CANT Z.509

Rozpočet tohoto webu pro rok 2017 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 84.733,- Kč Chci přispět
Sraz 14.10.2017 Nelahozeves | US Air Force - pracovní log - přehled věcí k udělání (pomoc vítána)
Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb | US Army - pracovní log - přehled věcí k udělání (pomoc vítána)

CANT Z.509

    Avatar
     
    Název:
    Name:
    CANT Z.509 CANT Z.509
    Originální název:
    Original Name:
    CANT Z.509
    Kategorie:
    Category:
    dopravní letoun passenger aeroplane
    Výrobce:
    Producer:
    DD.MM.1937-DD.MM.1938 Cantieri Aeronautici e Navali Triestini, Monfalcone /
    Období výroby:
    Production Period:
    DD.MM.1937-DD.MM.1938
    Vyrobeno kusů:
    Number of Produced:
    3
    První vzlet:
    Maiden Flight:
    10.11.1937
    Osádka:
    Crew:
    4 + 10
    Základní charakteristika:
    Basic Characteristics:
     
    Vzlet a přistání:
    Take-off and Landing:
    CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
    Uspořádání křídla:
    Arrangement of Wing:
    jednoplošník monoplane
    Uspořádání letounu:
    Aircraft Concept:
    klasické conventional
    Podvozek:
    Undercarriage:
    pevný fixed
    Přistávací zařízení:
    Landing Gear:
    plováky floats
    Technické údaje:
    Technical Data:
     
    Hmotnost prázdného letounu:
    Empty Weight:
    9980 kg 22002 lb
    Vzletová hmotnost:
    Take-off Weight:
    15965 kg 35197 lb
    Maximální vzletová hmotnost:
    Maximum Take-off Weight:
    ? kg ? lb
    Rozpětí:
    Wingspan:
    28,35 m 93ft 0,14in
    Délka:
    Length:
    19,14 m 62ft 9,53in
    Výška:
    Height:
    7,40 m 24ft 3,33in
    Plocha křídla:
    Wing Area:
    100,00 m2 1076.39 ft2
    Plošné zatížení:
    Wing Loading:
    ? kg/m2 ? lb/ft2
    Pohon:
    Propulsion:
     
    Kategorie:
    Category:
    pístový piston
    Počet motorů:
    Number of Engines:
    3
    Typ:
    Type:
    Fiat A.80 RC.41 o výkonu 735 kW/1000 k
    Vrtule třílistá kovová Fiat
    Fiat A.80 RC.41, power 986 hp
    three-bladed metal propeller Fiat
    Objem palivových nádrží:
    Fuel Tank Capacity:
    ? ?
    Výkony:
    Performance:
     
    Maximální rychlost:
    Maximum Speed:
    365 km/h v ? m 226.8 mph in ? ft
    Cestovní rychlost:
    Cruise Speed:
    320 km/h v ? m 198.8 mph in ? ft
    Rychlost stoupání:
    Climb Rate:
    ? m/s ? ft/min
    Čas výstupu na výšku:
    Time to Climb to:
    14 min do 4500 m 14 min to 14764 ft
    Operační dostup:
    Service Ceiling:
    7100 m 23294 ft
    Dolet:
    Range:
    3750 km 2330.1 mi
    Maximální dolet:
    Maximum Range:
    ? km ? mi
    Výzbroj:
    Armament:
    - -
    Uživatelské státy:
    User States:
    Poznámka:
    Note:
    - -
    Zdroje:
    Sources:
    www.archeologiaindustriale.it
    www.giemmesesto.org
    www.pilotfriend.com
    http://en.wikipedia.org/wiki/CANT_Z.509
    http://en.wikipedia.org/wiki/Fiat_A.80
    http://www.airwar.ru/enc/cw1/z509.html
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/69367#244273Verze : 0
    Avatar
    CRDA ( CANT ) Z.509

    Historie :
    Itálie se koncem třicátých let rozhodla, také zapojit do pomyslného boje o transatlantické letecké linky,které se začaly prudce rozvíjet.Na těchto linkách měla létat nově vzniklá italská letecká společnost LATI. Ta ovšem neměla žádný letoun dlouhého doletu, který by na těchto linách létal. Právě proto byla oslovena letecká továrna CRDA v Monfalcone a ta v čele s hlavním inženýrem Fillipo Zappatou takový letoun vyvinula. Nesl označení Z.509 a byl to vlastně letoun Z.506, kterému hlavní inženýr F.Zappata o něco prodloužil trup a zvětšil rozpětí, to se samozřejmě projevilo zvýšením hmotnosti letounu. První let prototypu proběhl 10. listopadu 1937 v Monfalcone a dopadl úspěšně. Po tomto úspěšném zalétání společnost LATI objednala výrobu šesti strojů, nakonec se ale dokončily jen tři stroje. Nesly civilní označení ( I-ATLA, I-LATI, I-BUIP ). Ke svému účelu nebyly nikdy pořádně využity, všechny letouny převzala Regia Aeronautica, a označila je čísly ( MM349, MM350, MM351 ). Dva letouny ( MM349, MM350 ) létaly až do roku 1943 v letecké škole v Puntiselle a poslední letoun ( MM351 ) byl osobním letounem leteckého maršála Balba.
    Letoun Cant Z.509 byl třímotorový jednoplošník se dvěma plováky. Poháněn byl trojicí dvojhvězdicových osmnáctiválcových motorů Fiat A.80 RC.41 každý o výkonu 1 000 koní. Letoun mohl převážet 10 cestujících.

    Zdroje :
    www.giemmesesto.org
    www.pilotfriend.com
    http://en.wikipedia.org/wiki/CANT_Z.509
    http://en.wikipedia.org/wiki/Fiat_A.80
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/69367#244135Verze : 0
    Avatar
    CRDA ( CANT ) Z.509
    Zdroje: www.giemmesesto.org




    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/69367#244274Verze : 0