Daimler-Benz DB 605 L

     
Název:
Name:
Daimler-Benz DB 605 L Daimler-Benz DB 605 L
Originální název:
Original Name:
Daimler-Benz DB 605 L
Kategorie:
Category:
invertní vidlicový motor inverted vee engine
Výrobce:
Producer:
Daimler-Benz Aktiengesellschaft (AG), Stuttgart /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1944-DD.MM.1945
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
?
Prototyp vyroben:
Prototype Built:
DD.MM.RRRR
Použití:
Use:
Bf 109 K-14
Technické údaje:
Technical Data:
 
Počet válců:
Number of Cylinders:
12
Hmotnost:
Weight:
770 kg 1698 lb
Celková délka:
Overall Length:
2303 mm 7ft 6,67in
Celková šířka / Průměr:
Overall Width / Diameter:
931 mm 3ft 0,64in
Celková výška:
Overall Height:
1050 mm 3ft 5,34in
Vrtání:
Bore:
154 mm 6,06in
Zdvih:
Stroke:
160 mm 6,3in
Zdvihový objem:
Swept Volume: (l/cu in)
35,70 l 2178.55 cu in
Palivo:
Fuel:
letecký benzín C3 s oktanovým číslem 100 (96) - (C3-Treibstoff mit 100 Oktan) Gasoline C3 with octane number 100 (C3-Treibstoff mit 100 Oktan)
Příprava palivové směsi:
Carburation or Injection:
přímý vstřik - vysokotlaké vstřikování fy Bosch Bosch direct fuel injection
Kompresní poměr:
Compression Ratio:
8,3:1 levá řada; 8,5:1 pravá řada 8.3:1 left cylinder bank, 8.5:1 right cylinder bank
Plnění válců:
Mixture Charging:
Přeplňování: Dvoustupňový, odstředivý kompresor s proměnnými otáčkami, poháněný přes barometricky regulovanou spojku. Supercharger: Gear-driven two-stage centrifugal type supercharger driven through a barometrically controlled clutch.
Chlazení:
Cooling:
přetlakové chlazení kapalinou Glysantin Liquid-cooling (water + glycol (50/50)) pressurized.
Výkony:
Performance:
 
Výkon:
Power:
1287.1 kW při 2800 ot/min 1726 bhp at 2800 rpm
Poznámka:
Note:
1 287 kW (1 750 k) při 2 800 ot/min při vzletu,
1 250 kW (1 700 k) při 2 800 ot/min v h= 0 m - max. výkon
1 471 kW (2 000 k) při 2 800 ot/min v h=0 s použitím MW-50 - nouzový výkon max. 5 min.
993 kW (1 350 k) při 2 800 ot/min v h= 9 600 m - maximální výkon
684 kW (930 k) při 2 400 ot/min – trvalý ve výšce 9 500 m.


Motor byl optimalizován na výšku 9 600 m.



Ventilový rozvod: Dva sací ventily a dva sodíkem chlazené výfukové ventily na jeden válec, rozvod OHC.
Power output:
1,726 hp at 2,800 rpm for take-off,
1,973 hp at 2,800 rpm at sea level - emergency combat power for 5 minutes using the MW-50,
1,677 hp at 2,800 rpm at sea level - combat power,
1,332 hp at 2,800 rpm at 31,496 ft - combat power,
917 hp at 2,400 rpm at 31,168 ft - continuous power:


The engine has been optimized for the altitude: 31,500 ft.


Valvetrain: Two intake and two sodium-cooled exhaust valves per cylinder actuated via a single overhead camshaft per cylinder block.
Zdroje:
Sources:
http://www.luftarchiv.de/motoren/benz.htm
frhewww.physik.uni-freiburg.de
kurfurst.org
http://w1.1861.telia.com/~u186104874/db605.htm
http://www.aviation-history.com/engines/db605.htm
wiki.targetware.net
archiv autora
URL : https://www.valka.cz/Daimler-Benz-DB-605-L-t68921#242125 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy

Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více