CZE - Tatra 816-6VWN9T 43 610 8x8.1R

Rozpočet tohoto webu pro rok 2017 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 84.733,- Kč Chci přispět
Sraz 14.10.2017 Nelahozeves | US Air Force - pracovní log - přehled věcí k udělání (pomoc vítána)
Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb | US Army - pracovní log - přehled věcí k udělání (pomoc vítána)

CZE - Tatra 816-6VWN9T 43 610 8x8.1R

    Avatar
     
    Název:
    Name:
    Tatra 816-6VWN9T 43 610 8x8.1R Tatra 816-6VWN9T 43 610 8x8.1R
    Originální název:
    Original Name:
    Tatra 816-6VWN9T 43 610 8x8.1R
    Kategorie:
    Category:
    tahač návěsů semitrailer truck
    Výrobce:
    Producer:
    Tatra a.s., Kopřivnice
    Období výroby:
    Production Period:
    DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR sériová výroba nezahájena / serial production not started
    Vyrobeno kusů:
    Number of Produced:
    1 prototyp / prototype
    Prototyp vyroben:
    Prototype Built:
    DD.MM.1997
    Počet míst k sezení:
    Troop Seating Capacity:
    2 + 6
    Technické údaje:
    Technical Data:
     
    Náhon:
    Configuration:
    8x8
    Pohotovostní hmotnost:
    Curb Weight:
    20500 kg 45195 lb
    Užitečné zatížení:
    Payload:
    230001) kg 507061) lb
    Celková hmotnost:
    Gross Vehicle Weight:
    43500 kg 95901 lb
    Přípojná hmotnost:
    Gross Trailer Weight:
    74500 kg 164244 lb
    Celková hmotnost s přívěsem/návěsem:
    Gross Combination Weight:
    120000 kg 264555 lb
    Celková délka:
    Overall Length:
    9020 mm 29ft 7in
    Celková šířka:
    Overall Width:
    2780 mm 9ft 1.5in
    Celková výška:
    Overall Height:
    3520 mm 11ft 6in
    Světlá výška:
    Ground Clearance:
    400 mm 1ft 3,75in
    Rozvor:
    Wheelbase:
    1650 mm - 3100 mm - 1450 mm 65in - 122in - 57in
    Rozchod:
    Track:
    2042 mm - přední nápravy
    2155 mm - zadní nápravy
    80in - front axles
    85in - rear axles
    Brzdová soustava:
    Braking System:
    vzduchové, dvouokruhové, bubnové brzdy s ABS

    provozní - pneumatická, dvouokruhová, působící na kola všech náprav;
    nouzová - pružinová, působící na kola zadních náprav s vazbou na soustavu přívěsu;
    parkovací - pružinová, působící na kola zadních náprav;
    odlehčovací - motorová brzda
    pressure-air, dual circuit, drum brakes with ABS

    service brake - dual-circuit pressure-air brakes acting on all wheels, with connection to the trailer brake system;
    emergency brake - spring-type, acting on wheels of the rear axles, with connection to the trailer brake system;
    parking brake - spring-type, acting on wheels of the rear axles;
    engine brake - exhaust brake
    Elektrický systém:
    Electrical System:
    nominální napětí: 24 V
    alternátor: 28 V / 80 A
    akumulátory: 2x 12 V / 180 Ah
    nominal voltage: 24 V
    alternator: 28 V / 80 A
    batteries: 2x 12 V / 180 Ah
    Pneumatiky:
    Tyres:
    16,00 R20 (přední nápravy / front axles) + 24R21 (zadní nápravy / rear axles)
    Pohon:
    Propulsion:
     
    Typ:
    Type:
    MTU 12V 183 TD224
    - vznětový, vidlicový, vodou chlazený, s přímým vstřikem paliva, přeplňovaný, s chlazením plnicího vzduchu
    - počet válců: 12
    - vrtání: 128 mm
    - zdvih: 142 mm
    - objem válců: 21 930 cm3
    - maximální točivý moment: 3100 Nm při 1400 ot/min
    - maximální výkon: 610 kW při 2100 ot/min
    MTU 12V 183 TD224
    - water cooled, V-type, four stroke, turbocharged and charge-air-cooled direct injection Diesel engine
    - number of cylinders: 12
    - bore: 5.04 in
    - stroke: 5.59 in
    - swept volume: 1338 cu in
    - maximum torque: 2286 lb.ft at 1400 rpm
    - maximum power output: 818 hp (830 PS) at 2100 rpm
    Převodovka:
    Gearbox:
    Twin Disc TD101-3600
    - automatická
    - počet rychlostí: 10 vpřed + 1 vzad
    Twin Disc TD101-3600
    - automatic
    - number of speeds: 10 forward + 1 reverse
    Spojka:
    Clutch:
    měnič točivého momentu Twin Disc 8-FLW-1754-1 Twin Disc 8-FLW-1754-1 torque converter
    Objem palivových nádrží:
    Fuel Tank Capacity:
    1200 l 263.96 Imp gal
    Výkony:
    Performance:
     
    Rychlost na silnici:
    Road Speed:
    85 km/h 53 mph
    Rychlost v terénu:
    Cross-country Speed:
    ? km/h ? mph
    Spotřeba paliva:
    Fuel Consumption:
    ? l/100 km ? mi/Imp gal
    Jízdní dosah po silnici:
    Cruising Range on Road:
    1000 km 621 mi
    Jízdní dosah v terénu:
    Cross-country Cruising Range:
    ? km ? mi
    Překonávání překážek:
    Obstacles Crossing:
     
    Nájezdový úhel přední/zadní:
    Angle of Approach/Departure:
    ? ° / ? °
    Svah:
    Gradient:
    452) ° 1002) %
    Boční náklon:
    Side Slope:
    ? ° ? %
    Překročivost:
    Trench Crossing:
    2,0 m 78,7in
    Výstupnost:
    Vertical Obstacle:
    0,6 m 23,6in
    Brodivost:
    Fording Depth:
    1,25 m 49,2in
    Uživatelské státy:
    User States:
    - -
    Poznámka:
    Note:
    1) zatížení točnice
    2) při hmotnosti s návěsem 115000 kg
    1) fifth wheel load
    2) at combination weight 253532 lb
    Zdroje:
    Sources:
    firemní materiály Tatra a.s.
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/69043#504942Verze : 0
    Avatar
    T816-6VWN9T 43 610 8x8.1R


    Tatra 816-6VWN9T 43 610 8x8.1R je těžký návěsový (nebo též sedlový) tahač, nazývaný TTT - Tankový Tahač Tatra (resp. angl. Tatra Tank Transporter). Jedná se o vozidlo z modelové řady T816 FORCE, které je určeno pro přepravu kolové a pásové techniky do maximální hmotnosti až 74.500 kg, a to se zachováním nejvyšší průchodivosti v těžkém terénu.
    Provedení je osmikolové, se stálým pohonem všech 4 náprav (8x8). Přední nápravy (1. a 2.) jsou výkyvné polonápravy odpružené pomocí listových per a teleskopických tlumičů. Zadní nápravy (3. a 4.) jsou taktéž výkyvné polonápravy a využívají odpružení pomocí listových per a vzduchových vlnovcových pružin (tzv. varianta těžká KING-FRAME).
    Kabina je trambusová, celokovová, v provedení dlouhá varianta, 4-dvéřová, pro 8 osob (a to včetně řidiče). Sklápění kabiny je hydraulické. Lze ji vybavit závislým olejovým nebo nezávisý naftovým topením a klimatizací. Automobil je vybaven dvěma navijáky. Každý s tažnou silou 250 kN a délkou lan 70 m.


    Vozidlo je poháněno přeplňovaným vznětovým, vodou chlazeným, 12-válcovým motorem MTU s přímým vstřikem paliva, modelem 12V 183 TD224 o jmenovitém výkonu 610 kW (830 koňských sil) a zdvihovém objemu 21,930 l (dm3). K přenosu výkonu je využívána automatická převodovka Twin Disc TD101-3600 s 10 stupni vpřed a jedním vzad.
    Pohotovostní hmotnost vozidla (tahače) je 20.500 kg, maximální zatížení vozidla je 43.500 kg a celková hmotnost celé soupravy může dosáhnout až 120.000 kg.
    Návěs-podvalník, který je společně s T816-6VWN9T na obrázcích, je 5-ti nápravový model ST 70-93 L3 od firmy Kögel. Pohotovostní hmotnost je 23.000 kg, užitečné zatížení vozidla může být až 72.000 kg a celková maximální hmotnost podvalníku může dosáhnout až 95.000 kg.


    Jeden prototyp T816-6VWN9T byl vyroben v roce 1997 pro potřeby výběrového řízení armády Spojených arabských emirátů na nový tankový přepravník. V řínu téhož roku se vozidlo zúčastnilo ověřovacích zkoušek přímo v zemi zákazníka. V tomto klání však nakonec zvítězila konkurence - běloruský MZKT-74135. Spojené arabské emiráty nakoupily 40 souprav tvořených tímto tahačem, návěsovým podvalníkem a přívěsovým odvalníkem, který bylo možné připojit za návěs. Kompletní souprava tvořená návěsem i přívěsem dokázala najednou přepravit dva tanky Leclerc Trop nebo jeden tank Leclerc Trop a dvě bojová vozidla pěchoty BMP-3. Jedinou vyrobenou T816-6VWN9T nakonec koupil australský dealer společnosti Tatra.


    Zdroje
    http://www.tatra.com/ ; http://www.wikipedia.org/ ; http://www.rc-trucker.com/ ; http://www.army-technology.org/ ; IDET News (3/1998) a podnikové materiály akciové společnosti TATRA, a.s.
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/69043#242695Verze : 1
    MOD
    Avatar
    Tankový tahač T816-6VWN9T při zkouškách ve slovenském vojenském výcvikovém prostoru Záhorie a v poušti Spojených arabských emrirátů.

    Níže uvedené obrázky a fotky jsou uveřejněny s dovolením Bc. Martina Hanáčka, ze stránky http://www.rc-trucker.com/


    TTT s tankem M1A2 Abrams

    TTT s tankem Leclerc

    TTT s tankem T-72

    TTT s tankem T-72




    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/69043#242696Verze : 0
    MOD