NOR - Hover M.F.11

Rozpočet tohoto webu pro rok 2017 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 84.733,- Kč Chci přispět
Sraz 14.10.2017 Nelahozeves | US Air Force - pracovní log - přehled věcí k udělání (pomoc vítána)
Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb | US Army - pracovní log - přehled věcí k udělání (pomoc vítána)

NOR - Hover M.F.11

    Avatar
     
    Název:
    Name:
    Høver M.F.11 Høver M.F.11
    Originální název:
    Original Name:
    Høver M.F.11
    Kategorie:
    Category:
    průzkumný/pozorovací letoun reconnaissance/scout aeroplane
    Výrobce:
    Producer:
    DD.MM.1931-DD.MM.1940 Marinens Flyvebaatfabrikk, Horten
    Období výroby:
    Production Period:
    DD.MM.1931-DD.MM.1940
    Vyrobeno kusů:
    Number of Produced:
    30
    První vzlet:
    Maiden Flight:
    29.09.1931
    Osádka:
    Crew:
    3
    Základní charakteristika:
    Basic Characteristics:
     
    Vzlet a přistání:
    Take-off and Landing:
    CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
    Uspořádání křídla:
    Arrangement of Wing:
    dvouplošník biplane
    Uspořádání letounu:
    Aircraft Concept:
    klasické conventional
    Podvozek:
    Undercarriage:
    pevný fixed
    Přistávací zařízení:
    Landing Gear:
    plováky floats
    Technické údaje:
    Technical Data:
     
    Hmotnost prázdného letounu:
    Empty Weight:
    1851 kg 4081 lb
    Vzletová hmotnost:
    Take-off Weight:
    2852 kg 6288 lb
    Maximální vzletová hmotnost:
    Maximum Take-off Weight:
    ? kg ? lb
    Rozpětí:
    Wingspan:
    15,41 m 50ft 6,69in
    Délka:
    Length:
    11,63 m 38ft 1,87in
    Výška:
    Height:
    4,45 m 14ft 7,19in
    Plocha křídla:
    Wing Area:
    53,50 m2 575.87 ft2
    Plošné zatížení:
    Wing Loading:
    ? kg/m2 ? lb/ft2
    Pohon:
    Propulsion:
     
    Kategorie:
    Category:
    pístový piston
    Počet motorů:
    Number of Engines:
    1
    Typ:
    Type:
    Armstrong Siddeley Panther II o výkonu 391 kW
    dvoulistá dřevěná vrtule
    Armstrong Siddeley Panther II, power 525 hp
    two-bladed wooden propeller
    Objem palivových nádrží:
    Fuel Tank Capacity:
    ? ?
    Výkony:
    Performance:
     
    Maximální rychlost:
    Maximum Speed:
    235 km/h v 850 m 146 mph in 2789 ft
    Cestovní rychlost:
    Cruise Speed:
    ? km/h v ? m ? mph in ? ft
    Rychlost stoupání:
    Climb Rate:
    ? m/s ? ft/min
    Čas výstupu na výšku:
    Time to Climb to:
    14 min do 3000 m 14 min to 9843 ft
    Operační dostup:
    Service Ceiling:
    5000 m 16404 ft
    Dolet:
    Range:
    ? km ? mi
    Maximální dolet:
    Maximum Range:
    ? km ? mi
    Výzbroj:
    Armament:
    2x kulomet Colt-Browning ráže 7,62 mm v přídi
    1x dvojitý pohyblivý kulomet Colt-Browning ráže 7,62 mm v přídi


    3x 100kg puma nebo
    4x 50kg puma
    2x .30 in Colt-Browning machine gun in the nose
    1x flexible twin Colt-Browning machine gun in the nose


    3x 220 lb bomb or
    4x 110 lb bomb
    Uživatelské státy:
    User States:




    Poznámka:
    Note:
    - -
    Zdroje:
    Sources:
    Němeček, Václav. Høver MF-11, L+K 1978/20.
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/68976#540837Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Høver M.F.11


    Letoun navrhl v roce 1929 Kapitán J. E. Høver pro Marinens Flyvebaatfabrikk, hlavního výrobce námořních letounů v Norsku. Stroj měl nahradit dosud úžívané a v licenci stavěné letouny Hansa-Brandenburg W.33. Navrhnutý letoun byl klasický dvouplošník pro tři členy osádky. K pohonu byl zvolen britský motor Armstrong Siddeley Panther IIA, s jehož licenční výrobou se v Norsku počítalo.


    Prototyp poprvé vzlétl 29. září 1931 a následná sériová výroba dala 28 kusů. Vyrobené stroje poté spolehlivě sloužily u jednotek námořního letectva. Když 9. dubna 1940 Němci Norsko přepadli, bylo stále 14 M.F.11 bojeschopných a zapojil se do boje s útočníky, kdy zejména vyhledávaly nepřátelské lodě.


    Po pádu Norska se třem letounům M.F.11 podařilo uletět do Finska, které je zařadilo do svého letectva a používalo k námořnímu průzkumu a doprovodu konvojů. Letouny zde byly oblíbené a poslední byl vyřazen až v roce 1950! Asi 16 kusů ukořistili Němci a letuschopné požívali v pomocných službách a k výcviku.


    Prameny:
    http://en.wikipedia.org/wiki/H%C3%B8ver_M.F._11
    http://www.samoloty.ow.pl/str161.htm
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/68976#242465Verze : 2
    MOD
    Avatar
    Høver M.F.11

    http://www.samoloty.ow.pl/str161.htm

    http://en.wikipedia.org/wiki/H%C3%B8ver_M.F._11
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/68976#242466Verze : 0
    MOD
    Avatar
    http://www.airwar.ru/enc/sww2/mf11.html



    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/68976#540838Verze : 0
    MOD
    Avatar
    aviarmor.net



    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/68976#540839Verze : 1
    MOD