Daimler-Benz DB 605 L

Rozpočet tohoto webu pro rok 2017 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 84.733,- Kč Chci přispět
Sraz 14.10.2017 Nelahozeves | US Air Force - pracovní log - přehled věcí k udělání (pomoc vítána)
Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb | US Army - pracovní log - přehled věcí k udělání (pomoc vítána)

Daimler-Benz DB 605 L

    Avatar
     
    Název:
    Name:
    Daimler-Benz DB 605 L Daimler-Benz DB 605 L
    Originální název:
    Original Name:
    Daimler-Benz DB 605 L
    Kategorie:
    Category:
    invertní vidlicový motor inverted vee engine
    Výrobce:
    Producer:
    Daimler-Benz Aktiengesellschaft (AG), Stuttgart /
    Období výroby:
    Production Period:
    DD.MM.1944-DD.MM.1945
    Vyrobeno kusů:
    Number of Produced:
    ?
    Prototyp vyroben:
    Prototype Built:
    DD.MM.RRRR
    Použití:
    Use:
    Bf 109 K-14
    Technické údaje:
    Technical Data:
     
    Počet válců:
    Number of Cylinders:
    12
    Hmotnost:
    Weight:
    770 kg 1698 lb
    Celková délka:
    Overall Length:
    2303 mm 7ft 6,67in
    Celková šířka / Průměr:
    Overall Width / Diameter:
    931 mm 3ft 0,64in
    Celková výška:
    Overall Height:
    1050 mm 3ft 5,34in
    Vrtání:
    Bore:
    154 mm 6,06in
    Zdvih:
    Stroke:
    160 mm 6,3in
    Zdvihový objem:
    Swept Volume: (l/cu in)
    35,70 l 2178.55 cu in
    Palivo:
    Fuel:
    letecký benzín C3 s oktanovým číslem 100 (96) - (C3-Treibstoff mit 100 Oktan) Gasoline C3 with octane number 100 (C3-Treibstoff mit 100 Oktan)
    Příprava palivové směsi:
    Carburation or Injection:
    přímý vstřik - vysokotlaké vstřikování fy Bosch Bosch direct fuel injection
    Kompresní poměr:
    Compression Ratio:
    8,3:1 levá řada; 8,5:1 pravá řada 8.3:1 left cylinder bank, 8.5:1 right cylinder bank
    Plnění válců:
    Mixture Charging:
    Přeplňování: Dvoustupňový, odstředivý kompresor s proměnnými otáčkami, poháněný přes barometricky regulovanou spojku. Supercharger: Gear-driven two-stage centrifugal type supercharger driven through a barometrically controlled clutch.
    Chlazení:
    Cooling:
    přetlakové chlazení kapalinou Glysantin Liquid-cooling (water + glycol (50/50)) pressurized.
    Výkony:
    Performance:
     
    Výkon:
    Power:
    1287.1 kW při 2800 ot/min 1726 bhp at 2800 rpm
    Poznámka:
    Note:
    1 287 kW (1 750 k) při 2 800 ot/min při vzletu,
    1 250 kW (1 700 k) při 2 800 ot/min v h= 0 m - max. výkon
    1 471 kW (2 000 k) při 2 800 ot/min v h=0 s použitím MW-50 - nouzový výkon max. 5 min.
    993 kW (1 350 k) při 2 800 ot/min v h= 9 600 m - maximální výkon
    684 kW (930 k) při 2 400 ot/min – trvalý ve výšce 9 500 m.


    Motor byl optimalizován na výšku 9 600 m.



    Ventilový rozvod: Dva sací ventily a dva sodíkem chlazené výfukové ventily na jeden válec, rozvod OHC.
    Power output:
    1,726 hp at 2,800 rpm for take-off,
    1,973 hp at 2,800 rpm at sea level - emergency combat power for 5 minutes using the MW-50,
    1,677 hp at 2,800 rpm at sea level - combat power,
    1,332 hp at 2,800 rpm at 31,496 ft - combat power,
    917 hp at 2,400 rpm at 31,168 ft - continuous power:


    The engine has been optimized for the altitude: 31,500 ft.


    Valvetrain: Two intake and two sodium-cooled exhaust valves per cylinder actuated via a single overhead camshaft per cylinder block.
    Zdroje:
    Sources:
    http://www.luftarchiv.de/motoren/benz.htm
    frhewww.physik.uni-freiburg.de
    kurfurst.org
    http://w1.1861.telia.com/~u186104874/db605.htm
    http://www.aviation-history.com/engines/db605.htm
    wiki.targetware.net
    archiv autora
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/68921#242125Verze : 0
    MOD