Daimler-Benz DB 601 E

Rozpočet tohoto webu pro rok 2017 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 84.733,- Kč Chci přispět
Sraz 14.10.2017 Nelahozeves | US Air Force - pracovní log - přehled věcí k udělání (pomoc vítána)
Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb | US Army - pracovní log - přehled věcí k udělání (pomoc vítána)

Daimler-Benz DB 601 E

    Avatar
     
    Název:
    Name:
    Daimler-Benz DB 601 E Daimler-Benz DB 601 E
    Originální název:
    Original Name:
    Daimler-Benz DB 601 E
    Kategorie:
    Category:
    invertní vidlicový motor inverted vee engine
    Výrobce:
    Producer:
    Daimler-Benz Aktiengesellschaft (AG), Stuttgart /
    Období výroby:
    Production Period:
    DD.MM.1941-DD.MM.1943
    Vyrobeno kusů:
    Number of Produced:
    ?
    Prototyp vyroben:
    Prototype Built:
    DD.MM.RRRR
    Použití:
    Use:
    Messerschmitt Bf 109F-4
    Technické údaje:
    Technical Data:
     
    Počet válců:
    Number of Cylinders:
    12
    Hmotnost:
    Weight:
    600 kg 1323 lb
    Celková délka:
    Overall Length:
    1728 mm 5ft 8in
    Celková šířka / Průměr:
    Overall Width / Diameter:
    739 mm 2ft 5in
    Celková výška:
    Overall Height:
    1030 mm 3ft 4,5in
    Vrtání:
    Bore:
    150 mm 5,91in
    Zdvih:
    Stroke:
    160 mm 6,3in
    Zdvihový objem:
    Swept Volume: (l/cu in)
    33,93 l 2070.54 cu in
    Palivo:
    Fuel:
    letecký benzín C3 s oktanovým číslem 100 (96) - (C3-Treibstoff mit 100 Oktan) Gasoline C3 with octane number 100 (C3-Treibstoff mit 100 Oktan)
    Příprava palivové směsi:
    Carburation or Injection:
    přímý vstřik - vysokotlaké vstřikování fy Bosch Bosch direct fuel injection
    Kompresní poměr:
    Compression Ratio:
    8,0:1 levá řada; 8,2:1 pravá řada 8.0:1 left cylinder bank, 8.2:1 right cylinder bank
    Plnění válců:
    Mixture Charging:
    Přeplňování jednostupňovým odstředivým kompresorem měnitelnými otáčkami v závislosti na výšce. Supercharger: Single-stage variable-speed centrifugal type supercharger driven through a barometrically controlled clutch.
    Chlazení:
    Cooling:
    přetlakové chlazení kapalinou Glysantin
    (u této verze motoru byl zvýšen tlak v chladícím systému)
    Liquid-cooled, pressurized
    (At this version of the engine was raised by pressure in the cooling system)
    Výkony:
    Performance:
     
    Výkon:
    Power:
    993 kW při 2700 ot/min 1331 bhp at 2700 rpm
    Poznámka:
    Note:
    Výkony:
    993 kW (1 350 k) při 2 700 ot/min při vzletu a v h= 0 m.
    971 kW (1 320 k) při 2 700 ot/min v h= 4 800 m bojový výkon
    1 067 kW (1 450 k) při 2 700 ot/min v h= 2 100 m – bojový výkon po dobu 5 min a



    Ventilový rozvod: Dva sací ventily a dva sodíkem chlazené výfukové ventily na jeden válec, rozvod OHC.
    Power output at take-off:
    1,331 hp at 2,700 rpm
    Combat power:
    1,302 hp at 15,700 ft at 2,700 rpm,
    1,430 hp at 6,890 ft at 2,700 rpm.


    Valvetrain: Two intake and two sodium-cooled exhaust valves per cylinder actuated via a single overhead camshaft per cylinder block.
    Zdroje:
    Sources:
    www.luftarchiv.de
    http://www.aviation-history.com/engines/db605.htm
    http://en.wikipedia.org/wiki/Daimler-Benz_DB_601
    aviationshoppe.com
    frhewww.physik.uni-freiburg.de
    archiv autora
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/69305#243916Verze : 0
    MOD
    Avatar
    fotografie DB 601E
    zdroj uveden výše
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/69305#243919Verze : 0
    MOD