CANT Z.1012

Rozpočet tohoto webu pro rok 2017 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 55.755,- Kč Chci přispět
US Air Force - pracovní log - přehled věcí k udělání (pomoc vítána)
Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb | US Army - pracovní log - přehled věcí k udělání (pomoc vítána)

CANT Z.1012

    Avatar
     
    Název:
    Name:
    CANT Z.1012 CANT Z.1012
    Originální název:
    Original Name:
    CANT Z.1012
    Kategorie:
    Category:
    dopravní letoun passenger aeroplane
    Výrobce:
    Producer:
    DD.MM.1937-DD.MM.1939 Cantieri Aeronautici e Navali Triestini, Monfalcone /
    Období výroby:
    Production Period:
    DD.MM.1937-DD.MM.1939
    Vyrobeno kusů:
    Number of Produced:
    5
    První vzlet:
    Maiden Flight:
    17.12.1937
    Osádka:
    Crew:
    1 + 3/5
    Základní charakteristika:
    Basic Characteristics:
     
    Vzlet a přistání:
    Take-off and Landing:
    CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
    Uspořádání křídla:
    Arrangement of Wing:
    jednoplošník monoplane
    Uspořádání letounu:
    Aircraft Concept:
    klasické conventional
    Podvozek:
    Undercarriage:
    zatahovací retractable
    Přistávací zařízení:
    Landing Gear:
    kola wheels
    Technické údaje:
    Technical Data:
     
    Hmotnost prázdného letounu:
    Empty Weight:
    19461) kg 4290 1) lb
    Vzletová hmotnost:
    Take-off Weight:
    2744 kg 6049 lb
    Maximální vzletová hmotnost:
    Maximum Take-off Weight:
    ? kg ? lb
    Rozpětí:
    Wingspan:
    15,11 m 49ft 6,87in
    Délka:
    Length:
    10,00 m 32ft 9,69in
    Výška:
    Height:
    3.63 m 11ft 10,9in
    Plocha křídla:
    Wing Area:
    25,00 m2 269.1 ft2
    Plošné zatížení:
    Wing Loading:
    ? kg/m2 ? lb/ft2
    Pohon:
    Propulsion:
     
    Kategorie:
    Category:
    pístový piston
    Počet motorů:
    Number of Engines:
    3
    Typ:
    Type:
    Alfa Romeo 110-I o výkonu 89 kW, nebo
    Alfa Romeo 115 o výkonu 138 kW
    Vrtule dvoulistá
    Alfa Romeo 110-I, power 120 hp, or
    Alfa Romeo 115, power 185 hp
    two-bladed propeller
    Objem palivových nádrží:
    Fuel Tank Capacity:
    640 l 141 Imp gal / 169 US gal
    Výkony:
    Performance:
     
    Maximální rychlost:
    Maximum Speed:
    2802) km/h v ? m 174 2) mph in ? ft
    Cestovní rychlost:
    Cruise Speed:
    240 km/h v ? m 149.1 mph in ? ft
    Rychlost stoupání:
    Climb Rate:
    ? m/s ? ft/min
    Čas výstupu na výšku:
    Time to Climb to:
    143) min do 5000 m 143) min to 16404 ft
    Operační dostup:
    Service Ceiling:
    50004) m 16404 4) ft
    Dolet:
    Range:
    13005) km 807.8 5) mi
    Maximální dolet:
    Maximum Range:
    ? km ? mi
    Výzbroj:
    Armament:
    - -
    Uživatelské státy:
    User States:
    Poznámka:
    Note:
    Údaje pro verzi s motorem Alfa-Romeo 115:
    1) 2295 kg
    2) 320 km/h
    3) 10 min
    4) 6000 m
    5) 1000 km
    Data for 185 hp Alfa-Romeo 115:
    1) 5060 lb
    2) 199 mph
    3) 10 min
    4) 19680 ft
    5) 621 mi
    Zdroje:
    Sources:
    www.archeologiaindustriale.it
    www.giemmesesto.org
    www.csd.uwo.ca
    http://www.answers.com/topic/alfa-romeo-115
    www.aerei-italiani.net
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/69059#242761Verze : 0
    Avatar
    CRDA ( CANT ) Z.1012


    Historie :
    Italské ministerstvo letectva (Ministero dell´Aeronautica) se v roce 1937 rozhodlo zadat italským leteckým firmám zakázku na stavbu letounu, který by sloužil k dopravě významných diplomatických osobností. Na tuto zakázku odpověděl hlavní inženýr továrny CRDA (CANT) Fillipo Zappata konstrukcí Cant Z.1012. Letoun měl létat pro italská velvyslanectví v zámoří - ve Spojených státech a v Brazílii. Konstruktér letounu F. Zappata zůstal věrný italské konstrukční škole a navrhl celodřevěný třímotorový dolnoplošník. První prototyp byl zalétán v květnu 1938 v Monfalcone zkušebním pilotem továrny M. Stoppanim. Tento prototyp a další dva vyrobené stroje poháněly čtyřválcové řadové motory Alfa-Romeo 110-I. Další vyrobené stroje poháněly výkonnější šestiválcové řadové motory Alfa-Romeo 115. U těchto strojů se kromě motorů také mírně změnil pilotní prostor. Dva stroje opravdu sloužily svému účelu a létaly pro velvyslanectví ve Spojených státech a Brazílii. Další letouny létaly ve stavu Regia Aeronautica (jeden byl osobním letounem maršála Balboa a druhý měl k dispozici Bruno Mussolini), oba letouny měly civilní registrační značku (I-IEIA a I-BRUO). Poslední dva vyrobené stroje létaly pro italskou leteckou společnost LATI. Osud dvou letounů v zámoří byl zajímavý, po vyhlášení války Spojeným státům byl první stroj internován na letišti Bolling Field ve Spojených státech, druhý stroj byl internován do depozitu švýcarského velvyslanectví v Brazílii. V roce 1943 už letouny sloužící v Itálii značně zastaraly a proto jim byly demontovány motory, ještě v témže roce byly zničeny.
    Letoun Cant Z.1012 byl třímotorový samonosný dolnoplošník, celodřevěné konstrukce kryté plátnem. Podvozek byl zatahovací. Poháněn byl trojicí čtyřválcových vzduchem chlazených řadových motorů typu Alfa-Romeo 110-I o výkonu 120 koní. Pozdější verze poháněly šestiválcové vzduchem chlazené řadové motory typu Alfa-Romeo 115 o výkonu 185 koní. Zásoba paliva byla 640 litrů, umístěná ve čtyřech palivových nádržích v křídle. Letoun létal bez výzbroje.

    www.giemmesesto.org
    www.csd.uwo.ca
    http://www.answers.com/topic/alfa-romeo-115
    www.aerei-italiani.net
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/69059#242759Verze : 0
    Avatar
    CRDA ( CANT ) Z.1012



    Zdroje :


    www.giemmesesto.org




    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/69059#242762Verze : 0