BMW 801 C-2

Rozpočet tohoto webu pro rok 2017 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 84.733,- Kč Chci přispět
Sraz 14.10.2017 Nelahozeves | US Air Force - pracovní log - přehled věcí k udělání (pomoc vítána)
Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb | US Army - pracovní log - přehled věcí k udělání (pomoc vítána)

BMW 801 C-2

    Avatar
     
    Název:
    Name:
    BMW 801 C-2 BMW 801 C-2
    Originální název:
    Original Name:
    BMW 801 C-2
    Kategorie:
    Category:
    hvězdicový motor radial engine
    Výrobce:
    Producer:
    Bayerische Motor Werke Flugmotorenbau G.m.b.H., München /
    Období výroby:
    Production Period:
    DD.MM.1940-DD.MM.1942
    Vyrobeno kusů:
    Number of Produced:
    ?
    Prototyp vyroben:
    Prototype Built:
    DD.MM.RRRR
    Použití:
    Use:
    Focke-Wulf Fw 190 A-2
    Technické údaje:
    Technical Data:
     
    Počet válců:
    Number of Cylinders:
    14
    Hmotnost:
    Weight:
    1012 kg 2231 lb
    Celková délka:
    Overall Length:
    2006 mm 6ft 6,98in
    Celková šířka / Průměr:
    Overall Width / Diameter:
    1290 mm 4ft 2,78in
    Celková výška:
    Overall Height:
    - -
    Vrtání:
    Bore:
    156 mm 6,14in
    Zdvih:
    Stroke:
    156 mm 6,14in
    Zdvihový objem:
    Swept Volume: (l/cu in)
    41,81 l 2551.4 cu in
    Palivo:
    Fuel:
    letecký benzín B4 s oktanovým číslem 87 - (B4-Kraftstoff mit 87 Oktan) Gasoline B4 with octane number 87 (B4-Kraftstoff mit 87 Oktan)
    Příprava palivové směsi:
    Carburation or Injection:
    přímý vstřik - vysokotlaké vstřikování Hight pressure direct fuel injection
    Kompresní poměr:
    Compression Ratio:
    6,2 : 1 6,2 : 1
    Plnění válců:
    Mixture Charging:
    Přeplňování - jednostupňový odstředivý dvourychlostní mechanický kompresor. Supercharger: Gear-driven single-stage twin-speed centrifugal supercharger.
    Chlazení:
    Cooling:
    vzduchem - nucené Forced Air-cooled
    Výkony:
    Performance:
     
    Výkon:
    Power:
    1177 kW při 2700 ot/min 1578 bhp at 2700 rpm
    Poznámka:
    Note:
    Výkony:
    vzletový: 1 177 kW (1 600 k) při 2 700 ot/min při plnícím tlaku 1,307 barů (980,403 mm Hg).
    Bojový trvalý:
    I. převodový stupeň kompresoru: 1 074 kW (1 460 k) v h= 700 m
    II. převodový stupeň kompresoru: 963,5 kW (1 310 k) v h= 4 400 m.


    Ventilový rozvod OHV, jeden sací a jeden výfukový ventil (chlazený sodíkovým jádrem) na válec.


    Motor verze BMW 801 C byl vyvinut a používán v jednomotorových i vícemotorových letadlech. Přinesl hydraulické ovládání listů vrtule a vylepšené chlazení motoru. Varianta C-2 měla mírně vyšší výkon.
    Take-off power:
    1,578 hp at 2,700 rpm boosted +18.958 psi.
    Combat power pernament:
    1,440 hp at 2,400 rpm at 2,297 ft with rated low blower and
    1,292 hp at 2,400 rpm at 14,436 ft with rated high blower.

    Valvetrain: One intake and one sodium-cooled exhaust valve per cylinder.


    The BMW 801C was developed for use in single- or multi-engined fighters and included a new hydraulic prop control and various changes intended to improve cooling, including cooling "gills" on the cowling behind the engine.
    Zdroje:
    Sources:
    Heinz J. Nowarra, Die Deutsche Luftrüstung 1933-1945, Band 4, Koblenz, Bernard & Graeffe Verlag, 1993, ISBN 3-7637-5468-7.
    http://www.456fis.org/BMW_801_ENGINE.htm
    http://de.wikipedia.org/wiki/BMW_801
    www.tighar.org
    www.7-forum.com
    www.warbirdsresourcegroup.org
    www.warbirdsresourcegroup.org
    http://www.economicexpert.com/a/BMW:801.html
    inter.action.free.fr
    archiv autora

    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/68844#241723Verze : 0
    MOD