Hawker P.V.4

Rozpočet tohoto webu pro rok 2017 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 55.755,- Kč Chci přispět
US Air Force - pracovní log - přehled věcí k udělání (pomoc vítána)
Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb | US Army - pracovní log - přehled věcí k udělání (pomoc vítána)

Hawker P.V.4

    Avatar
     
    Název:
    Name:
    Hawker P.V.4 Hawker P.V.4
    Originální název:
    Original Name:
    Hawker P.V.4
    Kategorie:
    Category:
    víceúčelový bojový letoun multi-role combat aeroplane
    Výrobce:
    Producer:
    DD.MM.1934-DD.MM.1934 Hawker Aircraft Ltd., Kingston upon Thames
    Období výroby:
    Production Period:
    DD.MM.1934-DD.MM.1934
    Vyrobeno kusů:
    Number of Produced:
    1
    První vzlet:
    Maiden Flight:
    06.12.1934
    Osádka:
    Crew:
    2
    Základní charakteristika:
    Basic Characteristics:
     
    Vzlet a přistání:
    Take-off and Landing:
    CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
    Uspořádání křídla:
    Arrangement of Wing:
    dvouplošník biplane
    Uspořádání letounu:
    Aircraft Concept:
    klasické conventional
    Podvozek:
    Undercarriage:
    pevný fixed
    Přistávací zařízení:
    Landing Gear:
    kola wheels
    Technické údaje:
    Technical Data:
     
    Hmotnost prázdného letounu:
    Empty Weight:
    1691 kg 3728 lb
    Vzletová hmotnost:
    Take-off Weight:
    3016 kg 6650 lb
    Maximální vzletová hmotnost:
    Maximum Take-off Weight:
    ? kg ? lb
    Rozpětí:
    Wingspan:
    12.19 m 40ft
    Délka:
    Length:
    9.09 m 29ft 10in
    Výška:
    Height:
    3.61 m 11ft 10in
    Plocha křídla:
    Wing Area:
    23.04 m2 248 ft2
    Plošné zatížení:
    Wing Loading:
    ? kg/m2 ? lb/ft2
    Pohon:
    Propulsion:
     
    Kategorie:
    Category:
    pístový piston
    Počet motorů:
    Number of Engines:
    1
    Typ:
    Type:
    Bristol Pegasus IIIM3 o výkonu 515 kW
    dvoulistá dřevěná vrtule Watts
    Bristol Pegasus IIIM3, power 690 hp
    two-blade wooden propeller Watts
    Objem palivových nádrží:
    Fuel Tank Capacity:
    ? ?
    Výkony:
    Performance:
     
    Maximální rychlost:
    Maximum Speed:
    294.5 km/h v 2012 m 183 mph in 6600 ft
    Cestovní rychlost:
    Cruise Speed:
    ? km/h v ? m ? mph in ? ft
    Rychlost stoupání:
    Climb Rate:
    ? m/s ? ft/min
    Čas výstupu na výšku:
    Time to Climb to:
    6.75 min do 3048 m 6.75 min to 10000 ft
    Operační dostup:
    Service Ceiling:
    7224 m 23700 ft
    Dolet:
    Range:
    740.3 km 460 mi
    Maximální dolet:
    Maximum Range:
    ? km ? mi
    Výzbroj:
    Armament:
    1x pevný 7,7mm kulomet Vickers Mk.III
    1x pohyblivý 7,7mm kulomet Lewis


    2x 113kg bomba
    1x fixed .303 Vickers Mk.III machine gun
    1x flexible Lewis machine gunon Somers mounting


    2x 250 lb bomb
    Uživatelské státy:
    User States:
    Poznámka:
    Note:
    - -
    Zdroje:
    Sources:
    Mason, Francis K. British Bombers since 1914, Putnam, London 1994, ISBN 0-85177-861-5.
    http://www.airwar.ru/enc/bww1/hawkerpv4.html
    www.britishaircraft.co.uk/aircraftpage.php?ID=499





    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/68798#383806Verze : 2
    MOD
    Avatar
    Hawker P.V.4

    Letoun vznikl ze soukromé iniciativy firmy Hawker, která tak reagovala na specifikaci G.4/31. Ta požadovala víceúčelový letoun, který by byl schopný denního, nočního a střemhlavého bombardování, torpédových útoků, průzkumu a dalších.
    Konstruktérem P.V.4 byl Sydney Camm, který částečně vycházel z jeho povedeného typu Hind. Trup a křídla však byly zsíleny, aby vydržely namáhání během střemhlavého letu. Celá kostra letounu byla kovová, krytá plátnem. K pohonu letounu byl vybrán hvězdicový motor Bristol Pegasus IIIM.3 (690 k) a prototyp poprvé vzlétl 6. prosince 1934. V roce 1935 byl motor zaměněn za silnější Pegasus X. Poté se P.V.4 zúčastnil celé řady testů, při kterých byl srovnáván i s ostatními prototypy ze soutěže. Hawker jako jediný z nich splnil požadavek střemhlavého bombardování, nebyl však schopný nést torpédo (kvůli podvozku). Specifikace byla následně přepracována a pro každou roli měl být stavěn jiný letoun. Za vítěze soutěže byl vyhlášen Vickers Wellesley, který měl nejmodernější konstrukci.
    Prototyp P.V.4 byl pak dále používán k různým testům a posléze byl předán firmě Bristol pro testování motorů. Ta jej používala až do 29. března 1939, kdy byl letoun zrušen.
    Když v polovině 30. let shánělo finské letectvo nový víceúčelový letoun, zajímalo se i o typ P.V.4. Nakonec však vybralo holandský Fokker C.X.

    Prameny:
    www.britishaircraft.co.uk
    http://en.wikipedia.org/wiki/Hawker_P.V.4
    www.aviastar.org


    http://en.wikipedia.org/wiki/Hawker_P.V.4

    http://www.aviastar.org/air/england/hawker_pv-4.php
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/68798#241409Verze : 0
    MOD