14A a dostal poznávací značku OE-POH. Prototyp následně zakoupilo rakouské policejní ředitelství pro služební cesty. Po anšlusu stroj dostal značku D-OPQH a krátce před tím se změnilo i označení HV-15 na Wn-15, protože zbrojovku koupil podnik Wiener-Neustädter Flugzeugwerke G.m.b.H. V roce 1938 byl stroj poškozen a v roce 1942 či 1943 ho Němci darovali Chorvatsku, kde létal s číslem 2101. Jeho další osud není znám.


    Továrna však plánovala, že typ bude stavět sériově s různými typy motorů. Měla též vzniknout vojenská verze NM-15 určená pro výcvik střelců a radiooperátorů, ale použitelná též jako lehký bombardér.
    -
    Zdroje:
    Sources:
    http://www.samoloty.ow.pl/str027.htm
    http://www.airwar.ru/enc/cw1/hv15.html
    L+k 2/2004


    http://www.airwar.ru/enc/cw1/hv15.html
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/68778#241298Verze : 0
    MOD