EKW C-35

Rozpočet tohoto webu pro rok 2017 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 55.755,- Kč Chci přispět
US Air Force - pracovní log - přehled věcí k udělání (pomoc vítána)
Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb | US Army - pracovní log - přehled věcí k udělání (pomoc vítána)

EKW C-35

    Avatar
     
    Název:
    Name:
    EKW C-35 EKW C-35
    Originální název:
    Original Name:
    EKW C-35
    Kategorie:
    Category:
    průzkumný/pozorovací letoun reconnaissance/scout aeroplane
    Výrobce:
    Producer:
    DD.MM.1936-DD.MM.1942 Eidgenössische Konstruktionswerkstätte, Thun
    Období výroby:
    Production Period:
    DD.MM.1936-DD.MM.1942
    Vyrobeno kusů:
    Number of Produced:
    90
    První vzlet:
    Maiden Flight:
    DD.MM.RRRR
    Osádka:
    Crew:
    2
    Základní charakteristika:
    Basic Characteristics:
     
    Vzlet a přistání:
    Take-off and Landing:
    CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
    Uspořádání křídla:
    Arrangement of Wing:
    dvouplošník biplane
    Uspořádání letounu:
    Aircraft Concept:
    klasické conventional
    Podvozek:
    Undercarriage:
    pevný fixed
    Přistávací zařízení:
    Landing Gear:
    kola wheels
    Technické údaje:
    Technical Data:
     
    Hmotnost prázdného letounu:
    Empty Weight:
    2190 kg 4828 lb
    Vzletová hmotnost:
    Take-off Weight:
    3130 kg 6900 lb
    Maximální vzletová hmotnost:
    Maximum Take-off Weight:
    ? kg ? lb
    Rozpětí:
    Wingspan:
    13,08 m 42ft 10,96in
    Délka:
    Length:
    9,45 m 31ft 0,05in
    Výška:
    Height:
    3,75 m 12ft 3,63in
    Plocha křídla:
    Wing Area:
    32,00 m2 344.45 ft2
    Plošné zatížení:
    Wing Loading:
    ? kg/m2 ? lb/ft2
    Pohon:
    Propulsion:
     
    Kategorie:
    Category:
    pístový piston
    Počet motorů:
    Number of Engines:
    1
    Typ:
    Type:
    Hispano-Suiza 12Ycrs o výkonu 633 kW/860 k
    třílistá stavitelná vrtule Ratier
    Hispano-Suiza 12Ycrs, power 848 hp
    three-bladed variable-pitch propeller Ratier
    Objem palivových nádrží:
    Fuel Tank Capacity:
    ? ?
    Výkony:
    Performance:
     
    Maximální rychlost:
    Maximum Speed:
    335 km/h v 4000 m 208.2 mph in 13123 ft
    Cestovní rychlost:
    Cruise Speed:
    ? km/h v ? m ? mph in ? ft
    Rychlost stoupání:
    Climb Rate:
    11,5 m/s 2263.8 ft/min
    Čas výstupu na výšku:
    Time to Climb to:
    8,5 min do 5000 m 8,5 min to 16404 ft
    Operační dostup:
    Service Ceiling:
    10000 m 32808 ft
    Dolet:
    Range:
    800 km 497.1 mi
    Maximální dolet:
    Maximum Range:
    ? km ? mi
    Výzbroj:
    Armament:
    1x kanon Hispano ráže 20 mm
    2x kulomet ráže 7,5 mm
    1x pohyblivý kulomet ráže 7,5 mm


    10x 10kg puma
    1x kanon Hispano ráže 20 mm
    2x kulomet ráže 7,5 mm
    1x pohyblivý kulomet ráže 7,5 mm


    10x 10kg puma
    Uživatelské státy:
    User States:
    Poznámka:
    Note:
    - -
    Zdroje:
    Sources:
    Grey, C. G., Brigman, L. Jane's All the World's Aircraft 1938. Sampson Low, Marston & Company, London 1938.
    Němeček. Václav. EKW C-35, L+K 1973/04.
    Munson, Kenneth. Fighters Between the Wars 1918-39, Blandford Press, Poole 1977. ISBN 0-7137-0750-X.
    http://old.hermannkeist.ch/c-352.html
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/69233#531883Verze : 0
    MOD
    Avatar
    EKW C-35


    Letoun začal vznikat v roce 1934 jako náhrada za švýcarským letectvem používané Fokkery C.VE. Švýcaři z typu C.V také vycházeli, konstrukci však upravili a hlavně instalovali silnější motor Hispano-Suiza 12Ycrs. Nový stroj dostal označení C-35 a poprvé vzlétl v roce 1936. Šlo o víceúčelový letoun, který měl plnit roli těžkého stíhače, průzkumného i bitevního letounu. Testy letounu dopadly dobře a v roce 1936 bylo objednáno 40 sériových kusů, první byly k jednotkám dodány v květnu roku následujícího. V letech 1941 - 1942 bylo vyrobeno dalších osm kusů k nahrazení ztracených letounů. Sériové stroje poháněl licenční motor Hispano-Suiza 77.


    Stroje dostalo do výzbroje celkem šest jednotek švýcarského letectva, které je intenzivně používalo při průzkumných a hlídkových letech, zejména po vypuknutí 2. světové války, kdy letouny bojujících stran narušovaly švýcarský vzdušný prostor. Švýcaři ho však urputně bránili, což vyprovokovalo Němce k pokusu o zničení švýcarského letectva ve vzduchu. K utkání tak nakonec došlo 8. června 1940, kdy velká formace Luftwaffe vnikla do Švýcarska. Osamocený C-35 na průzkumném letu byl prvním strojem, na který Němci narazili. Pro zkušené piloty Bf 110 od ZG 1 nebyl tento stroj žádným protivníkem a po chvíli již jeho trosky dohořívaly u Alle, pilot i pozorovatel zahynuli. Poté se však objevili švýcarští stíhači a připravili Luftwaffe o sedmu strojů, sami přišli celkem o čtyři letouny.


    Letouny EKW C-35 sloužily v první linii do roku 1943, kdy je začaly nahrazovat nové stroje C-3603, v pomocných službách však typ vydržel až do roku 1954.


    Prameny:
    http://en.wikipedia.org/wiki/EKW_C-35
    http://www.airwar.ru/enc/other1/c35.html
    http://fr.wikipedia.org/wiki/Ekw_c-35
    www.valka.cz
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/69233#243595Verze : 1
    MOD
    Avatar
    EKW C-35
    Na dolním obrázku letoun z muzea v Dübendorfu

    http://en.wikipedia.org/wiki/EKW_C-35

    http://www.aviastar.org/air/switzerland/ekw_c-35.php



    http://www.airwar.ru/enc/other1/c35.html
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/69233#243596Verze : 0
    MOD