Gloster Gnatsnapper

Rozpočet tohoto webu pro rok 2017 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 55.755,- Kč Chci přispět
US Air Force - pracovní log - přehled věcí k udělání (pomoc vítána)
Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb | US Army - pracovní log - přehled věcí k udělání (pomoc vítána)

Gloster Gnatsnapper

    Avatar
     
    Název:
    Name:
    Gloster Gnatsnapper Mk.I Gloster Gnatsnapper Mk.I
    Originální název:
    Original Name:
    Gloster Gnatsnapper Mk.I
    Kategorie:
    Category:
    stíhací letoun fighter aeroplane
    Výrobce:
    Producer:
    DD.MM.1928-DD.MM.1930 Gloster Aircraft Co. Ltd., Hucclecote
    Období výroby:
    Production Period:
    DD.MM.1928-DD.MM.1930
    Vyrobeno kusů:
    Number of Produced:
    2
    První vzlet:
    Maiden Flight:
    DD.02.1928
    Osádka:
    Crew:
    1
    Základní charakteristika:
    Basic Characteristics:
     
    Vzlet a přistání:
    Take-off and Landing:
    CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
    Uspořádání křídla:
    Arrangement of Wing:
    dvouplošník biplane
    Uspořádání letounu:
    Aircraft Concept:
    klasické conventional
    Podvozek:
    Undercarriage:
    pevný fixed
    Přistávací zařízení:
    Landing Gear:
    kola wheels
    Technické údaje:
    Technical Data:
     
    Hmotnost prázdného letounu:
    Empty Weight:
    1347 kg 2970 lb
    Vzletová hmotnost:
    Take-off Weight:
    1644 kg 3625 lb
    Maximální vzletová hmotnost:
    Maximum Take-off Weight:
    ? kg ? lb
    Rozpětí:
    Wingspan:
    10.21 m 33ft 6in
    Délka:
    Length:
    7.49 m 24ft 7in
    Výška:
    Height:
    3.33 m 10ft 11in
    Plocha křídla:
    Wing Area:
    33.45 m2 360 ft2
    Plošné zatížení:
    Wing Loading:
    ? kg/m2 ? lb/ft2
    Pohon:
    Propulsion:
     
    Kategorie:
    Category:
    pístový piston
    Počet motorů:
    Number of Engines:
    1
    Typ:
    Type:
    Bristol Mercury IIA o výkonu 336 kW
    dvoulistá vrtule
    Bristol Mercury IIA, power 450 hp
    two-blade propeller
    Objem palivových nádrží:
    Fuel Tank Capacity:
    ? ?
    Výkony:
    Performance:
     
    Maximální rychlost:
    Maximum Speed:
    265.5 km/h v 3048 m 165 mph in 10000 ft
    Cestovní rychlost:
    Cruise Speed:
    ? km/h v ? m ? mph in ? ft
    Rychlost stoupání:
    Climb Rate:
    ? m/s ? ft/min
    Čas výstupu na výšku:
    Time to Climb to:
    12.2 min do 4572 m 12.2 min to 15000 ft
    Operační dostup:
    Service Ceiling:
    6248 m 20500 ft
    Dolet:
    Range:
    ? km ? mi
    Maximální dolet:
    Maximum Range:
    ? km ? mi
    Výzbroj:
    Armament:
    2x kulomet Vickers ráže 7,7 mm 2x .303 Vickers machine gun
    Uživatelské státy:
    User States:
    Poznámka:
    Note:
    Vytrvalost: 5 hodin Endurance: 5 hr
    Zdroje:
    Sources:
    www.britishaircraft.co.uk
    www.aviastar.org
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/69232#243593Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Gloster Gnatsnapper


    Letoun vznikl podle specifikace N.21/26, která požadovala palubní stíhací letoun. Firma Gloster navrhla klasický dvouplošný letoun s kovovou kostrou a plátěným potahem. K pohonu byl zvolen motor Bristol Mercury IIA (450 k) a byla zahájena stavba dvou prototypů. První z nich poprvé vzlétl v únoru 1928, byl však poháněn motorem Jupiter VII, který však záhny nahradil plánovaný Mercury. Druhý prototyp vzlétl poprvé v březnu 1930. Záhy dostaly oba prototypy motor Armstrong Siddeley Jaguar VIII (540 k), došlo k drobným úpravám v konstrukci a byly označeny Gnatsnapper Mk.II. V roce 1931 byl jeden z prototypů opět přestavěn, dostal motor Rolls-Royce Kestrel IIS (525 k) a označení Gnatsnapper Mk.III.
    Během oficiálních zkoušek byl letoun poškozen a objednávka na sériovou výrobu nepřišla. Letoun s motorem Kestrel IIS si poté ponechala firma Rolls-Royce jako zkušební a kurýrní.



    http://www.aviastar.org/air/england/gloster_gnatsnapper.php
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/69232#243594Verze : 0
    MOD