CANT Z.508

Rozpočet tohoto webu pro rok 2017 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 84.733,- Kč Chci přispět
Sraz 14.10.2017 Nelahozeves | US Air Force - pracovní log - přehled věcí k udělání (pomoc vítána)
Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb | US Army - pracovní log - přehled věcí k udělání (pomoc vítána)

CANT Z.508

    Avatar
     
    Název:
    Name:
    CANT Z.508 CANT Z.508
    Originální název:
    Original Name:
    CANT Z.508
    Kategorie:
    Category:
    průzkumný/pozorovací letoun reconnaissance/scout aeroplane
    Výrobce:
    Producer:
    DD.MM.1936-DD.MM.193R Cantieri Aeronautici e Navali Triestini, Monfalcone /
    Období výroby:
    Production Period:
    DD.MM.1936-DD.MM.193R
    Vyrobeno kusů:
    Number of Produced:
    3
    První vzlet:
    Maiden Flight:
    17.11.1936
    Osádka:
    Crew:
    5
    Základní charakteristika:
    Basic Characteristics:
     
    Vzlet a přistání:
    Take-off and Landing:
    CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
    Uspořádání křídla:
    Arrangement of Wing:
    jednoplošník monoplane
    Uspořádání letounu:
    Aircraft Concept:
    klasické conventional
    Podvozek:
    Undercarriage:
    pevný fixed
    Přistávací zařízení:
    Landing Gear:
    člunový trup flying boat
    Technické údaje:
    Technical Data:
     
    Hmotnost prázdného letounu:
    Empty Weight:
    5600 kg 12346 lb
    Vzletová hmotnost:
    Take-off Weight:
    10400 kg 22928 lb
    Maximální vzletová hmotnost:
    Maximum Take-off Weight:
    ? kg ? lb
    Rozpětí:
    Wingspan:
    30,00 m 98ft 5,09in
    Délka:
    Length:
    21,82 m 71ft 7,05in
    Výška:
    Height:
    4,43 m 14ft 6,4in
    Plocha křídla:
    Wing Area:
    62,00 m2 667.36 ft2
    Plošné zatížení:
    Wing Loading:
    ? kg/m2 ? lb/ft2
    Pohon:
    Propulsion:
     
    Kategorie:
    Category:
    pístový piston
    Počet motorů:
    Number of Engines:
    3
    Typ:
    Type:
    Isotta-Fraschini Asso XI RC.40 o výkonu 618 kW/840 k
    Vrtule třílistá kovová
    Isotta-Fraschini Asso XI RC.40, power 829 hp
    three-bladed metal propeller
    Objem palivových nádrží:
    Fuel Tank Capacity:
    ? ?
    Výkony:
    Performance:
     
    Maximální rychlost:
    Maximum Speed:
    315 km/h v ? m 195.7 mph in ? ft
    Cestovní rychlost:
    Cruise Speed:
    248 km/h v ? m 154.1 mph in ? ft
    Rychlost stoupání:
    Climb Rate:
    ? m/s ? ft/min
    Čas výstupu na výšku:
    Time to Climb to:
    ? min do ? m ? min to ? ft
    Operační dostup:
    Service Ceiling:
    7200 m 23622 ft
    Dolet:
    Range:
    3000 km 1864.1 mi
    Maximální dolet:
    Maximum Range:
    ? km ? mi
    Výzbroj:
    Armament:
    2x pohyblivý kulomet Breda-SAFAT ráže 12,7 mm
    2x pohyblivý kulomet Breda-SAFAT ráže 7,7 mm


    Pumy: 1000 kg
    2x flexible .50 in Breda-SAFAT machine gun
    2x flexible .303 in Breda-SAFAT machine gun


    2200 lb of bombs
    Uživatelské státy:
    User States:
    Poznámka:
    Note:
    - -
    Zdroje:
    Sources:
    www.archeologiaindustriale.it
    www.csd.uwo.ca
    www.aerei-italiani.net
    http://www.airwar.ru/enc/flyboat/z508.html
    www.giemmesesto.org
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/69181#243334Verze : 0
    Avatar
    CRDA ( CANT ) Z.508


    Historie :
    Tento zajímavý plovákový letoun,byl vlastně následovníkem předchozího typu, kterým byl letoun Cant Z.501. Hlavní inženýr továrny CRDA Fillipo Zappat, se nechal inspirovat konstrukcí hydroplánu Blériot B-5190, francouzské výroby, a postavil letoun velice podobný právě tomuto stroji. První zkušební let prototypu, proběhl 17. listopadu 1936 a stroj pilotoval zkušební pilot Mario Stoppani. Tento prototyp byl označen civilní registrační značkou I-VECC. Během zalétávání Regia Aeronautica objednala výrobu tří strojů, které byly označeny výrobnímy čísly ( MM322, MM323, MM324 ). Od července 1937 probíhaly další armádní zkoušky, ve Vigna di Valle a skončily úspěšně 20. prosince 1937. Hned poté zařadila Regia Aeronautica vyrobené stroje do svého stavu. Všechny tři vyrobené stroje, sloužily v letech 1937 až 1938 ve stavu 171.squadriglie, dislokované na základně v La Spezii. V roce 1939 byly stroje, přemístněny do školy námořního průzkumu v Tarentu a v průběhu roku 1940 postupně vyřazovány.
    Letoun Cant Z.508 byl třímotorový jednoplošník, smíšené konstrukce, kdy křídlo umístněné na vzpěrách nad trupem bylo dřevěné a zbytek konstrukce byl směsí kovu a duralu. Letoun měl dva plováky, umístněné na vzpěrách pod křídlem. Poháněn byl trojicí dvanáctiválcových řadových motorů Isotta Fraschini Asso XI RC.40 o výkonu 860 koní. Výzbroj sestávala ze dvou pohyblivých kulometů Breda-SAFAT ráže 12,7 mm, a dvou pohyblivých kulometů Breda-SAFAT ráže 7,7 mm. Kulomety byly umístněny ve hřbetní střelecké věži a ve věži umístněné v motorové gondole prostředního motoru na křídle.


    Zdroje:

    www.csd.uwo.ca
    www.aerei-italiani.net
    http://www.airwar.ru/enc/flyboat/z508.html
    www.giemmesesto.org
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/69181#243333Verze : 0
    Avatar
    CRDA ( CANT ) Z.508


    Zdroje:
    www.giemmesesto.org









    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/69181#243335Verze : 0