BMW 801 D-2

Rozpočet tohoto webu pro rok 2017 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 84.733,- Kč Chci přispět
Sraz 14.10.2017 Nelahozeves | US Air Force - pracovní log - přehled věcí k udělání (pomoc vítána)
Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb | US Army - pracovní log - přehled věcí k udělání (pomoc vítána)

BMW 801 D-2

    Avatar
     
    Název:
    Name:
    BMW 801 D-2 BMW 801 D-2
    Originální název:
    Original Name:
    BMW 801 D-2
    Kategorie:
    Category:
    hvězdicový motor radial engine
    Výrobce:
    Producer:
    Bayerische Motor Werke Flugmotorenbau G.m.b.H., München /
    Období výroby:
    Production Period:
    DD.MM.1942-DD.MM.1945
    Vyrobeno kusů:
    Number of Produced:
    ?
    Prototyp vyroben:
    Prototype Built:
    DD.MM.1941
    Použití:
    Use:
    Focke-Wulf Fw-190 A, F a G,
    Heinkel He 177 A-8 a A-10,
    Junkers Ju 88 G a R
    Junkers Ju 188
    Junkers Ju 290
    Messerschmitt Me 264
    Technické údaje:
    Technical Data:
     
    Počet válců:
    Number of Cylinders:
    14
    Hmotnost:
    Weight:
    1010 kg 2227 lb
    Celková délka:
    Overall Length:
    2006 mm 6ft 6,98in
    Celková šířka / Průměr:
    Overall Width / Diameter:
    1290 mm 4ft 2,78in
    Celková výška:
    Overall Height:
    - mm -
    Vrtání:
    Bore:
    156 mm 6,14in
    Zdvih:
    Stroke:
    156 mm 6,14in
    Zdvihový objem:
    Swept Volume: (l/cu in)
    41,81 l 2551.4 cu in
    Palivo:
    Fuel:
    letecký benzín C3 s oktanovým číslem 100 (96) - (C3-Treibstoff mit 100 Oktan) Gasoline C3 with octane number 100 (C3-Treibstoff mit 100 Oktan)
    Příprava palivové směsi:
    Carburation or Injection:
    přímý vstřik - vysokotlaké vstřikování Hight pressure fuel injection
    Kompresní poměr:
    Compression Ratio:
    7,2 : 1 7,2 : 1
    Plnění válců:
    Mixture Charging:
    Přeplňování - jednostupňový odstředivý dvourychlostní mechanický kompresor. Supercharger: Gear-driven single-stage twin-speed centrifugal supercharger.
    Chlazení:
    Cooling:
    vzduchem - nucené Forced Air-cooled
    Výkony:
    Performance:
     
    Výkon:
    Power:
    1272 kW při 2700 ot/min 1705.8 bhp at 2700 rpm
    Poznámka:
    Note:
    Výkony:
    vzletový: 1 272 kW (1 730 k) při 2 700 ot/min a plnícím tlaku 1,42 barů (1 065 mm Hg) po dobu 3 min.
    Bojový trvalý:
    I. převodový stupeň kompresoru: 1 118 kW (1 520 k) v h= 700 m
    II. převodový stupeň kompresoru: 971 kW (1 320 k) v h= 5 300 m.
    bojový s MW50 1 471 kW (2 000 k) v malých a středních výškách


    Zařízení umožnilo vstřik vody a metanolu v poměru 50/50%.


    Ventilový rozvod OHV, jeden sací a jeden výfukový ventil (chlazený sodíkovým jádrem) na válec.
    Take-off power:
    1,705 hp at 2,700 rpm, boosted +20.595 psi
    Combat power pernament:
    1,499 hp at 2,400 rpm at 2,297 ft with rated low blower and
    1,302 hp at 2,400 rpm at 17,388 ft with rated high blower.
    Combat power with MW50: 1,973 hp at 2,700 rpm at low and medium altitudes.


    Valvetrain: One intake and one sodium-cooled exhaust valve per cylinder.
    Zdroje:
    Sources:
    Heinz J. Nowarra, Die Deutsche Luftrüstung 1933-1945, Band 4, Koblenz, Bernard & Graeffe Verlag, 1993, ISBN 3-7637-5468-7.
    http://www.456fis.org/BMW_801_ENGINE.htm
    http://de.wikipedia.org/wiki/BMW_801
    www.tighar.org
    http://www.7-forum.com/.../90-Jahre-BMW-%E2%80%93-Markenzeichen-der-Innovat-1554.html
    www.warbirdsresourcegroup.org
    www.warbirdsresourcegroup.org
    http://www.economicexpert.com/a/BMW:801.html
    inter.action.free.fr
    archiv autora

    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/68845#241724Verze : 0
    MOD
    Avatar

    Součásti motoru


    Kommandogerät
    Motor byl vybaven zařízením zvaným Kommandogerät, což byla ve své podstatě mechanicko-hydraulicko-elektrická řídící jednotka, která ovládala plnící tlak motoru, předstih zapalování, řazení převodového stupně kompresoru, množství paliva, nastavení úhlu náběhu vrtulových listů, otáčky motoru s ohledem na režim motoru, výšku letu, teplotu hlav válců a především udržovalo konstantní otáčky vrtule. Toto zařízení maximálně usnadnilo ovládání letounu, pilot ovládal pouze plynovou páku.


    MW50
    Na tento typ motoru bylo možno montovat zařízení MW50, které umožnilo vstřikování směsi vody a metanolu (poměr 1:1 nebo a odtud je i název 50/50%) do již stlačeného vzduchu těsně za kompresor. Tato směs se zde rychle odpařila, ochladila tím stlačený vzduch a to vedlo recipročně k poklesu tlaku. Tento tlak stlačeného vzduchu zase limitoval výkon kompresoru, protože vytvářel protitlak. Snížením protitlaku mohl tedy kompresor pracovat s vyšší účinností a mohl dodávat (a také dodával) do motoru větší množství vzduchu. Zařízení se používalo v malých a středních výškách.


    Zapalování
    Pro zapálení stlačené směsi vzduchu a paliva se používalo zdvojené magneto BOSCH ZM 14, které bylo umístěno na skříni reduktoru. V každém válci byly dvě dvouelektrodové zapalovací svíčky typu BOSCH DW 240 ET 7 nebo Siemens 35 FU14.



    Použité prameny:
    Heinz J. Nowarra, Die Deutsche Luftrüstung 1933-1945, Band 4, Koblenz, Bernard & Graeffe Verlag, 1993, ISBN 3-7637-5468-7.
    http://www.456fis.org/BMW_801_ENGINE.htm
    http://de.wikipedia.org/wiki/BMW_801
    www.tighar.org
    www.warbirdsresourcegroup.org
    www.warbirdsresourcegroup.org
    http://www.economicexpert.com/a/BMW:801.html
    archiv autora
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/68845#527116Verze : 0
    MOD
    Avatar
    exponát leteckého muzea v Krakově

    vlastní foto
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/68845#282606Verze : 0
    MOD
    Avatar
    vlastný archív
    Košické letecké múzeum
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/68845#352276Verze : 0
    MOD