Douglas PD-1

Rozpočet tohoto webu pro rok 2017 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 55.755,- Kč Chci přispět
US Air Force - pracovní log - přehled věcí k udělání (pomoc vítána)
Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb | US Army - pracovní log - přehled věcí k udělání (pomoc vítána)

Douglas PD-1

    Avatar
     
    Název:
    Name:
    Douglas PD-1 Douglas PD-1
    Originální název:
    Original Name:
    Douglas PD-1
    Kategorie:
    Category:
    protiponorkový/protilodní letoun aeroplane for anti-submarine/anti-ship warfare
    Výrobce:
    Producer:
    DD.07.1929-DD.06.1930 Douglas Aircraft Co. Inc., Santa Monica, California
    Období výroby:
    Production Period:
    DD.07.1929-DD.06.1930
    Vyrobeno kusů:
    Number of Produced:
    25 (A7979/8003)
    První vzlet:
    Maiden Flight:
    DD.MM.RRRR
    Osádka:
    Crew:
    5
    Základní charakteristika:
    Basic Characteristics:
     
    Vzlet a přistání:
    Take-off and Landing:
    CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
    Uspořádání křídla:
    Arrangement of Wing:
    dvouplošník biplane
    Uspořádání letounu:
    Aircraft Concept:
    klasické conventional
    Podvozek:
    Undercarriage:
    pevný fixed
    Přistávací zařízení:
    Landing Gear:
    člunový trup flying boat
    Technické údaje:
    Technical Data:
     
    Hmotnost prázdného letounu:
    Empty Weight:
    3381 kg 7453 lb
    Vzletová hmotnost:
    Take-off Weight:
    6406 kg 14122 lb
    Maximální vzletová hmotnost:
    Maximum Take-off Weight:
    ? kg ? lb
    Rozpětí:
    Wingspan:
    22.2 m 72ft 10in
    Délka:
    Length:
    14.99 m 49ft 2in
    Výška:
    Height:
    4.98 m 16ft 4in
    Plocha křídla:
    Wing Area:
    107.95 m2 1162 ft2
    Plošné zatížení:
    Wing Loading:
    59.57 kg/m2 12.2 lb/ft2
    Pohon:
    Propulsion:
     
    Kategorie:
    Category:
    pístový piston
    Počet motorů:
    Number of Engines:
    2
    Typ:
    Type:
    Wright R-1750A o výkonu 391 kW, později
    Wright R-1820-64 o výkonu 429 kW
    třílistá na zemi stavitelná vrtule
    Wright R-1750A, power 525 hp, later
    Wright R-1820-64, power 575 hp
    three- bladed ground adjustable metal propeller
    Objem palivových nádrží:
    Fuel Tank Capacity:
    2873 l 759 US gal
    Výkony:
    Performance:
     
    Maximální rychlost:
    Maximum Speed:
    183.5 km/h v 0 m 114 mph in 0 ft
    Cestovní rychlost:
    Cruise Speed:
    151.3 km/h v ? m 94 mph in ? ft
    Rychlost stoupání:
    Climb Rate:
    ? m/s ? ft/min
    Čas výstupu na výšku:
    Time to Climb to:
    10 min do 1676 m 10 min to 5500 ft
    Operační dostup:
    Service Ceiling:
    3322 m 10900 ft
    Dolet:
    Range:
    2106.6 km 1309 mi
    Maximální dolet:
    Maximum Range:
    ? km ? mi
    Výzbroj:
    Armament:
    1x kulomet ráže 7,62 mm v otevřeném střelišti na přídi
    1x kulomet ráže 7,62 mm v otevřeném střelišti na hřbetě


    907 kg pum pod křídly
    1x flexible .30 machine gun in bow
    1x flexible .30 machine gun in the rear cockpit


    2000 lb of bombs
    Uživatelské státy:
    User States:
    Poznámka:
    Note:
    - -
    Zdroje:
    Sources:
    Francillon, René J. McDonnald Douglas Aircraft since 1920 Volume I. Putnam Aeronautical Books, London 1988. ISBN 0 87021-428-4.
    Johnson, E. R. United States naval aviation, 1919-1941. McFarland, Jefferson 2011. ISBN 978-0-7864-4550-9.
    http://www.americancombatplanes.com/pn7_2.html
    http://www.aero-web.org/specs/douglas/pd-1.htm
    http://www.history.navy.mil/branches/dictvol2.htm
    http://www.aerofiles.com/_doug2.html



    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/69365#466879Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Douglas PD-1


    Tento létací člun byl dalším z řady letounů, vzniklých jako sériové rozvinutí prototypu PN-12 postaveného leteckou továrnou námořnictva Naval Aircraft Factory. Douglasy PD-1 byly objednány již 29. prosince 1927, a to 25 kusů. První postavený stroj byl předán letce VP-7B 10. července 1929. Konstrukce byla víceméně shodná s prototypem - trup z hliníkové slitiny, s křídly a ocasními plochami pokrytými plátnem. Od ostatních takto vzniklých typů se lišil zejména velmi úzkými gondolami, kve kterých byly umístěny motory Wright R-1750A, později nahrazené R-1820-64 Cyclone. Poslední z nich, používané VP-6F, byly vyřazeny 31. října 1936.


    Zdroj:
    http://www.aero-web.org/specs/douglas/pd-1.htm
    http://www.history.navy.mil/branches/dictvol2.htm
    http://www.aerofiles.com/_doug2.html
    www.historicaircraft.org


    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/69365#244124Verze : 0
    MOD