Název: Name: | Daimler-Benz DB 605 L | Daimler-Benz DB 605 L |
Originální název: Original Name: | Daimler-Benz DB 605 L | |
Kategorie: Category: | invertní vidlicový motor | inverted vee engine |
Výrobce: Producer: | Daimler-Benz Aktiengesellschaft (AG), Stuttgart | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1944-DD.MM.1945 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | ? | |
Prototyp vyroben: Prototype Built: | DD.MM.RRRR | |
Použití: Use: | Bf 109 K-14 | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Počet válců: Number of Cylinders: | 12 | |
Hmotnost: Weight: | 770 kg | 1698 lb |
Celková délka: Overall Length: | 2303 mm | 7ft 6,67in |
Celková šířka / Průměr: Overall Width / Diameter: | 931 mm | 3ft 0,64in |
Celková výška: Overall Height: | 1050 mm | 3ft 5,34in |
Vrtání: Bore: | 154 mm | 6,06in |
Zdvih: Stroke: | 160 mm | 6,3in |
Zdvihový objem: Swept Volume: (l/cu in) | 35,70 l | 2178.55 cu in |
Palivo: Fuel: | letecký benzín C3 s oktanovým číslem 100 (96) - (C3-Treibstoff mit 100 Oktan) | Gasoline C3 with octane number 100 (C3-Treibstoff mit 100 Oktan) |
Příprava palivové směsi: Carburation or Injection: | přímý vstřik - vysokotlaké vstřikování fy Bosch | Bosch direct fuel injection |
Kompresní poměr: Compression Ratio: | 8,3:1 levá řada; 8,5:1 pravá řada | 8.3:1 left cylinder bank, 8.5:1 right cylinder bank |
Plnění válců: Mixture Charging: | Přeplňování: Dvoustupňový, odstředivý kompresor s proměnnými otáčkami, poháněný přes barometricky regulovanou spojku. | Supercharger: Gear-driven two-stage centrifugal type supercharger driven through a barometrically controlled clutch. |
Chlazení: Cooling: | přetlakové chlazení kapalinou Glysantin | Liquid-cooling (water + glycol (50/50)) pressurized. |
Výkony: Performance: | ||
Výkon: Power: | 1287.1 kW při 2800 ot/min | 1726 bhp at 2800 rpm |
Poznámka: Note: | 1 287 kW (1 750 k) při 2 800 ot/min při vzletu, 1 250 kW (1 700 k) při 2 800 ot/min v h= 0 m - max. výkon 1 471 kW (2 000 k) při 2 800 ot/min v h=0 s použitím MW-50 - nouzový výkon max. 5 min. 993 kW (1 350 k) při 2 800 ot/min v h= 9 600 m - maximální výkon 684 kW (930 k) při 2 400 ot/min – trvalý ve výšce 9 500 m. Motor byl optimalizován na výšku 9 600 m. Ventilový rozvod: Dva sací ventily a dva sodíkem chlazené výfukové ventily na jeden válec, rozvod OHC. | Power output: 1,726 hp at 2,800 rpm for take-off, 1,973 hp at 2,800 rpm at sea level - emergency combat power for 5 minutes using the MW-50, 1,677 hp at 2,800 rpm at sea level - combat power, 1,332 hp at 2,800 rpm at 31,496 ft - combat power, 917 hp at 2,400 rpm at 31,168 ft - continuous power: The engine has been optimized for the altitude: 31,500 ft. Valvetrain: Two intake and two sodium-cooled exhaust valves per cylinder actuated via a single overhead camshaft per cylinder block. |
Zdroje: Sources: | http://www.luftarchiv.de/motoren/benz.htm frhewww.physik.uni-freiburg.de kurfurst.org http://w1.1861.telia.com/~u186104874/db605.htm http://www.aviation-history.com/engines/db605.htm wiki.targetware.net archiv autora |