Curtiss H-16 Large America

Rozpočet tohoto webu pro rok 2017 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 85.000,- Kč Chci přispět
US Air Force - pracovní log - přehled věcí k udělání (pomoc vítána)
Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb | US Army - pracovní log - přehled věcí k udělání (pomoc vítána)

Curtiss H-16 Large America

    Avatar
     
    Název:
    Name:
    Curtiss H-16 Large America Curtiss H-16 Large America
    Originální název:
    Original Name:
    Curtiss H-16 Large America
    Kategorie:
    Category:
    protiponorkový/protilodní letoun aeroplane for anti-submarine/anti-ship warfare
    Výrobce:
    Producer:
    DD.MM.1918-DD.MM.1918 Curtiss Aeroplane & Motor Co., Buffalo, New York
    DD.MM.1918-DD.MM.1918 Naval Aircraft Factory, Philadelphia, Pennsylvania
    Období výroby:
    Production Period:
    DD.MM.1918-DD.MM.1918
    Vyrobeno kusů:
    Number of Produced:
    334:
    184 Curtiss (N4060/4074, N4890/4999; A784/799, A818/867, A1031/1048, A4039/4078)
    150 NAF (A3459/3558)
    První vzlet:
    Maiden Flight:
    22.06.1918
    Osádka:
    Crew:
    4
    Základní charakteristika:
    Basic Characteristics:
     
    Vzlet a přistání:
    Take-off and Landing:
    CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
    Uspořádání křídla:
    Arrangement of Wing:
    dvouplošník biplane
    Uspořádání letounu:
    Aircraft Concept:
    klasické conventional
    Podvozek:
    Undercarriage:
    pevný fixed
    Přistávací zařízení:
    Landing Gear:
    člunový trup flying boat
    Technické údaje:
    Technical Data:
     
    Hmotnost prázdného letounu:
    Empty Weight:
    3340 kg 7363 lb
    Vzletová hmotnost:
    Take-off Weight:
    ? kg ? lb
    Maximální vzletová hmotnost:
    Maximum Take-off Weight:
    4840 kg 10670 lb
    Rozpětí:
    Wingspan:
    28.98 m 95ft 0,75in
    Délka:
    Length:
    14.06 m 46ft 1,5in
    Výška:
    Height:
    5.4 m 17ft 8,63in
    Plocha křídla:
    Wing Area:
    108.14 m2 1164 ft2
    Plošné zatížení:
    Wing Loading:
    ? kg/m2 ? lb/ft2
    Pohon:
    Propulsion:
     
    Kategorie:
    Category:
    pístový piston
    Počet motorů:
    Number of Engines:
    2
    Typ:
    Type:
    Rolls-Royce Eagle VIII o výkonu 280 kW nebo
    Liberty 12N o výkonu 246 kW, později
    Liberty 12A o výkonu 298 kW
    čtyřlistá dřevěná vrtule
    Rolls-Royce Eagle VIII, power 375 hp, or
    Liberty 12N, power 330 hp, later
    Liberty 12A, power 400 hp
    four-blade wooden propeller
    Objem palivových nádrží:
    Fuel Tank Capacity:
    1136 l 250 Imp gal / 300 US gal
    Výkony:
    Performance:
     
    Maximální rychlost:
    Maximum Speed:
    157.7 km/h v 610 m 98 mph in 2000 ft
    Cestovní rychlost:
    Cruise Speed:
    ? km/h v ? m ? mph in ? ft
    Rychlost stoupání:
    Climb Rate:
    2.6 m/s 512 ft/min
    Čas výstupu na výšku:
    Time to Climb to:
    3,67 min do 610 m 3,67 min to 2000 ft
    Operační dostup:
    Service Ceiling:
    3810 m 12500 ft
    Dolet:
    Range:
    ? km ? mi
    Maximální dolet:
    Maximum Range:
    ? km ? mi
    Výzbroj:
    Armament:
    1-2x pohyblivý 7,7mm kulomet Lewis v přídi
    1-2x pohyblivý 7,7mm kulomet Lewis na hřbetě
    1x pohyblivý 7,7mm kulomet Lewis v každém boku
    1-2x pohyblivý 7,7mm kulomet Lewis nad horník křídlem

    4x 104 kg bomba
    1-2x flexible .303 Lewis machine gun in the nose
    1-2x flexible .303 Lewis machine gun amidships
    1x flexible .303 Lewis machine gun in each waist position
    1-2x flexible .303 Lewis machine gun on the overwing position

    4x 230 lb bomb
    Uživatelské státy:
    User States:



    (?)



    (?)
    Poznámka:
    Note:
    Vytrvalost. 6 h

    Tento létající člun vycházel z předchozího H-12, po kterém zdědil i přezdívku, byl mezi nimi ale prostředník - britský Felixstowe F.2A, což byl H-12 s novým trupem s lepšími hydrodynamickými vlastnostmi. Firma Curtiss Aeroplane Motor Co. v letech 1917-1918 postavila pro britské námořnictvo 75 Felixstowů jako Curtiss H-16 s tím, že jím vyrobené stroje se odlišovaly drobnými úpravami konstrukce a nižší hmotností, což bylo umožněno použitím kvalitnějšího a přitom lehčího dřeva. První série patnácti kusů byla původně rozestavěna jako H-12, proto byla do Británie dodána již na jaře 1918. Britské stroje dostaly motory Rolls-Royce Eagle VIII, zbytek z 334 postavených H-16 používalo americké námořnictvo (na výrobě se podílela také Naval Aircraft Factory) a měly americké motory Liberty.
    Endurance: 6 hrs
    Zdroje:
    Sources:
    Bruce, J. M. Felixstowe F.2A, Widsock Datafile No.82. Albatros Productions, Berkhamsted 2000. ISBN 1-902207-24-6.
    Owers. C. A. Curtiss H.12, Windsock Datafile No.125. Albatros Productions, Berkhamsted 2007. ISBN 1-902207-94-7.
    Thetford, Owen. British Naval Aircraft since 1912. Naval Institute Press, Annopolis 1991, ISBN 1-55750-076-2.
    Swanborough, F. G., Bowers, P. M. US Navy Aircraft Since 1912. Putnam Aeronautical Books, London 1990. ISBN 0-85177-838-0.
    Hornát, Jiří Felixstowe F.2, F.2A (Curtiss H-16), L+K 2003/22.
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/69086#242929Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Zdroj:
    www.rcaf.com


    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/69086#248368Verze : 0
    MOD