Kalinin K-2

Rozpočet tohoto webu pro rok 2017 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 84.733,- Kč Chci přispět
Sraz 14.10.2017 Nelahozeves | US Air Force - pracovní log - přehled věcí k udělání (pomoc vítána)
Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb | US Army - pracovní log - přehled věcí k udělání (pomoc vítána)

Kalinin K-2

Kalinin K-2 / Калинин К-2

    Avatar
     
    Název:
    Name:
    Kalinin K-2 Kalinin K-2
    Originální název:
    Original Name:
    Калинин К-2
    Kategorie:
    Category:
    dopravní letoun passenger aeroplane
    Výrobce:
    Producer:
    DD.MM.1927-DD.MM.1927 Charkovský letecký závod Sovnarkomu Ukrajinské SSR, Charkov /
    Období výroby:
    Production Period:
    DD.MM.1927-DD.MM.1927
    Vyrobeno kusů:
    Number of Produced:
    1
    První vzlet:
    Maiden Flight:
    12.05.1927
    Osádka:
    Crew:
    1 + 4
    Základní charakteristika:
    Basic Characteristics:
     
    Vzlet a přistání:
    Take-off and Landing:
    CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
    Uspořádání křídla:
    Arrangement of Wing:
    jednoplošník monoplane
    Uspořádání letounu:
    Aircraft Concept:
    klasické conventional
    Podvozek:
    Undercarriage:
    pevný fixed
    Přistávací zařízení:
    Landing Gear:
    kola wheels
    Technické údaje:
    Technical Data:
     
    Hmotnost prázdného letounu:
    Empty Weight:
    1600 kg 3527 lb
    Vzletová hmotnost:
    Take-off Weight:
    2236 kg 4930 lb
    Maximální vzletová hmotnost:
    Maximum Take-off Weight:
    ? kg ? lb
    Rozpětí:
    Wingspan:
    16,76 m 54ft 11,84in
    Délka:
    Length:
    11,17 m 36ft 7,75in
    Výška:
    Height:
    3,70 m 12ft 1,66in
    Plocha křídla:
    Wing Area:
    40,00 m2 430.56 ft2
    Plošné zatížení:
    Wing Loading:
    55,80 kg/m2 11.43 lb/ft2
    Pohon:
    Propulsion:
     
    Kategorie:
    Category:
    pístový piston
    Počet motorů:
    Number of Engines:
    1
    Typ:
    Type:
    BMW IV o výkonu 177 kW/240 k
    dvoulistá dřevěná vrtule
    BMW IV, power 237 hp
    two-bladed wooden propeller
    Objem palivových nádrží:
    Fuel Tank Capacity:
    ? ?
    Výkony:
    Performance:
     
    Maximální rychlost:
    Maximum Speed:
    170 km/h v 0 m 105.6 mph in 0 ft
    Cestovní rychlost:
    Cruise Speed:
    140 km/h v ? m 87 mph in ? ft
    Rychlost stoupání:
    Climb Rate:
    ? m/s ? ft/min
    Čas výstupu na výšku:
    Time to Climb to:
    12 min do 1000 m 12 min to 3281 ft
    Operační dostup:
    Service Ceiling:
    3500 m 11483 ft
    Dolet:
    Range:
    ? km ? mi
    Maximální dolet:
    Maximum Range:
    650 km 403.9 mi
    Výzbroj:
    Armament:
    - -
    Uživatelské státy:
    User States:
    - -
    Poznámka:
    Note:
    - -
    Zdroje:
    Sources:
    Andersson, Lennart. Soviet Aircraft and Aviation 1917-1941. Putnam Aeronautical Books, London 1997. ISBN 0-85177-859-3.
    Бюшгенс, Г. С. самолетостроение в СССР 1917-1945. ЦАГИ 1992.
    http://ram-home.com/ram-old/k-2.html
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/69234#558512Verze : 0
    MOD
    Avatar

    Kalinin K-2


    Konstantin Alexejevič Kalinin se i přes úspěch své první konstrukce K-1 věnoval jejímu vylepšení. Vědom si jejích nedostatků i některých jejich příčin, rozhodl se ke stavbě vylepšeného modelu. Ale mezitím stihl prožít ještě jednu zásadní změnu. Uprostřed května 1926 vedení VVS RKKA (Управление ВВС РККА) vydává K. A. Kalininovi příkaz k vytvoření nového leteckého závodu v Charkově (Харьков). Na návrh pracovat v Charkově Kalinin odpověděl kladně, a spolu s ním se z Kyjeva stěhují na nové místo i nejbližší spolupracovnici, z nichž brzy zformoval nevelký konstruktérský tým. Mezi nimi je i I. R. Něman (И.Г. Неман), který se později sám stal renomovaným leteckým konstruktérem. Prvním činem nového KB se stala konstrukce letadla K - 2. Opravárenský závod ale nebyl ideálním prostředím pro práci konstrukční kanceláře. Práce šly pomalu, dílny byly vytíženy opravářskou prací ještě více než v minulých létech. Kromě běžných provozních potřeb závod vykonával všechny druhy generálních oprav letadel zahraničního výroby. Z toho vznikalo napětí mezi KB a vedením dílen, které vyvrcholilo v září 1927. Ukázalo se, že smysluplně spojit oba druhy činností v jediném zařízení nebylo možné. Výrobní kapacity zůstávaly skromnými, chyběli kvalifikovaní odborníci. I proto se 17. září 1926 na úřední tabuli administrativní budovy se objevil příkaz: "Vzhledem na důležitost rozšířených činností leteckých dílen, rozvoje vlastního leteckého vývoje i výroby a jejich zaměření na splnění velkých objednávek, letecko opravné dílny UVP se k dnešnímu dni přejmenovat na Továrnu na letadla Sovnarkomu USSR (Авиазавод им. Совнаркома УССР)". Tak se toto datum - 17. září 1926 - stalo dnem zrodu Charkovského leteckého závodu. K. A. Kalinin byl jmenován ředitelem a hlavním konstruktérem podniku.


    Zahájení stavby letadel v Charkově šlo obtížně: chyběli kvalifikovaní pracovníci, odborně zdatní dělníci. Chyběly materiály, nedostatečné byly i továrenské plochy a chyběly i finanční prostředky. Konstruktéři se snažili vytvořit univerzální a výrobně ekonomické letadlo, jež by nabídlo možnost přepravy tří cestujících při dvojčlenné osádce. Kromě osobní zpracovává i varianty zdravotnickou a fotografickou.


    Nový stroj vznikl rozvinutím původního typu K-1. Hlavní změnou byla celokovová konstrukce trupu a křídel a nový motor - BMW-IV o výkonu 240 k.s. Letoun mohl vyvinovat rychlost až 165 km/h, a zásoba paliva zajišťovala 6 hodin letu. Stroj dostal dují na 4 kusech.


    Základním schématem i vlastními obrysy se K-2 skoro neodlišuje od K-1, ale podobnost je jen vnější. Nové letadlo bylo bez dřevěných prvků. Kostra trupu letadla byla provedena z jemných ocelových trub pomocí plynového svařování. Z jemně vlnitých tabulí kolčugaljuminia vznikl potah kabiny pro cestující. Touže technologií bylo vytvořeno křídlo i ocasní plochy. Stejně jako u předcházejícího stroje mělo křídlo v půdorysu pravidelně eliptický tvar. Nosník křídla i žebro byly z kolčugaljuminia, potah křídla i ocasní plochy měly potah ze zvláště pevného a lehkého plátna. Výkonnější motor BMV-IV umožnil zvětšit celkovou nosnost a zvýšit počet cestující na čtyři.


    Ve slunečném ránu 12 května 1927 na charkovském letiště proběhl první vzlet nového letadla K-2. Na jeho bocích se červenal nápis: Robitnik Sičnevki (Робiтник Сiчневки). Test potvrdil funkční spolehlivost i nezáludnost stroje. Zároveň bylo Kalininovi jasné, že celokovová konstrukce se ukázala poměrně těžká a netechnologická, a hlavně drahá. Přesto K-2 s úspěchem prošel testy, nalétat za leteckou sezonu na podzim 1927 celkem129 hodin bez nehod. V podniku testy zakončili konečným hodnocením zkušebního pilota: potah duraluminiem dostala celá čelní část trupu letadla, plátěným aerodynamický kryt potáhli vzpěry podvozku, přidali dodatečnou benzínovou nádrž a podstatně se změnila konstrukce kýlovky i směrovky.

    Letoun K-2 byl pak s úspěchem využíván pro letecké snímkování a mapování mnoha oblastí země.


    ru.wikipedia.org
    http://airwar.ru/enc/cw1/k2.html
    www.aeronautics.ru
    http://focus.in.ua/article/history/10848.html


    pramen v textu

    pramen v textu

    pramen v textu

    pramen v textu
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/69234#243597Verze : 1
    MOD