BMW 801 D-2

     
Název:
Name:
BMW 801 D-2 BMW 801 D-2
Originální název:
Original Name:
BMW 801 D-2
Kategorie:
Category:
hvězdicový motor radial engine
Výrobce:
Producer:
Bayerische Motor Werke Flugmotorenbau G.m.b.H., München /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1942-DD.MM.1945
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
?
Prototyp vyroben:
Prototype Built:
DD.MM.1941
Použití:
Use:
Focke-Wulf Fw-190 A, F a G,
Heinkel He 177 A-8 a A-10,
Junkers Ju 88 G a R
Junkers Ju 188
Junkers Ju 290
Messerschmitt Me 264
Technické údaje:
Technical Data:
 
Počet válců:
Number of Cylinders:
14
Hmotnost:
Weight:
1010 kg 2227 lb
Celková délka:
Overall Length:
2006 mm 6ft 6,98in
Celková šířka / Průměr:
Overall Width / Diameter:
1290 mm 4ft 2,78in
Celková výška:
Overall Height:
- mm -
Vrtání:
Bore:
156 mm 6,14in
Zdvih:
Stroke:
156 mm 6,14in
Zdvihový objem:
Swept Volume: (l/cu in)
41,81 l 2551.4 cu in
Palivo:
Fuel:
letecký benzín C3 s oktanovým číslem 100 (96) - (C3-Treibstoff mit 100 Oktan) Gasoline C3 with octane number 100 (C3-Treibstoff mit 100 Oktan)
Příprava palivové směsi:
Carburation or Injection:
přímý vstřik - vysokotlaké vstřikování Hight pressure fuel injection
Kompresní poměr:
Compression Ratio:
7,2 : 1 7,2 : 1
Plnění válců:
Mixture Charging:
Přeplňování - jednostupňový odstředivý dvourychlostní mechanický kompresor. Supercharger: Gear-driven single-stage twin-speed centrifugal supercharger.
Chlazení:
Cooling:
vzduchem - nucené Forced Air-cooled
Výkony:
Performance:
 
Výkon:
Power:
1272 kW při 2700 ot/min 1705.8 bhp at 2700 rpm
Poznámka:
Note:
Výkony:
vzletový: 1 272 kW (1 730 k) při 2 700 ot/min a plnícím tlaku 1,42 barů (1 065 mm Hg) po dobu 3 min.
Bojový trvalý:
I. převodový stupeň kompresoru: 1 118 kW (1 520 k) v h= 700 m
II. převodový stupeň kompresoru: 971 kW (1 320 k) v h= 5 300 m.
bojový s MW50 1 471 kW (2 000 k) v malých a středních výškách


Zařízení umožnilo vstřik vody a metanolu v poměru 50/50%.


Ventilový rozvod OHV, jeden sací a jeden výfukový ventil (chlazený sodíkovým jádrem) na válec.
Take-off power:
1,705 hp at 2,700 rpm, boosted +20.595 psi
Combat power pernament:
1,499 hp at 2,400 rpm at 2,297 ft with rated low blower and
1,302 hp at 2,400 rpm at 17,388 ft with rated high blower.
Combat power with MW50: 1,973 hp at 2,700 rpm at low and medium altitudes.


Valvetrain: One intake and one sodium-cooled exhaust valve per cylinder.
Zdroje:
Sources:
Heinz J. Nowarra, Die Deutsche Luftrüstung 1933-1945, Band 4, Koblenz, Bernard & Graeffe Verlag, 1993, ISBN 3-7637-5468-7.
http://www.456fis.org/BMW_801_ENGINE.htm
http://de.wikipedia.org/wiki/BMW_801
www.tighar.org
http://www.7-forum.com/.../90-Jahre-BMW-%E2%80%93-Markenzeichen-der-Innovat-1554.html
www.warbirdsresourcegroup.org
www.warbirdsresourcegroup.org
http://www.economicexpert.com/a/BMW:801.html
inter.action.free.fr
archiv autora

URL : https://www.valka.cz/BMW-801-D-2-t68845#241724 Verze : 0

Součásti motoru


Kommandogerät
Motor byl vybaven zařízením zvaným Kommandogerät, což byla ve své podstatě mechanicko-hydraulicko-elektrická řídící jednotka, která ovládala plnící tlak motoru, předstih zapalování, řazení převodového stupně kompresoru, množství paliva, nastavení úhlu náběhu vrtulových listů, otáčky motoru s ohledem na režim motoru, výšku letu, teplotu hlav válců a především udržovalo konstantní otáčky vrtule. Toto zařízení maximálně usnadnilo ovládání letounu, pilot ovládal pouze plynovou páku.


MW50
Na tento typ motoru bylo možno montovat zařízení MW50, které umožnilo vstřikování směsi vody a metanolu (poměr 1:1 nebo a odtud je i název 50/50%) do již stlačeného vzduchu těsně za kompresor. Tato směs se zde rychle odpařila, ochladila tím stlačený vzduch a to vedlo recipročně k poklesu tlaku. Tento tlak stlačeného vzduchu zase limitoval výkon kompresoru, protože vytvářel protitlak. Snížením protitlaku mohl tedy kompresor pracovat s vyšší účinností a mohl dodávat (a také dodával) do motoru větší množství vzduchu. Zařízení se používalo v malých a středních výškách.


Zapalování
Pro zapálení stlačené směsi vzduchu a paliva se používalo zdvojené magneto BOSCH ZM 14, které bylo umístěno na skříni reduktoru. V každém válci byly dvě dvouelektrodové zapalovací svíčky typu BOSCH DW 240 ET 7 nebo Siemens 35 FU14.



Použité prameny:
Heinz J. Nowarra, Die Deutsche Luftrüstung 1933-1945, Band 4, Koblenz, Bernard & Graeffe Verlag, 1993, ISBN 3-7637-5468-7.
http://www.456fis.org/BMW_801_ENGINE.htm
http://de.wikipedia.org/wiki/BMW_801
www.tighar.org
www.warbirdsresourcegroup.org
www.warbirdsresourcegroup.org
http://www.economicexpert.com/a/BMW:801.html
archiv autora
URL : https://www.valka.cz/BMW-801-D-2-t68845#527116 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy

Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více