Bell XP-39E

Rozpočet tohoto webu pro rok 2017 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 55.755,- Kč Chci přispět
US Air Force - pracovní log - přehled věcí k udělání (pomoc vítána)
Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb | US Army - pracovní log - přehled věcí k udělání (pomoc vítána)

Bell XP-39E

    Avatar
     
    Název:
    Name:
    Bell XP-39E Airacobra Bell XP-39E Airacobra
    Originální název:
    Original Name:
    Bell XP-39E Airacobra
    Kategorie:
    Category:
    stíhací letoun fighter aeroplane
    Výrobce:
    Producer:
    11.04.1941-19.09.1942 Bell Aircraft Corp., Buffalo, New York
    Období výroby:
    Production Period:
    11.04.1941-19.09.1942
    Vyrobeno kusů:
    Number of Produced:
    3 (Sn. 41-19501, 41-19502 a 42-71464)
    První vzlet:
    Maiden Flight:
    26.02.1942
    16.03.1942
    19.09.1942
    Osádka:
    Crew:
    1
    Základní charakteristika:
    Basic Characteristics:
     
    Vzlet a přistání:
    Take-off and Landing:
    CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
    Uspořádání křídla:
    Arrangement of Wing:
    jednoplošník monoplane
    Uspořádání letounu:
    Aircraft Concept:
    klasické conventional
    Podvozek:
    Undercarriage:
    zatahovací retractable
    Přistávací zařízení:
    Landing Gear:
    kola wheels
    Technické údaje:
    Technical Data:
     
    Hmotnost prázdného letounu:
    Empty Weight:
    3146 kg 6936 lb
    Vzletová hmotnost:
    Take-off Weight:
    4045 kg 8918 lb
    Maximální vzletová hmotnost:
    Maximum Take-off Weight:
    4191 kg 9240 lb
    Rozpětí:
    Wingspan:
    10,922 m 35ft 10in
    Délka:
    Length:
    9.450 m 31ft 11ft
    Výška:
    Height:
    3,000 m 9ft 10in
    Plocha křídla:
    Wing Area:
    21,93 m2 236.00 ft2
    Plošné zatížení:
    Wing Loading:
    184,451 kg/m2 37.78 lb/ft2
    Pohon:
    Propulsion:
     
    Kategorie:
    Category:
    pístový piston
    Počet motorů:
    Number of Engines:
    1
    Typ:
    Type:
    Allison V-1710-47 (E9) kapalinou chlazený přeplňovaný vidlicový dvanáctiválec, vybavený reduktorem o vzletovém výkonu 888 kW při 3 000 ot/min a 858 kW v h= 6 827 m.
    Vrtule trojlistá kovová Aeroproducts s konstantní rychlostí otáček o průměru 3 150 mm.
    Allison V-1710-47 (E9) twelve-cylinder supercharged liquid-cooled "Vee" engine, rated 1,325 hp at 3,000 rpm for take-off and 1,150 hp at 22,400 ft,
    driving a three-blade metal constant-speed Aeroproducts propeller of the diameter 10 ft 4in.
    Objem palivových nádrží:
    Fuel Tank Capacity:
    ? ?
    Výkony:
    Performance:
     
    Maximální rychlost:
    Maximum Speed:
    632.5 km/h v 7315 m 393 mph in 24000 ft
    Cestovní rychlost:
    Cruise Speed:
    320 km/h v 6828 m 205 mph in 22400 ft
    Rychlost stoupání:
    Climb Rate:
    11,1 m/s 2185 ft/min
    Čas výstupu na výšku:
    Time to Climb to:
    9,3 min do 6096 m 9,3 min to 20000 ft
    Operační dostup:
    Service Ceiling:
    10729 m 35200 ft
    Dolet:
    Range:
    1287.5 km 800 mi
    Maximální dolet:
    Maximum Range:
    ? km ? mi
    Výzbroj:
    Armament:
    1x pevný kanón Oldsmobile M4 (T9) ráže 37 mm v ose vrtule s 30 granáty,
    2x pevný kulomet Colt-Browning M2 ráže 12,7 mm nad motorem s 200 náboji na hlaveň a
    4x pevný kulomet Colt-Browning ráže 7,62 mm s 500 náboji na hlaveň.
    Pumový náklad: 1x 227 kg puma.
    One fixed forward-firing 1.46 inch Oldsmobile M4 (T9) cannon in nose, 30 rounds,
    two fixed forward-firing 0.50 inch Colt-Browning M2 machine-guns were mounted nose, 200 rpg and
    four fixed forward-firing 0.3 inch Colt-Browning machine-guns were mounted in the wings, 500 rpg.
    Bomb load: one 500 lb bomb.
    Uživatelské státy:
    User States:
    USA United States
    Poznámka:
    Note:
    Původně bylo toto označení vyhrazeno pro zásadně upravený letoun P-39D, tento letoun měl být poháněn motorem Continetal I-1430-1 s předpokládaným výkonem 1 566 kW, motor však nebyl k dispozici a tak bylo přijato rozhodnutí o instalaci motoru Allison V-1710-47 s dvoustupňovým kompresorem. V době dokončení prvního a druhého prototypu však ještě nebyl k dispozici ani tento motor a tak do dvou prvních prototypů byl instalován méně výkonný motor Allison V-1710-35. Výškový motor tak dostal až třetí prototyp, který létal od 19. září 1942.
    Pro XP-39E bylo uvažováno o označení P-76 a ojednávce na 4 000 letadel, z této objednávky nebylo nic, ale od tohoto prototypu vedla cesta k Bellu XP-63. To však byla již nová konstrukce s laminárním profilem křídel.
    XP-39E měla křídla odlišná od ostatních Airacober (byla rovně zakončená) a i zde byla použita křídla s laminárním prouděním.
    A larger square-cut wing was designed for the XP-39E and two prototypes were ordered April 11, 1941, after the crash first prototype was ordered third prototype. Armed with a 1.46 inch cannon in nose with 30 rounds, two 0.50 in caliber guns in the nose, and four 0.3 in the wings with 500 rpg. The XP-39E planned to use an Allison V-1710-47. This power plant was not ready in time and were replaced by an Allison V-1710-35 when the first prototype was flown February 21, 1942. It spun to a crash March 26, but the second prototype, flown April 4, and the last, flown September 19, had the new V-1710-47 with a two-stage supercharger.
    Zdroje:
    Sources:
    Robert F. Dorr with Jerry C. Scutts, Bell P-39 Airacobra, Crowood Aviation Series, The Crowood Press Ltd., 2000, ISBN 1-86126-348-1.
    Peter M. Bowers, "Airborne Cobra Pt.I". Airpower, Vol. 8, No 6, November 1978.
    William Green and Gordon Swanborough, WW2 Aircraft Fact Files: U.S. Army Air Force Fighters, Part 1., London, Macdonald and Jane's, 1977. ISBN 0-356-08218-0
    Jacek Tomalik, Bell P-39 Airacobra Cz.1, Monografie Lotnicze 58, Gdańsk, Poland: AJ-Press, 1999. ISBN 83-7237-032-X.
    Jacek Tomalik, Bell P-63 Kingcobra, XFL-1 Airabonita, P-39 Airacobra Cz.2, Monografie Lotnicze 59, Gdańsk, Poland: AJ-Press, 2001. ISBN 83-7237-034-6.
    Artur Juszcak a Robert Peczkowski, Bell- P-39 Airacobra, Mussroom Model Magazine Special, Yellow Series, No 6106, Mushroom Medel Publications, Stratus, Poland, 2003, ISBN 83-916327-9-2
    Jay Frank Dial, The Bell P-39 Airacobra, Profile No.165, Profile Publications Limited, Windsor, Berkshire, England, July 1971
    http://www.aerofiles.com/_bell.html
    www.historyofwar.org
    http://www.joebaugher.com/usaf_fighters/p39_7.html
    archiv autora
    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/69447#244559Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Fotografie XP-39E, všimněte si hranatých konců křídel
    zdroj uveden výše










    URL : http://forum.valka.cz/topic/view/69447#244560Verze : 0
    MOD